י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תדרוש מאחורי המחיצה

חסר תקדים: רבנית לבית כנסת אורתודוקסי

יוזמה חדשה ולא כל כך מקובלת של אישה אורתודוקסית שהוסמכה לרבנות נולדה בשבועות האחרונים, כשהיא הכריזה שהיא מקימה בית כנסת - בראשו היא תעמוד

חסר תקדים: רבנית לבית כנסת אורתודוקסי
בית כנסת (אילוסטרציה) צילום: Pixabay

למרות שלא מדובר ביוזמה מקובלת וארגון הקהילות האורתודוקסיות בארצות הברית אף הכריז עליה כלא רצויה, הכריזה בשבוע שעבר אישה אורתודוקסית מודרנית כי היא מתכננת לפתוח בית כנסת ולעמוד בראשו כרבנית. האישה, הדס פרוכטר, היא בעלת סמיכה לרבנות מבית מדרש אורתודוקסי מודרני ואת בית הכנסת היא מתכננת לפתוח בשנה הבאה בפילדלפיה שבארצות הברית.

בניגוד לבתי כנסת רפורמים, בית הכנסת המתוכנן צפוי לפעול במתכונת אורתודכסית מודרנית והלכתית כשרה, כך שהרבנית לא תנהל את התפילה ואת הדרשות היא תמסור מהצד הנשי של המחיצה.

תחום נוסף בו נבדל בית הכנסת הזה מבתי הכנסת הרפורמים הוא בעובדה שבניגוד לקהילות שאינן אורתודוכסיות בהן נשים נספרות למניין, בבית הכנסת החדש הנשים אינן יכולות להשלים מניין.

ההודעה פורסמה לראשונה בוושינגטון פוסט והרבנית עצמה סיפרה לעיתון כי מאז ומעולם חלמה להתחתן עם רב כי לא חשבה שתוכל להיות רבנית בעצמה. על בית הכנסת היא אמרה כי הוא "הולך לפעול בצורה מסורתית, הלכתית שתעלה בקנה אחד עם ההלכה היהודית וכפי שמפרשת אותה האורתודוכסיה המודרנית".

יחד עם זאת ניתן להניח כי בית הכנסת לא יצטרף לאיחוד הקהילות האורתודוקסיות בארצות הברית כיוון שבתחילת השנה פרסם ארגון הגג של הקהילות היהודיות הנחיה לפיה אין לאפשר לנשים לשאת תפקידים כגון רבנות.

אורתודוקסי רבנית בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד