ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"לא ידענו שמדובר בתרגיל"

צה"ל תקף והרג שני צלפי חמאס - בתרגיל

צה"ל חיסל הבוקר שני צלפים פעילי חמאס, במהלך תצוגת תכלית של הארגון • רק לאחר תחקיר התברר כי לא מדובר בירי מכוון לעבר ישראל

צלפי חמאס, אילוסטרציה
צלפי חמאס, אילוסטרציה

בשעות הבוקר המאוחרות (שלישי) ביצע צה"ל תקיפה ארטילרית לעבר מוצב חמאס בסמוך לבית חנון. בתקיפה, נהרגו שני פעילי חמאס. תחילה אמרו בצה"ל כי מדובר בירי מחבלים לעבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה.

אולם לאחר תחקיר שנערך, עולה כי מדובר בתרגיל תצוגת תכלית ביחידת הקומנדו של חמאס, וכי הירי לא כוון לעבר ישראל. במידה וצה"ל היה יודע על התרגיל - כנראה ולא היה מבצע ירי לעבר המחבלים.

מהתחקיר שנערך עולה כי תצפיתנים של צה"ל, זיהו צלפים של חמאס עולים כשהם חמושים למגדל - ומבצעים ירי. מדובר בירי תצוגה של חמאס, אולם איש בצה"ל לא ידע על התרגיל, ולכן בוצע ירי טנקים לעבר הצלפים - שחוסלו.

בתדרוך של צה"ל לכתבים הצבאיים, נאמר כי לו היו יודעים מראש כי מדובר בתצוגת תכלית ולא בירי מכוון לעבר ישראל - סביר להניח שצה"ל לא היה מבצע את הירי שמעלה מחדש את המתיחות בין חמאס לישראל.

בצה"ל הדגישו: "נפעל כנגד כל כוונה התקפית וכל נסיון פיגוע כנגד כוחותינו ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה".

הירי היום בוצע בתוך שלוש שבועות, במהלכם אירעו שתי תקריות של ירי צלפים מהם נהרג סמ"ר אביב לוי ז"ל בן 21 מפתח תקווה, לוחם בגדוד צבר של גבעתי. כארבעה ימים לאחר מכן, קצין צה"ל נפצע באורח בינוני מירי צלף בדרום רצועת עזה. האש נפתחה לאחר שכוח הגיע להרחיק מגדר הגבול קבוצת ילדים פלסטינים שהפרו את הסדר במקום. כשהגיע הכוח נפתחה לעברו אש, ממנה נפגע הקצין.

ירי צלפים גבול רצועת עזה חיסול מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד