כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בכיר בסוכנות ביוון:

"המוסד הישראלי התנקש במדען הסורי"

חיסול המדען הסורי: עיתון ה'ניו יורק טיימס' מדווח ע"פ מקורות זרים כי ישראל היא שעומדת מאחורי החיסול שנעשה באמצעות מכונית תופת • ישראל לא לקחה אחריות על החיסול • המדען שחוסל - ד"ר עזיז אסבר, מדען בכיר שהיה אחראי לשדרוג מערך הרקטות המופנות לישראל

"המוסד הישראלי התנקש במדען הסורי"
חיסול ברכב צילום: עבאד רחים חאטי'ב, פלאש 90

ד"ר עזיז אסבר, שחוסל בתחילת השבוע, נחשב לאחד מבכירי המדענים ששדרגו את מערך הרקטות בסוריה. בין היתר הוא היה אחראי על צבירת ארסנל של טילי שיגור מדויקים, שניתן לשגר בדיוק מדויק נגד ערי ישראל, במרחק של מאות קילומטרים מסוריה. כך מדווח ה'ניו יורק טיימס', שמצטט גורם בכיר בסוכנות ביוון. 

על פי הדיווח, לאסבר הייתה גישה חופשית לבכירים ביותר בממשל הסורי והאיראני. הוא עמד בראש יחידת פיתוח נשק סודי ביותר בשם "סקטור 4", והקים מפעל תת קרקעי ליצור נשק במקום מפעל, שנהרס על ידי ישראל בשנה שעברה.

אסבר היה אחראי לשדרוג טילים סוריים מדגם SM-600, והיה אחראי על פיתוח מפעל לייצור דלק מוצק לטילים ורקטות קצרות וארוכות-טווח.

עוד מציין ה'טיימס' כי המדען נהרג במהלך השבת האחרונה באמצעות מכונית תופת - שכנראה הופעלה על ידי סוכני מוסד. כרגיל במקרים מעין אלו, ישראל הרשמית שותקת.

"מדובר בפעם הרביעית לפחות מזה שלוש שנים שישראל מחסלת מהנדס נשק של האויב על אדמה זרה", כך אישר אתמול (ב') בכיר במשרד ביוון מזרח תיכוני. הדיווח מבוסס על מידע שסיפק הסוכן, שלא הזדהה בשמו, אך שייך לארגון ביון זר.

במקרה הזה, החשדות נגד המדען עזיז אסבר היו מבוססוים. המוסד עקב אחר אסבר במשך זמן רב, כך לדברי גורם מודיעין מזרח תיכוני.

עוד עולה מהדברים כי המדען היה בקשר רציף עם קצינים איראניים בכירים, והיה על הכוונת של ישראל הרבה זמן. ה'טיימס' מדווח כי סוכנות הביון של הבכיר שדיבר בעילום שם - עודכנה לגבי המבצע של המוסד. התנקשות במדען התרחשה באל-מסיאף, שם ממוקם אחד ממתקני הפיתוח החשובים ביותר של צבא סוריה.

תגובת משטרת ישראל: "ראש אח"מ דאז ניצב מני יצחקי פעל על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה".

חיסול מדען סוריה איראן ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד