י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא יחד - יחץ"

הגר"ש כהן במתקפה על מפלגת 'יחד' של ישי

נציגי ש"ס בטבריה נפגשו בסופ"ש האחרון עם הגר"ש כהן, ושטחו בפניו את חששותיהם מפני סיעת 'יחד' המריצה נציג לעירייה ובכך פוגעת בש"ס - "הם לוקחים לנו 200-300 קולות, זה פוגע בציבור החרדי" • בתגובה תקף הגר"ש כהן את ישי: "איך הוא קורא להם 'יחד' והם לא יחד? הם יחץ!"

הגר"ש כהן במתקפה על מפלגת 'יחד' של ישי
חכם שלום כהן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תנועת ש"ס הספרדית מתמודדת בימים אלו עם איום מבית - מפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי מריצה מועמדים משלה לרשויות המקומיות, כאשר בחלק מהמקומות עלול הדבר לפגוע בתנועת ש"ס ובנציגיה.

בצל המאבק של ש"ס בזירה המוניציפלית, בסוף השבוע האחרון עלו נציגי ש"ס בעיר טבריה - אליהו זיגדון ודוד אוחנה - להתברך אצל נשיא מועצת חכמי התורה - הגר"ש כהן, השוהה בימים אלו במירון לצורך מנוחה.

הנציגים פרסו את חששותיהם בפני הגר"ש לקראת הבחירות המקומיות בעיר, כאשר הם מצביעים על שתי מפלגות בעיר שעשויות להזיק לסיעת ש"ס - רשימתו של הרב דב קוק ורשימת 'יחד' בראשות נפתלי טרבלסי. 

נוסף על האיומים מבית, ישנם איומים מבחוץ - על כלל הקהילה החרדית הענפה בעיר, כאשר בבחירות אלו ישנו מועמד אנטי חרדי שמתמודד על ראשות העיר.

"יש מישהו שמתמודד שהגיע מתל אביב, רון קובי", הציג דוד אוחנה את החשש מהמועמד בפני הרב. אוחנה הוסיף כי "הוא (רון קובי א.ק.) כל היום מדבר נגד הציבור החרדי ועל זה שאנחנו מתחרדים - זו המטרה שלו. הוא רוצה להפוך את טבריה לתל אביב".

זיגדון הוסיף: "הוא רשע מרושע, כל היום הוא משדר נגד הציבור החרדי ואומר שאנחנו הפכנו את העיר לחרדית ורוצים להפוך את העיר לבית שמש. יש מאבקים מאוד קשים לראשות וגם למועצה, מנסים לצמצם אותנו". 

זיגדון סיפר לנשיא המועצת כי גם מועמדותו של ראש העיר הנוכחי, יוסי בן דוד, שכעת מוביל את טבלת המתמודדים בסקרים, אינה בטוחה, וקיים חשש סביר כי בן דוד יפסיד את ראשות העיר. נשיא המועצת מצידו בירך ואמר, "שהעיר תהיה מקודשת כמו פעם, טבריה של היום זה לא טבריה של פעם".

בהמשך הפגישה, שארכה כעשר דקות, התעניין הגר"ש כהן על הקרב בתוך הציבור החרדי בעיר טבריה ושאל מה עושים האשכנזים בבחירות הקרובות ולמי בכוונתם להצביע. זיגדון הציג לנשיא המועצת נתונים לפיהם אנשי קרלין וצאנז "החדשים" יצביעו לש"ס. בנוסף אמרו הנציגים כי בין אגודה לש"ס מתנהל בימים אלו מו"מ על חלוקת הרשימה. "אריה (דרעי א.ק) מעורב בזה גם", אמר זיגדון. הגר"ש עודד את הנציגים ואמר להם כי "ש"ס תעלה ותעלה בעזרת ה' יתברך".

בסיום השיחה שטחו הנציגים את החשש הממשי מסיעת 'יחד', שמתמודדת למועצת העיר וצפויה להזיק לסיעת ש"ס. "יש רבנים נוספים בתוך העיר שאומרים להצביע למפלגה אחרת - לא לש"ס - אלא לג' ול'יחד' ולכל מיני מפלגות, חשוב לנו שהרב יאמר להצביע לש"ס".

לדברי הנציגים, "הם (יחד א.ק.) לוקחים 200 - 300 קולות וכשלא נבחרים זה פוגע בציבור החרדי בטבריה. לכן חשוב שהרב יגיד בצורה בוטה שבטבריה יש לבחור ש"ס".

נשיא המועצת תקף בדבריו את אנשי 'יחד' בראשותו של אלי ישי ואמר: "איך הוא קורא להם 'יחד' והם לא יחד?! הם יחץ", הרב הוסיף ואמר כי "אין מפלגה אחידה כמו תנועת ש"ס שמאחדת את כולם - איפה שהולכים, מי פתח את תלמודי התורה בכל מקום?! 8000 תלמידים נוספו לתלמודי תורה ברחבי הארץ, שה' יהיה לעזרתכם ועזרת עם ישראל שכולם יבחרו רק ש"ס ושיגדילו תורה ויאדירו אותה". 

נשיא המועצת טבריה ש"ס יחד מוניציפאלי 2018

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד