ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
השר לשעבר התבטא על נשים מוסלמיות

"אשה עם בורקה נראית כמו תיבת דואר"

שר החוץ לשעבר של בריטניה, כתב בטורו בעיתון בריטי כמה ציטוטים, שהצליחו להדהים אף את קוראי הטור • "סטודנטיות מגיעות לאוניברסיטה לבושות כמו שודד בנק"

 "אשה עם בורקה נראית כמו תיבת דואר"
תיבות דואר צילום: pixabay

בוריס ג'ונסון, מי שהיה שר החוץ של בריטניה עד לפני חודשיים, ופרש עקב חילוקי דעות עם ראש הממשלה תרזה מיי בנוגע לעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי - הצליח להרגיז הרבה אנשים כשכתב מספר ציטוטים שלא היו מביישים מנהיגי ימין קיצוני.

בטורו השבועי בעיתון 'הטלגרף' התייחס ג'ונסון לחוק החדש בדנמרק, אשר נותן קנסות לנשים שצועדות במקום ציבורי עם כיסוי ראש מלא, וכתב כי הוא לא מבין מדינות מוסלמיות שמכריחות נשים לכסות את פניהן: "זה פוגע בנשים שנראות כמו תיבות דואר" כתב ג'ונסון בטורו השבועי שעורר את זעמם של מוסלמים וליברלים בבריטניה, ואשר דרשו ממנו להתנצל.

ג'ונסון הרגיז אותם עוד יותר, כשכתב שהוא היה מבקש מאשה מכוסה להוריד את הכיסוי שלה אם היתה באה אליו למשרד: "הייתי רוצה לדבר איתה עם פנים מגולות כדי שיהיה לי יותר נוח", כתב.

"אם נניח סטודנטיות מגיעות לאוניברסיטה לבושות כמו שודד בנק, צריך לאפשר לרשויות להורות להן להוריד את הכיסוי, אין אף מקום בקוראן שבו כתוב שאשה צריכה לכסות את פניה", הוסיף.

ג'ונסון התייחס לדבריו של נשיא צ'צ'ניה שאמר כי "נשים שלא מכסות את פניהן, שהבעלים שלהן יתיזו עליהן כדורי צבע", וכתב כי אלו מילים שהוא מאוד לא אוהב לשמוע.

מטעמו של ג'ונסון לא התקבלה תגובה על הביקורת שקיבל ממנהיגי מפלגת הלייבור הבריטית.

מוסלמים כיסוי ראש בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד