ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"תירוצים יצירתיים במיוחד"

רשות המסים פשטה על עשרות צימרים בצפון

רשות המסים מסכמת מבצע פשיטה רחב על 132 עסקי אירוח בעכו והסביבה - בעיקר צימרים ובתי הארחה כפריים • מהביקורת המקיפה עולה כי כ-13% מכלל העסקים שנבדקו - התגלו ככאלו שאינם מדווחים כחוק • בעלי הצימרים שעברו על החוק תירצו תירוצים יצירתיים. בעלת צימר ב'מצפה מנות': "אני דיסלקטית וכתב היד שלי נורא ואיום..."

רשות המסים פשטה על עשרות צימרים בצפון

אנשי יחידת ניהול הספרים ברשות המסים ערכו לאחרונה מבצע ביקורת רחב היקף בעכו והסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה, נערכו 132 ביקורות שהתמקדו בעיקר בבתי הארחה כפריים ובצימרים. מהבדיקה עולה כי כ- 13% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בעלי הצימרים, מתברר, נתגלו כמתרצי תירוצים "יצירתיים" במיוחד: בבדיקה של ספרי החשבונות בצימר מ'מצפה מנות' נמצא כי הרישום האחרון בספרי העסק היה ביום 5/7/18, אך לעומת זאת בספר האורחים נרשם כי מאז התארחו אחת-עשרה משפחות, אשר שילמו בעבור האירוח סך של 47,400 ₪, שכאמור לא תועדו כלל כנדרש.

לטענתה, אמרה בעלת הצימר המדובר: "אני דיסלקטית וכתב היד שלי נורא ואיום, אני רושמת ביומן האורחים ולפני המע"מ אני רושמת הכל מסודר". בעלת הצימר נחקרה והמשך הטיפול בעניינה הועבר למחלקת התביעות.

בעל עסק אחר, לבניית בתי עץ, ביצע בעת הביקורת עבודות במושב עבדון. מבדיקת החשבונות שלו והצלבת המידע מול הלקוח, בעבורו ביצע את העבודה, הסתבר כי הוא קיבל 35,100 ₪ עליהם כלל לא דיווח. להגנתו אמר: "לא יצא לי לרשום, אני מבטיח להגיע הביתה ולרשום הכל".

כמו כן, מבדיקת חוות דעת של לקוחות אשר ביקרו והתארחו בצימר בכפר ורדים וכן מתצפיות מוקדמות שנערכו במקום, נמצא כי לא נרשמו הכנסות בסך של 13,450 ₪. בעל הצימר אמר: "פחדתי לעבור את הסכומים של עוסק פטור ולכן לא רשמתי את הלקוחות האלה".

בביקורת אחרת, מצאו אנשי יחידת ניהול הספרים ברשות המסים העלמת הכנסות ביומן האורחים של צימרים במושב גורן. בבדיקה שערכו אנשי היחידה נמצא כי בסוף השבוע התארחו שתי משפחות, אשר שילמו בעבור האירוח 7,000 ₪ במזומן, שלא נרשמו בספרי העסק של הצימר.

ההסבר המנומק שסיפקה בעלת הצימר היה: "האורחים הגיעו ביום חמישי ושילמו במזומן, אמרתי לבעלי שנוציא להם ביום ראשון חשבוניות ובינתיים אתם הגעתם...".

גם בספר הזמנות של צימרים ממושב חוסן התגלו בעיות. אנשי היחידה מצאו פתק קטן ובו פרטי אירוח של זוג עם שלושת ילדיהם, שהתארחו בצימרים ושילמו 1,700 ₪ בעבור שהותם. ההכנסות אלו, התברר, לא הופיעו כלל בספרי העסק של הצימרים ובעלת הצימר הסבירה למבקרים: "אני לא יודעת לכתוב ומחכה לבן שלי שיגיע וירשום"..

בעלת צימר במושב אבן מנחם רושמת הכנסות רק אחרי מנוחת הצהרים. מבדיקה שנעשתה בצימר שלה ומתשאול של האורחים שנפשו בו, הסתבר ששילמו 1,300 ₪ במזומן, שלא הופיעו בספרי העסק. בעלת הצימר, כאמור, טענה: "קיבלתי את הכסף ואז הלכתי לנוח צהרים וחשבתי בערב לרשום קבלה".

בעלי צימר אחרים מאותו מושב, שלא דיווחו כחוק גם הם, טענו למבקרים כי מדובר בטעות וכי "כולנו בני אדם". במקרה שלה מדובר על הכנסות בסך 1,500 ₪ אותם שילמה לקוחה, שהתארחה בצימר למסיבת יום הולדתה, ולא דווחו ברשימות. להגנתה, טענה בעלת הצימר בשמה ובשם בן זוגה: "אנחנו רק בני אדם! ייתכן שבעלי קיבל את הכסף ושכח לרשום...".

מבדיקת ספר ההזמנות של בקתות אירוח במושב שומרה, נמצא כי אורח שהתארח בצימר במשך מספר שעות, שילם בתמורה 200 שקלים, שכצפוי לא נרשמו בספרים. ההסבר היוצא מן הכלל שנתן בעל הבקתות: "אני בדרך כלל לא עובד על שעתי, זה היה חד פעמי וברח לי מהראש לרשום".

מרשות המסים נמסר כי "פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השיוויון בנטל בקרב האזרחים".

צימרים נופש בין הזמנים רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד