ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"גם המטופלים בסכנה"

שביתת אחיות בבתי החולים: דמנו אינו הפקר

הסתדרות האחיות הכריזה על פתיחה בשביתה כוללת ברחבי הארץ, במחאה על מה שלדבריהם הנה אזלת יד ממשלתית בהגנה עליהן מפני אלימות

שביתת אחיות בבתי החולים: דמנו אינו הפקר
pixabay

הסתדרות האחיות הכריזה כי האחיות יפתחו בשביתה ללא הגבלת זמן החל מהיום (ג') בכל בתי החולים ברחבי הארץ ויעבדו במתכונת שבת. הסיבה לשביתה אוזלת היד של המדינה בטיפול באלימות נגד האחיות והצוותים הסיעודיים.

"האחיות והאחים החליטו כי דמם אינו הפקר", צוטטה אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, באתר וואלה, "ולכן הכרזנו הבוקר על שביתה כוללת. עד שלא יבוצעו פעולות אופרטיביות לאלתר לפתרון העומסים הבלתי נסבלים ולהגנה על הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות, האחים והאחיות לא ירפו ממאבקם. לא ייתכן שהממשלה תעמוד כצופה מן הצד בעת שמערכת הבריאות הופכת לזירת מלחמה".

בהודעה שפרסמה הסתדרות האחיות נכתב כי השביתה תפרוץ אם הממשלה לא תיישם באופן מיידי את המלצות הוועדה שחקרה את האלימות נגד הצוותים הרפואיים.

"העומסים והאלימות במערכת הבריאות הפכו ל'חיידק עמיד', המסכן לא רק את חייהן של האחיות, הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות אלא גם את כלל המטופלים", כתבה אילנה כהן במכתב לשרים שמסביר את מטרת השביתה.

"ההחלטה לא ניתנת לשינוי ועד שלא יתבצעו פעולות אופרטיביות לפתרון העומסים הבלתי נסבלים ולהגנה על הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות, האחים והאחיות לא ירפו במאבקם ויפעלו בצעדים ארגוניים מיידים עד כדי שביתה כוללת בכל מערכת הבריאות בבתי החולים, בקהילה ובבריאות הציבור".

אחיות בית חולים שביתה הסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד