כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

קמפיין ההסתה: בבית היהודי מסרבים להתנצל

בסיעת 'הבית היהודי' הירושלמית מסרבים להתנצל על קמפיין ההסתה. יושבת ראש הסיעה פרסמה פוסט בו היא טוענת כי "לא אהבה" את הקמפיין, אולם מתעקשת כי אינו מעיד על בעיה מהותית

קמפיין ההסתה: בבית היהודי מסרבים להתנצל
קמפיין ההסתה של הבית היהודי

שעות מאז פרסום קמפיין ההסתה של סיעת 'הבית היהודי' הירושלמי כנגד הציבור החרדי, ולמרות התגובות מקיר לקיר ובראשם מסיעת הבית היהודי הארצית שגינו את קמפיין השנאה, יו"ר סיעת 'הבית היהודי' בירושלים מסרבת לחזור בה מהקמפיין

בפוסט שפרסמה סגנית ראש העיר העומדת בראש סיעת הבית היהודי חגית משה בשעה האחרונה ברשת הפיסבוק כתבה: "נכון שחלקכם 'ממש מזועזעים' מהתמונה שהוצעה ללוות את הקמפיין. מודה, גם אני לא אהבתי אותה ולכן הוריתי לגנוז אותה. אבל בואו נדבר על המהות". לדבריה, "אין לנו דבר וחצי דבר נגד החרדים. אדרבה, בתפקידי כיו"ר וועדת הכספים לא קיפחתי אף מגזר וחברי החרדים יודעים זאת טוב מכולם".

למרות הכל משה לא חוזרת בה מתכון הקמפיין וחוזרת על המסר של קמפיין ההסתה כנגד הציבור החרדי ובוחרת הפעם במילים עדינות יותר, "המערכה כרגע איננה על זהות ראש העיר הבא של ירושלים. המערכה האמיתית היא על הרכב הקואליציה הבאה. לא משנה מי יהיה ראש העיר - אלקין, ליאון או ברקוביץ' - כל אחד מהם יהיה נתון ללחצים הנובעים מהרכב המועצה. שלושתם כבר עכשיו מחזרים אחרי הקול החרדי".

"מתוך 31 חברי המועצה שיבחרו - יש חשיבות גדולה שיהיה קול מאוחד וברור של הציונות הדתית שיבין וייתן מענה לגודלו וצרכיו של הציבור הדתי לאומי בעיר", הוסיפה משה. "רק עם נציגות ציונות דתית חזקה וגדולה יותר בקואליציה נוכל להבטיח שירושלים תהיה עיר הבירה של כל החברה הישראלית ולא של סקטור מצומצם".

כזכור, הבוקר הציגו סיעת 'הבית היהודי' את קמפיין הבחירות של הסיעה לקראת הבחירות המוניציפליות ובו מוצגים שלושת המועמדים החילונים: משה ליאון, זאב אלקין ועופר ברקוביץ, כאשר על פניהם מודבקים אביזרים יהודיים כמו כובע ופאות מסולסלות. תחת התמונה המסיתה נכתב: "בזמן שהם חרדים לגורלם - רק הבית היהודי יבלום את השפעת החרדים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היועמ"ש של עיריית ירושלים אלי מלכא אסר לפרסם את קמפיין ההסתה של הבית היהודי בלוחות המודעות העירוניים, לדבריו, "מדובר בפגיעה בכבוד ובדימוי של האישים וביצירת קריקטורה שיש בה עיוות לא הולם שלהם".

הקמפיין גרר גל של תגובות נזעמות, שהוביל את יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט לפרסם הודעה חריגה נגד סיעתו בירושלים: "מפלגת הבית היהודי מגנה בתוקף את הקמפיין שפורסם הבוקר ע״י סניף המפלגה בבחירות המוניציפאליות בירושלים. הקמפיין לא נעשה על דעת ההנהגה הארצית של המפלגה, ולא מייצג את עמדתה כלפי הציבור החרדי".

עוד נכתב כי "לא זו דרכנו. אנו מאמינים בחיבור והידברות בין החלקים השונים בחברה הישראלית, ולא בהגדלת הקיטוב. טוב היה כי דבר זה לא היה בא לעולם. נפעל למנוע טעויות מעין אלו בעתיד".

הקמפיין המביש הוביל לתגובות חריפות - הן בזירה הארצית והן בזירה המוניציפלית. ח"כ בצלאל סמוטריץ' מזועזע מהקמפיין, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "קמפיין כואב ומביש שפורסם הבוקר מטעמנו בבחירות המוניציפליות בירושלים - נעשה שלא על דעתנו ואנחנו מתנערים ממנו באופן מוחלט ודורשים את גניזתו. מבקש להתנצל באופן אישי בפני מי שנפגע". עוד הוסיף סמוטריץ "לדעתי מי שאחראי לזה בצוות הקמפיין צריך ללכת הביתה".

 

הבית היהודי מונציפלי 2018

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד