כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

משרד המשפטים: רבני יו"ש לא יוכללו בגוף הבוחר

משרד המשפטים קבע: 150 חברי הגוף הבוחר את מועצת הרבנות הראשית לישראל לא יגיעו מיהודה ושומרון. המשמעות: גוף ללא מתנחלים. גורם במשרד המשפטים מאשים: "נשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל לא פנה אלינו לשנות את החוק".  

משרד המשפטים: רבני יו"ש לא יוכללו בגוף הבוחר
ישיבת מועצת הרבנות הראשית צילום: פלאש 90

משרד המשפטים קובע כי נציגי יישובים מיהודה ושומרון לא יוכלו לכהן כחברים בגוף הבוחר שיבחר בחודש הבא את מועצת הרבנות הראשית, וזאת למרות דרישתו של הרב דוד לבנון, העומד בראש הוועדה הבוחרת, לכלול גם את נציגי איו"ש בגוף הבוחר, כך פרסם לראשונה יקי אדמקר בוואלה.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעו פרוטוקולים של דיון מקדים שקיימו חברי הועדה לבחירת מועצת הרבנות הראשית, בו ביקש יו"ר הוועדה הרב לבנון, כי גם תושבי ישראל מעבר לקו הירוק יוכלו להשתתף כחברים בגוף הבוחר.

"הרבנות הראשית קובעת את הוראותיה בכשרות ובנושאים אחרים הקשורים לענייני הדת גם בשטחי יהודה ושומרון. אין כל סיבה למנוע מהם את האפשרות להיות שותפים בבחירות אלה", אמר הרב.

אלא שבמשרד המשפטים הודיעו למחלקה המשפטית כי חרף הדרישה של הוועדה הרבנות כי לא ניתן לאפשר משפטית השתתפות של רשויות מאיו"ש, מאחר ואין החלה ישירה של חוק הרבנות הראשית לישראל על האזור. לדבריהם, לצורך כך נדרש תיקון חקיקה של הדין הישראלי, באופן שיאפשר את החלת דבר החקיקה על האזור.

גורם במשרד המשפטים אומר ל'בחדרי חרדים': "לא ברור מה גרם לשיהוי בתיקון החוק. הנושא היה מוכר לנשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל, מדוע הוא לא פנה למשרד המשפטים ולשרה שקד? הוא היה מוצא אוזן קשבת לשינוי החוק". יצוין, כי שינוי כזה החל להתקדם בכנסת ה-18, אך משום מה לא קודם מעבר לקריאה טרומית.

כזכור, בעוד כחודש יתכנסו 150 חברי הגוף הבוחר ויבחרו עשרה רבנים שיכהנו כחברי מועצת הרבנות הראשית, הגוף הבוחר המונה 150 חברים, מורכב מרבני ערים, ראשי רשויות מקומיות, ראשי מועצות דתיות, נציגי הכנסת והממשלה, רבני ההתיישבות, נציגי בית הדין, נציגי הרבנים הראשיים לישראל ונציגי שר הדתות.

מודבר בתפקיד התנדבותי שאינו נושא שכר אך הוא בעל השפעה רבה בנושאים הלכתיים בעלי השלכות משמעותיות על אזרחי המדינה, בהם: כשרות, גיור, תעודות כושר לרבנים, שבת ועוד. 

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה : "הוועדה לבחירת מועצת הרבנות הראשית עשתה כל שביכולתה לכלול את תושבי יו״ש באסיפה הבוחרת את מועצת הרבנות הראשית. עמדת משרד המשפטים שהוצגה בישיבת הוועדה היא, כי על פי החוק במדינת ישראל אין אפשרות משפטית לכלול באסיפה הבוחרת נציגים תושבי איו״ש. למרות העמדה, הוועדה שבה ופנתה למשרד המשפטים על מנת ישקול את עמדתו בשנית, עד כה אין שינוי בעמדתם".

 

מועצת הרבנות הראשית משרד המשפטים המשרד לשירותי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד