י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מגבים את דרעי ותוקפים את ביבס

ראשי הרשויות החרדיות: "התביישנו לשמוע את דבריך"

ראשי הרשויות החרדיות תוקפים את חיים ביבס, שתקף את דרעי על החלטתו למנוע פתיחת עסקים בשבת בעיר מודיעין • "כל תועלת לא תצמח לך מפגיעה בשבת קודש"

ראשי הרשויות החרדיות: "התביישנו לשמוע את דבריך"
יחצ

הסערה סביב מימוש חוק המרכולים על ידי שר הפנים אריה דרעי מסרבת לרדת מהכותרות - לאחר המתקפה החזיתית של יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס כנגד שר הפנים דרעי. ראשי הרשויות החרדיות מגבים את דרעי ויוצאים למתקפה חזיתית נגד ביבס.

במכתב ששיגר היום (שני) יו"ר פורום ראשי הרשויות החרדיות וראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, תקף רובינשטיין את מעשיו סביב החלטת שר הפנים דרעי לממש את סמכויתיו בחוק המרכולים, ולהורות על סגירתם בשבת ואמר כי: "אמירתך כי 'לא אתן לאף גורם פוליטי לגרור אותנו לימי חושך' הינה חמורה מאין כמותה".

לדברי רובינשטיין, "שמירת שבת אינה 'חושך'. מלבד היותה יום מקודש לעם היהודי, הינה מושג סוציאלי של יום מנוחה ומתנה שהעניקה היהדות לאנושות כולה. כיהודים – התביישנו לשמוע את דבריך".

"כראשי רשויות במדינת ישראל, אנו מתנגדים נחרצות לעמדה הקיצונית אותה הבעת בשם מרכז השלטון המקומי" הוסיף וכתב יו"ר הפורום, ואמר כי: "ישנם ראשי רשויות רבים נוספים שעמדתם נוגדת את שלך באופן מוחלט. אנו דורשים כי לא תערב את מרכז השלטון המקומי במאבקך האישי ולא תדבר בשם כלל הרשויות".

רובינשטיין גם מזכיר לביבס, כי "פתיחת עסקים בשבתות הינה דריסה ברגל גסה על זכויות חברתיות ועקרונות סוציאליים בסיסיים של יום מנוחה כללי. היא פוגעת בעובדים, פוגעת בנשותיהם ובילדיהם, פוגעת בעסקים המתחרים ופוגעת בשוויון ההזדמנויות".

זאת ועוד, "ניסיונך להתיר פתיחת מסחר כללית בשבתות ללא כל הגבלה, הינה קיצונית אף ממה שהעזו להציע בעיר תל אביב. זהו דבר שלא עלה על הדעת בשום עיר בארץ".

רובינשטיין ממשיך ותוקף את ביבס: "צר לנו, כי הבחירות המקומיות מביאות אישים בכירים להצעות פופוליסטיות חסרות אחריות חברתית בסיסית, מתוך ניסיון למצוא חן בעיני גורמים קיצונים ולקבל כותרות בדרך שלילית".

לדברי רובינשטיין: "חובתנו כנציגי ציבור חרדים למחות על הדברים החמורים הללו, כמו גם לעמוד לימינו של שר הפנים הרב אריה דרעי, במאבקו למען שמירת צביון השבת בארצנו".

לסיום המכתב קורא יו"ר פורום הרשויות החרדיות לביבס, לחזור בו מדבריו: "כל תועלת לא תצמח לך מפגיעה בשבת קודש - מקור הברכה של העם היהודי. לִקְרַאת שַׁבָּת לְכוּ וְנֵלְכָה כִּי הִיא מְקוֹר הַבְּרָכָה".

כזכור, הקרב על השבת חזר לכותרות: לאחר הפרסום כי שר הפנים אריה דרעי שלל את חוקי העזר של הערים ראשון לציון, חולון, גבעתיים ומודיעין לפתוח מרכולים בשבת, ראשי הרשויות יצאו למאבק נגד השר דרעי ואיימו לפנות לבג"ץ בטענה כי מדובר "בהתערבות פוליטית גסה בניהול הרשויות המקומיות".

יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס שיגר מכתב זועם לשר הפנים אריה דרעי בו הוא כינה את החלטתו להורות על סגירת המרכולים "התערבות פוליטית גסה" שלדבריו "מהווה משום חזרה לתקופות חשוכות אותן איננו רוצים להחזיר בעת הזו". ובעקבות כך הודיע ביבס כי, "בהמשך להחלטת הנהלות מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות, בכוונתנו לפנות לבג"ץ על מנת לעצור את האיוולת ולהשיב את השפיות לתושבי מדינת ישראל בהקדם".

ראשי רשויות חרדיות חיים ביבס אריה דרעי חוק המרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד