כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
'בחדרי' בדק

המועמדים מגנים את קמפיין השנאה, ומי שותק?

קמפיין השנאה של 'הבית היהודי' נגד המגזר החרדי בירושלים גרר גל של תגובות זעם • מלבד דייטש, ליאון, סלמן, עזריה וברקוביץ - אלקין סירב להגיב • דייטש: "הלב נחמץ וכואב. קמפיין מסית ומפלג של מפלגת הבית היהודי כלפי הציבור החרדי" • ליאון: "החזיר אותנו לימים אפלים"

המועמדים מגנים את קמפיין השנאה, ומי שותק?
צילום: Yonatan Sinde, Hadas Parush, Flash90

למרות גל הגינויים חוצה המגזרים על קמפיין השנאה של סיעת 'הבית היהודי' בירושלים, חובש הכיפה המועמד לראשות עיר הבירה, זאב אלקין מילא פיו מים וסירב להגיב או לגנות, זאת למרות פניית 'בחדרי חרדים'. מי שהגיב ותקף את הקמפיין, הם המועמדים, יוסי דייטש, משה ליאון, אבי סלמן, רחל עזריה ועפר ברקוביץ.

המועמד החרדי לראשות העיר ירושלים המשמש כיום כסגן ראש העיר יוסי דייטש הגיב הבוקר (שני) בחריפות לקמפיין שנאת החרדית של סיעת 'הבית היהודי', לדבריו, "הלב נחמץ וכואב לראות הבוקר את הקמפיין המסית והמפלג של מפלגת הבית היהודי כלפי הציבור החרדי".

כזכור, קמפיין מסית חדש נגד הציבור החרדי פורסם הבוקר על ידי סיעת הבית היהודי בירושלים בראשות חגית משה. הקמפיין, קורא לתושבי העיר ירושלים "לבלום את השפעת החרדים" בעיר ולחזק את סיעת 'הבית היהודי' שנלחמת בימים אלו על אחוז החסימה.

בקמפיין מוצגים שלושת המועמדים החילונים: משה ליאון, זאב אלקין ועופר ברקוביץ, כאשר על פניהם מודבקים אביזרים יהודיים כמו כובע ופאות מסולסלות. תחת התמונה המסיתה נכתב: "בזמן שהם חרדים לגורלם - רק הבית היהודי יבלום את השפעת החרדים".

דייטש הוסיף בתגובתו כי "אני מברך את שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, על הגינוי המהיר של הקמפיין המכוער".

לדבריו, "אנו יודעים כי הקמפיין אינו מאפיין ומשקף את דרכה של הציונות הדתית בעיר ונמשיך בשיתוף הפעולה הטוב והפורה שהיה לנו עם נציגיה לאורך השנים.

המועמד החרדי קרא לשמור על שפה נקייה בקמפיין, בפרט כעת, ערב ראש חודש אלול: "בפתח ראש חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, אני קורא לכל המתמודדים ולכל המפלגות: אנא, שמרו על לשון נקיה וקמפיין מכבד כלפי כל אדם וכל מגזר".

המועמד משה ליאון מסר בתגובה לקמפיין של הבית היהודי כי "הסתייגותו של בנט כיו"ר הבית היהודי אומרת הכל ואני מברך אותו על כך. כאיש דתי אני יודע שהציבור הציוני דתי אינו משקף את הקמפיין המשסע והמפלג הזה שראינו הבוקר. יצירת קריקטורות בדמויות יהודים מחזירה אותנו לימים אפלים - זה דבר שלא יכול לקרות בשום מקום/קמפיין במדינת ישראל כולה ועל אחת כמה וכמה בירושלים.

לדבריו, "כראש עיריית ירושלים הבא, אני חורט על דגלי בדיוק ההפך - איחוד. איחוד והרמוניה בין תושבי ירושלים הוא גורם קריטי להצלחתה של העיר - וזוהי משימתנו העליונה. אני קורא מפה לכלל המועמדים לנהוג בכבוד האחד כלפי השני וכלפי הציבורים השונים, ולשמור על מערכת בחירות נקייה. לכל בחירות יש מוצאי בחירות".

מועמדת נוספת לראשות עיריית ירושלים, ח"כ רחל עזריה הגיבה הבוקר לקמפיין ההסתה של הבית היהודי: "בבית היהודי שלי לא מציירים אנשים כחרדים כאקט של השפלה או פגיעה. מי שחי פה ואוהב את ירושלים רואה לנגד עיניו איך מחברים בין המתונים בכל הקבוצות ולא איך מקצינים מחלוקות. קמפיין כזה הוא חסר אחריות, ובחירה בנציגים שזאת תפיסת עולמם זה חוסר אחריות".

לדבריה של עזריה, "אני יודעת שיש מקום לחיים משותפים שבהם אנחנו משתקפים לא רק כייצוג החיצוני שלנו אלא קודם כל כאנשים, כאזרחים וכתושבים. אני חוזרת לירושלים כדי למגר כל ניסיון של הסתה ופילוג, ומתחייבת שירושלים בראשותי תהיה מופת של סובלנות וחיים משותפים בין כל הקהילות והמגזרים. תאמינו. זה אפשרי!".

כאמור, גם תנועת 'התעוררות' בראשות עפר ברקוביץ הגיבה לקמפיין השנאה: "קמפיין סיעת 'הבית היהודי' מעורר שאט נפש ותחושה קשה, על גבול האנטישמיות. גם בדיון הציבורי יש לשמור על התנהלות אחראית ולהימנע מביזוי אוכלוסיות שלמות. אירוני שסיעת הבית-היהודי שחתומה על העברת מוסדות חינוך ממ"ד לחינוך החרדי תחת הסכם השכונות הכושל שפגע בירושלים היא שיוצאת בקמפיין נגד התחרדות".

יוסי חביליו, יו"ר "מצילים את ירושלים" ומועמדה לראשות עיריית ירושלים אמר כי "לא רק שקמפיין הבית היהודי הוא קמפיין מכוער, גזעני ומסית, אלא שהוא גם קמפיין שיקרי. חגית משה והבית היהודי בירושלים היו שותפים מלאים למדיניות ברקת של דחיקת הציבור הדתי לאומי, המסורתי והחילוני משכונות רבות בעיר. שיא הצביעות של הבית היהודי היה בתמיכתה בפינוי בית הספר הממלכתי דתי "ברנדט" בנווה יעקב, לטובת עוד מוסד חרדי. כפי שעמדתי לצד הורי התלמידים בברנדט, כך אמשיך לסייע לתושבי ירושלים כולם. לצערי, בהעדר הישגים, משתמשים בבית היהודי בשיטות של שיסוי ופירוד כדי לגייס מעט תשומת לב".

אבי סלמן הגיב כי "צר לנו שמי שדוגל על כבוד האדם כערך עליון בהתאם לתורת ישראל, פועל מתוך ייאוש ומלבין פני אנשי ציבור בפרהסיה עם תמונות שמתאימות לחג פורים. רשימת "אני ירושלים" בראשות אבי סלמן יחד עם מס' 2 הרב יוסף וסרמן נכבד כל איש ציבור, נתווכח איתו ונוכיח במעשים שאנחנו הטובים ביותר שנפעל למען טובתם של כלל התושבים שמתוכם גם החרדים גם החילונים גם הערבים וגם תומכי הבית היהודי וכל מי שיהיה זקוק לעזרתנו".

עוד הוא הוסיף כי "הרב יוסף וסרמן, כאיש הבית היהודי, מגנה ומזכיר לחבריו שכל המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא. לקראת חודש חודש אלול הרב וסרמן מקווה שיעשו תשובה ויכבדו את החרדים שהם מייצגים חלק גדול ומכובד בעיר ירושלים".

קודם לכן פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי היועמ"ש של עיריית ירושלים אלי מלכא אסר לפרסם את קמפיין ההסתה של הבית היהודי בלוחות המודעות העירוניים, לדבריו, "מדובר בפגיעה בכבוד ובדימוי של האישים וביצירת קריקטורה שיש בה עיוות לא הולם שלהם".

 

הבית היהודי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד