י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
העירייה מתעלמת

מפגשי סמים ומעשים מבחילים בבית הקברות

פרנסי בית הקברות היהודי העתיק שבעיר סיאטל בארה"ב זועמים על כך שהמתחם הפך למעונם של הומלסים, כמו גם לזירת מפגשי סמים ומעשים מבחילים שלא ניתן לתארם באתר חרדי. "לכלוך וגועל בבית הקברות ובחוץ. כל דבר שרק תגיד, נמצא שם", אומר חבר מועצת המנהלים של המקום

מפגשי סמים ומעשים מבחילים בבית הקברות
בית קברות צילום: pixabay

בית הקברות היהודי העתיק בסיאטל נמצא במצב קשה, לאחר שהומלסים השתלטו על המקום, כאשר בעלי קרוואנים מחנים את רכביהם יחד עם הקרוואנים מחוץ לבית הקברות, והאזור כולו נראה כמו חיריה. בנוסף, הומלסים מנצלים את בית הקברות לדברים נוספים, שאין לעלותם על הכתב מפאת הבחילה שיגרמו לגולשים.

בית הקברות ההיסטורי, שנקרא 'ביקור חולים', ממוקם כשמונה ק"מ מצפון למרכז העיר בסיאטל. בית הקברות קיים מהמאה ה-18, אך "בשנתיים האחרונות התעוררה בעיה במקום עקב הלכלוך והגועל שנמצא בתוך בית הקברות ומחוצה לה". כך צוטט ברשת 'פוקס ניוז', ארי הופמן, חבר מועצות המנהלים של בית הקברות 'ביקור חולים' ושל בית כנסת 'מחזיקי הדת'.

בשנתיים האחרונות, אומר הופמן, שומרי בית הקברות הותקפו על ידי צעירים, שהשתמשו בשטח בית הקברות למפגשי סמים, יחד עם מעשים שאינם ראויים לעלות באתר חרדי.

"כל חפץ שאתה תגיד את שמו נמצא בבית הקברות". כך מסכם הופמן את המצב במקום.

כמות גדולה מאד של קרוואנים ומכוניות חונות מסביב לבית הקברות, והמקום נראה כמו מזבלה. אנשים אף תולים את בגדיהם לייבוש על גדר המתחם. בחודש שעבר דווח כי 10,000 מכוניות נמצאו נטושות במהלך השנה האחרונה בסיאטל.

'פוקס ניוז' פנו לקבל תגובה רשמית מהעירייה, שלא הגיבה. גורמים בעירייה אמרו לרשת כי מותר לחנות במקום אחרי שש בערב, למשך שלושה ימים, וכי הם מפנים קרוואנים רק אם המשטרה מבקשת.

אחד מדוברי העירייה מסר לתקשורת כי העירייה תעשה הכל כדי לצמצם את תופעת ההומלסים, ותנסה להחזיר את המקום לקדמותו. יש לציין כי הדובר איננו משתייך לדוברות העירייה, אלא למחלקה שמטפלת בהומלסים בעיר.

הופמן עצמו מתכונן להגיש תביעה נגד העירייה, שתחת אחריותה נגרמו נזקים גדולים לבית הקברות.

חילול קברים בית קברות יהודי סיאטל וושינגטון ארצות הברית פוקס ניוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד