י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

דרמה: ה'וטו' של זייברט והוראת שר התורה

דרמה התחוללה סביב אירוע הענק שמתקיים בשעה זו באצטדיון 'יד אליהו' • לאחר וטו של זייברט - הוחלט להעביר את מיקום האירוע • התוצאה: משרדו של דרעי הודיע כי לא יתקצב את האירוע, בסך כחצי מיליון ש"ח • ומה הכריע שר התורה הגר"ח קנייבסקי? • כל הפרטים בפרסום ראשון

דרמה: ה'וטו' של זייברט והוראת שר התורה
שר התורה על רקע אירוע הענק צילום: שוקי לרר

חשיפה: ראש העיר הטיל וטו בגלל חילול השבת, שר התורה הכריע ותקצוב אירוע הענק על סך כחצי מיליון שקלים – בוטל: בשעה זו (שלישי) מתקיים אירוע ענק באצטדיון 'יד אליהו' בת"א, בהשתתפות אלפי ילדים הלומדים משניות לע"נ הרבנית הצדקנית מרת חנה שטיינמן ע"ה, בתו של שר התורה הגר"ח קניבסקי ורעייתו של הגאון רבי שרגא שטיינמן.

אולם מאחורי האירוע, שמופק על ידי ארגון 'זיכרון חנה' – התחוללה דרמה של ממש, שבמרכזה מככב ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, שסירובו להיות שותף לאירוע, שיתקיים באצטדיון מחלל שבת – הובילה לכך שמשרד הפריפריה הנגב והגליל הודיע על אי תקצוב האירוע, בסך של כחצי מיליון שקל. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים.

התקציב הענק וה'וטו' של ראש העיר

ולפרטי הדרמה, כפי שהיא נחשפת כאן לראשונה ב'בחדרי חרדים': בתחילה, האירוע היה אמור להתקיים באצטדיון רמת גן הסמוך לבני ברק, ולהיות מתוקצב בסך של כחצי מיליון שקל, על ידי משרד הפריפריה הנגב והגליל בראשות השר אריה דרעי. זאת, בהתאם לקריטריון המחייב בקשה והשתתפות של שלוש עיריות. במקרה הנוכחי, שלוש העיריות שעמדו מאחורי האירוע הן: בני ברק, בית שמש ומודיעין עילית.

אלא, שראש העיר הבני ברקי, חנוך זייברט, הודיע במפתיע כי יש להעביר את האירוע מאצטדיון רמת גן שבבעלות ההתאחדות לכדורגל, המחלל שבת בפרהסיה. לדבריו, אם האירוע יתקיים ברמת גן - הרי שעיריית בני ברק לא תהיה שותפה לו. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בעקבות דרישתו הנחרצת של זייברט – מארגני האירוע החליטו להעתיק את מיקומו, מאצטדיון רמת גן לאצטדיון 'יד אליהו' בת"א. אלא, שהדבר גרם לכך שהלשכה המשפטית במשרד הפריפריה הנגב והגליל הודיעה כי אם האירוע יתקיים בעיר ת"א הרחוקה גאוגרפית מבני ברק, המשרד לא יממן את האירוע כמתכונן. התוצאה: מארגני האירוע נאלצו לגייס לבדם את המימון, על סך כחצי מיליון שקל.

האירוע שעורר סערה, צילום: שוקי לרר

 

השאלה שהונחה בפני שר התורה וההוראה החד משמעית

אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי בשלב זה התעוררה שאלה עקרונית, שהובאה לפתחו של שר התורה הגר"ח קניבסקי: הרי גם אצטדיון 'יד אליהו' בת"א לא שומר על השבת. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר בירור מעמיק, שהעלה את העובדה שאצטדיון רמת גן הוא סמל לחילול שבת בפהרסיה, ובאצטדיון 'יד אליהו' אין אירועים בשבת בעת הזו – הורה שר התורה לקיים את האירוע ב'יד אליהו', למרות ההפסד הכספי הגדול, לכבודה של השבת.

יצוין, כי כאשר פנה 'בחדרי חרדים' לדובר עיריית בני ברק, הגיבו שם בבלבול, המעיד על מה שאירע מאחורי הקלעים. בתחילה טען הדובר אברהם טננבוים כי "אכן, עיריית בני ברק, משתתפת בתקצוב לאירוע, והיא רואה זכות גדולה להשתתף באירוע לעילוי נשמת האשה הצדקנית הדגולה ע"ה בתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א".

אולם בחלוף דקות אחדות, שיגר טננבוים הבהרה על דבריו, לפיה "האירוע הינו פרטי ולא עירוני", ו"העירייה אינה משתתפת בתקצוב".

דובר העירייה הוסיף ל'בחדרי חרדים' כי: "כללית, כל יהודי חרדי נמנע מלהיכנס לאצטדיון רמת גן, שבבעלות ההתאחדות לכדורגל, ויש בו, לצערנו, חלול שבת".

 

חילול שבת רבי חיים קנייבסקי אצטדיון רמת גן יד אליהו שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד