כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בצפון רצועת עזה

בתגובה לירי: צה"ל תקף והרג שני מחבלים

חם בדרום: בתוגה לירי של מחבלים, טנק צה"לי תקף עמדת חמאס והרג שני מחבלים

בתגובה לירי: צה"ל תקף והרג שני מחבלים
טנק, אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף הבוקר (שלישי) באמצעות ירי ארטילרי עמדת חמאס בבית חנון בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי צלפים לעבר כלי רכב של צה"ל - ללא נפגעים. על פי דיווח פלסטיני, כתוצאה מתקיפת צה"ל נהרגו שניים ונפצעו שישה נוספים.

דובר צה"ל פרסם הודעה רשמית, על פיה, "בתגובה לירי שביצעו מחבלים לעבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה, תקף טנק של צה"ל את העמדה של ארגון הטרור חמאס ממנה בוצע הירי. אין נפגעים לכוחותינו".

עוד נטען כי "צה"ל יפעל כנגד כל כוונה התקפית וכל נסיון פיגוע כנגד כוחותינו ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה".

בתגובה לירי לעבר רכב של צה"ל, בוצע ירי ארטילרי מטנק לעבר עמדת חמאס סמוך לבית חנון בצפון רצועת עזה. רכב של צה"ל נפגע קלות, אך בחסדי שמים לא היו נפגעים.

על פי דיווח משרד הבריאות הפלסטיני, כתוצאה מתקיפת צה"ל נהרגו שניים, אחמד עבדאללה מורגן ועבדול חאפט אל-סילאווי. השניים, אנשי הזרוע הצבאית של חמאס. שישה נוספים נפצעו בתקיפה.

מדובר בתקרית חריגה כאשר בשבועות האחרונים אירעו שני מקרים בהם חיילים נפצעו ונהרגו כתוצאה מירי צלפים לעבר כוח צה"ל. במקרה זה, לא היו נפגעים.

במקרים קודמים, חמאס לא נותר חייב והגיב על הרג פעיליו. מאז התקרית, חמאס הודיע לכלל העמדות, על הפסקת אימונים בכל הגזרות, הורה לבטל כל התקהלות בהם יש פעילים ובנוסף גם פינוי מיידי של עמדות. כלל מפקדי השטח בעזה נקראו לכינוס חירום, דבר המעיד לכאורה על תכנון להגיב על הרג פעילי החמאס.

מדובר צה"ל נמסר כי בתגובה לירי שביצעו מחבלים לעבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה, תקף טנק של צה"ל את העמדה של ארגון הטרור חמאס ממנה בוצע הירי. אין נפגעים לכוחותינו. "צה"ל יפעל כנגד כל כוונה התקפית וכל נסיון פיגוע כנגד כוחותינו ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה".

צה"ל עזה מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד