י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ישיבת הקבינט הסתיימה - ללא הוראות מיוחדות

ישיבת הקבינט המדיני בטחוני הסתיים, ללא הוראות מיוחדות | "צה"ל ערוך לכל תרחיש"

אילוסטרציה
אילוסטרציה

במשך שעתיים, דן היום (ראשון) הקבינט המדיני-ביטחוני במאמצים הנעשים להגיע להסדר ברצועת עזה. מדובר במתווה שמובילים בשבועות האחרונים מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב.

במהלך ישיבת הקבינט קיבלו המשתתפים עדכון מהרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, בתמונת המצב בנוגע לרצועת עזה. בין השאר שרים עודכנו על המגעים שמתנהלים מול הפלגים הפלסטיניים, בניסיון להגיע להסכמות עם החמאס. בתום הישיבה נמסר כי: "צה"ל ערוך לכל תרחיש".

במקביל, דווח הערב כי בימים האחרונים מנהלים גם ברשות הפלסטינית מגעים על הסדר עם ישראל, במהלך הערב התקיימה ישיבה במעמד גורמים מטעם חמאס ומטעם הפתח.

לדברי גורם מדיני: "ישראל דורשת בשלב זה הפסקת אש מוחלטת, כולל טרור העפיפונים, ובתמורה תסכים לפתוח מחדש את מעבר כרם שלום ולתת הקלות על מרחב הדיג".

עם זאת, הוסיף הגורם כי: "בשלב זה אין דיון על הסדרה ארוכת טווח או על תוכניות נוספות שנמצאות במתווה המצרי להקלה על המשבר ההומניטרי בעזה, וישראל ממשיכה לדרוש פתרון לסוגיית השבויים והנעדרים כתנאי להקלות נוספות".

בנוסף, התייחס הגורם המדיני ללחץ שהופעל היום ע"י המשפחות השכולות של החיילים החטופים הדר גולדין וארן שאול ואמר: "אין על הפרק כל הסדרה רחבה ללא פתרון סוגיית החזרת אזרחינו וגופות חללינו המוחזקים ברצועה".

על פי דיווחים בכלי התקשורת הערביים, המתווה שמצרים והאו"ם מציגים לפלסטינים מגיע במטרה להסדרה ארוכת טווח הכולל בשלב ראשון הפסקה של שיגור עפיפוני התבערה וההפגנות בגבול הרצועה בתמורה להקלות בפתיחת המעברים והכנסת הסחורות לעזה.

בשלב שני, תוגדל הכנסות הסחורות ואספקת החשמל דרך מעבר ארז בישראל ופקידי הרשות הפלסטינית.

ישיבת קבינט צה"ל רצועת עזה הסדר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד