כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מתגעגעים לברית עם לפיד?

זעם על קמפיין ההסתה המביש של הבית היהודי: "מכים בחרדים"

סיעת 'הבית היהודי' בבירה בקמפיין הסתה מזעזע כנגד הציבור החרדי: תמונות של המועמדים החילונים לראשות העיר ברוח אנטישמית, עם המסר: "לבלום את השפעת החרדים" • יועמ"ש העירייה אסר לפרסם את קמפיין ההסתה, "פגיעה בכבוד ובדימוי של האישים וביצירת קריקטורה שיש בה עיוות"

זעם על קמפיין ההסתה המביש של הבית היהודי: "מכים בחרדים"

ריח של אנטישמיות: קמפיין מסית חדש נגד הציבור החרדי עלה לאוויר על ידי סיעת הבית היהודי בירושלים בראשות חגית משה. הקמפיין, קורא לתושבי העיר ירושלים "לבלום את השפעת החרדים" בעיר ולחזק את סיעת 'הבית היהודי' שנלחמת בימים אלו על אחוז החסימה.

בקמפיין מוצגים שלושת המועמדים החילונים: משה ליאון, זאב אלקין ועופר ברקוביץ, כאשר על פניהם מודבקים אביזרים יהודיים כמו כובע ופאות מסולסלות. תחת התמונה המסיתה נכתב: "בזמן שהם חרדים לגורלם - רק הבית היהודי יבלום את השפעת החרדים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היועמ"ש של עיריית ירושלים אלי מלכא אסר לפרסם את קמפיין ההסתה של הבית היהודי בלוחות המודעות העירוניים, לדבריו, "מדובר בפגיעה בכבוד ובדימוי של האישים וביצירת קריקטורה שיש בה עיוות לא הולם שלהם".

הקמפיין גרר גל של תגובות נזעמות, שהוביל את יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט לפרסם הודעה חריגה נגד סיעתו בירושלים: "מפלגת הבית היהודי מגנה בתוקף את הקמפיין שפורסם הבוקר ע״י סניף המפלגה בבחירות המוניציפאליות בירושלים. הקמפיין לא נעשה על דעת ההנהגה הארצית של המפלגה, ולא מייצג את עמדתה כלפי הציבור החרדי".

עוד נכתב כי "לא זו דרכנו. אנו מאמינים בחיבור והידברות בין החלקים השונים בחברה הישראלית, ולא בהגדלת הקיטוב. טוב היה כי דבר זה לא היה בא לעולם. נפעל למנוע טעויות מעין אלו בעתיד".

יו"ר הרשימה בבירה חגית משה הסבירה את הקמפיין: "לא משנה מי יעמוד בראשות העיר, אלקין, ליאון או ברקוביץ', אסור שהם יעמדו לבד מול החרדים. ככל שהציונות הדתית תהיה גורם חזק וגדול יותר בקואליציה, נוכל להבטיח שירושלים תהיה עיר הבירה של כל החברה הישראלית ולא של סקטור מצומצם".

כאמור, הקמפיין המביש הוביל לתגובות חריפות - הן בזירה הארצית והן בזירה המוניציפלית. ח"כ בצלאל סמוטריץ' מזועזע מהקמפיין, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "קמפיין כואב ומביש שפורסם הבוקר מטעמנו בבחירות המוניציפליות בירושלים - נעשה שלא על דעתנו ואנחנו מתנערים ממנו באופן מוחלט ודורשים את גניזתו. מבקש להתנצל באופן אישי בפני מי שנפגע". עוד הוסיף סמוטריץ "לדעתי מי שאחראי לזה בצוות הקמפיין צריך ללכת הביתה".

חה"כ מיכאל מלכיאלי, שכיהן בעבר כחבר מועצת העיר ירושלים, הגיב לפרסום הבוקר ואמר: "מפלגת הבית היהודי בירושלים המפולגת, שקיבלה בבחירות אחרונות למועצת העיר ירושלים מנדט בודד ויחיד, חושבת שאם תצא לקמפיין כנגד המגזר החרדי תחת הכותרות "רק בית יהודי יבלום את השפעת החרדים", היא תרוויח משהו".

עוד הוסיף מלכיאלי, "חברי בבית היהודי, ממליץ לכם, להשקיע את זמנכם באיחודים הפנימים שלכם בתוך הציונות הדתית בירושלים, שבמסגרתה כל בוקר יש הודעה על פילוג ואיחוד מחדש, ולעזוב אותנו. מלהתקיף את השני, לא מרוויחים".

חה"כ ינון אזולאי אמר כי "הקמפיין המסית של הבית היהודי בירושלים נראה כאילו נלקח מהשבועון 'דר שטירמר' הגרמני ומזכיר תקופות אפלות. אז מה הפלא שהפרסומאי אילן שילוח המתפרנס גם מהציבור החרדי, מרגיש בנוח לטנף כלפי ציבורים שלמים?".

מטעם תנועת 'התעוררות' נמסר: "קמפיין סיעת ׳הבית היהודי׳ מעורר שאט נפש ותחושה קשה, על גבול האנטישמיות. גם בדיון הציבורי יש לשמור על התנהלות אחראית ולהימנע מביזוי אוכלוסיות שלמות. אירוני שסיעת הבית-היהודי שחתומה על העברת מוסדות חינוך ממ"ד לחינוך החרדי תחת הסכם השכונות הכושל שפגע בירושלים היא שיוצאת בקמפיין נגד התחרדות".

האיחוד הלאומי מסר כי "מפלגת האיחוד הלאומי מתנערת מהמודעה החמורה והמכאיבה שפורסמה היום בידיעות אחרונות. ירושלים היא עיר של אחדות וכל פילוג ושיסוי בין אוכלוסיות אינו דרכינו. אנחנו בבדיקה מול שותפינו כדי להבין איך יצא דבר תקלה שכזה בקמפיין ולדאוג לגניזתה באופן מיידי. מודעה שכזו אינה מקובלת עלינו ואנו מתנצלים על הטעות הנוראית ומבקשים את סליחתם של כל מי שנפגעו".

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בירושלים אליעזר ראוכברגר אמר בתגובה לקמפיין ההסתה של הבית היהודי: "הבית היהודי כנראה במצב קשה בירושלים. בבחירות הקודמות הם קיבלו בקושי מנדט אחד, ובבחירות אלו גם זה מוטל בספק. המוצא האחרון שהם החליטו לנסות הוא להכות בחרדים וכך להתרומם. אני מציע להם לבדוק בהיסטוריה ולהיווכח שכל מי שעשה קמפיין על שנאה לחרדים, זה לא השתלם לו ובסוף התרסק. תתעניינו אצל יאיר לפיד אותו אתם מנסים לחקות".

יו"ר 'שס ירושלים' סגן רה"ע צביקה כהן הגיב כי "הקמפיין המביש הבוקר של הבית היהודי, מוכיח על התנתקותם מהדרך היהודית. המודעה מזכירה פרסומים וקריקטורות אפלות, מהתקופות הקשות של עם ישראל בהם שיסו העמים בעם היהודי. לצערי זה מה שבחרו לעשות הבוקר הבית היהודי, אני מציע להם להתנצל ולהתעסק באיחוד ולא בפילוג".

המועמדת לראשות עיריית ירושלים, יו"ר ירושלמים ח"כ רחל עזריה תקפה ואמרה כי "בבית היהודי שלי לא מציירים אנשים כחרדים כאקט של השפלה או פגיעה. מי שחי פה ואוהב את ירושלים רואה לנגד עיניו איך מחברים בין המתונים בכל הקבוצות ולא איך מקצינים מחלוקות. קמפיין כזה הוא חסר אחריות, ובחירה בנציגים שזאת תפיסת עולמם זה חוסר אחריות".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד