כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעשור השביעי לחייו

טקס מרגש: בן המוצאים להורג חגג בר מצווה

בנם של יוליוס ואתל רוזנברג, שני יהודים שהוצאו להורג בארה"ב באשמת בגידה באחד המקרים המפורסמים ביותר בהיסטוריה האמריקאית, ערך בגיל 71 בר מצווה - לראשונה בחייו

טקס מרגש: בן המוצאים להורג חגג בר מצווה
קובי הר צבי

רוברט מירופול, בנם של יוליוס ואתל רוזנברג, שהוצאו להורג בארה"ב באשמת בגידה באחד המקרים המפורסמים בהיסטוריה האמריקאית, חגג בר מצווה מאוחרת - בגיל 71.

הוריו של חתן הבר-מצווה הטרי הוצאו להורג ב-1953, באשמת מתן מידע מסווג על פצצה אטומית לברית המועצות, שסייע לברית המועצות להשיג נשק גרעיני. כך קבע ה-FBI בשנת 1953. ג'יי אדגר הובר, המנהל החזק דאז של ה-FBI, כינה את מעשיהם "הפשע של המאה".

הבן מירופול, כיום עורך דין, אומץ על ידי משפחה אחרת בעקבות הוצאת הוריו להורג, ובר מצווה לא נערכה לו עקב המקרה הטראגי של הוריו.

ביום חמישי האחרון, בכנס שאורגן על ידי 'מכון למידה יהודי רוהר' (יוזמה חינוכית הקשורה לחב"ד), הניח הבן תפילין, וחגג בר מצווה, בחגיגה מאוחרת - כשהוא בן 71. כך מדווח האתר JTA.

קצת רקע על הזוג. השנים היו חברים בתנועת הנוער הקומוניסטית בארצות הברית. יוליוס החל לעבוד בחיל הקשר האמריקני, שם שימש בתפקיד מהנדס-מפקח, עד שנת 1945, אז פוטר בעקבות הגילוי שהיה בעבר חבר במפלגה קומוניסטית.

לאחר תפיסת מרגל אמריקני בשנת 1951, שמסר סודות לרוסים, נתפסו גם יוליוס ואתל רוזנברג באשמת מסירת מידע על פצצת אטום לרוסים, הם הועמדו לדין במרץ 1951.

בני הזוג רוזנברג הורשעו ונדונו למוות. לאחר שערעוריהם נדחו, הם הוצאו להורג בכיסא חשמלי, ב-19 ביוני 1953, בבית כלא בניו יורק.

ארצות הברית תפילין בר מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד