י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סקר חדש בארה"ב:

החרדים בתמיכה חסרת תקדים בטראמפ

סקר חדש של מגזין 'עמי': לא פחות מ-91.6% מיהודי ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט - "שבעי רצון" או "שבעי רצון מאוד" מתפקודו של הנשיא טראמפ • כתב מגזין 'עמי' בבית הלבן ל'בחדרי': "הרבה מאד מבקרים של טראמפ שקטים יותר עכשיו" • יותר מ-80% מתכננים להצביע לטראמפ בשנת 2020

החרדים בתמיכה חסרת תקדים בטראמפ
הכתב ג'ק טורקס ובכירים בבית הלבן

סקר חדש של מגזין 'עמי', אחד המגזינים הפופולריים ביותר בקרב החרדים בארה"ב, מלמד כי לא פחות מ-91.6% מהיהודים החרדים מאזור שלושת המדינות - ניו יורק, ניו ג'רסי וקונטיקט, הצביעו כי הם "שבעי רצון" מהנשיא דונלד טראמפ או "מאוד שבעי רצון".

מדובר בשיעורי תמיכה חסרי תקדים. על הסקר השיבו 263 אנשים, כאשר השתייכותם הפוליטית שונה: 34.6% הזדהו כרפובליקנים, 29.3% לא הזדהו עם אף מפלגה, 28.9% הזדהו עם הדמוקרטים ו -7.2% מחשיבים את עצמם כעצמאיים בדעה הפוליטית.

"יש הרבה סיבות אפשריות לכך", אומר ג'ק טורקס, הכתב החסידי הבכיר בבית הלבן של מגזין 'עמי' לאתר "בחדרי חרדים". טורקס הוסיף: "דבר אחד מיוחד שאני רואה במשותף אצל יהודים חרדים עם טראמפ עצמו - זה אישיות חכמה - ותחושה חזקה מאוד של נאמנות", במובן של "אם יש לך את הגב שלי, יש לי את הגב שלך".

לדברי טורקס, "היו הרבה מאד מבקרים של טראמפ בקהילה היהודית החרדית בתחילת כהונתו של טראמפ, אך רבים מהם עכשיו שקטים יותר".

טורקס אמר בראיון לתקשורת האמריקאית: "אחרי ההכרזה על העברת השגרירות, ושחרורו של הרב שלום מרדכי רובשקין שנשפט ל-27 שנים בכלא, ושוחרר אחרי 8 שנים על ידי טראמפ שקצב את עונשו, הם פשוט נעלמו". עוד הוסיף טורקס כי "היו כאלה שהפכו למעריצים של טראמפ ואחרים פשוט הפסיקו לבקר אותו, לא בגלל לחץ, אלא משום שבסופו של דבר הם מרגישים שאם יש להם את הגב שלו, יש לו את שלהם".

עוד אומר טורק'ס, שבשנה האחרונה הפך לאחד הכתבים הכי מוכרים בבית הלבן: "למה יהודים תומכים בטראמפ? כי רבים מרגישים שהוא מבין את איום הטרור, והוא מעריך שישראל רוצה שלום. זה היה ניכר עם ההכרה שלו בירושלים כבירת ישראל".

טורק'ס הוסיף: "יש לו גם חוש חזק של צדק, וחמלה. מבחינת טראמפ המאסר הבלתי הוגן של רובשקין, והמחויבות שלו לרפורמה במערכת הצדק והמשפט נתנה להרבה אנשים תקווה. נוסף על כך, הכלכלה האמריקאית נראית טוב מאוד, והאבטלה נותרה כמעט ללא שינוי בקרב העשירון התחתון".

ממצאי הסקר מראים גם כי 60% סבורים שטראמפ "עושה עבודה נהדרת" - הן בכלכלה והן במדיניות החוץ, בעוד ש -25% סבורים שהוא מצליח רק עם הכלכלה ורק -15% חושבים שהוא מצליח עם מדיניות החוץ.

עוד עולה מהסקר כי רוב המשיבים (82.4%) מתכננים להצביע לטראמפ בשנת 2020 ורק 17.6% מתכנן לא להצביע עבורו.

 

טראמפ ג'ק טורקס הבית הלבן חרדים סקר ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד