י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מי חילל את הקבר?

הושחתה מצבתו של עורך העיתון החסידי

הושחתה מצבתו של עורך עיתון 'דער בלאט', רבי שמואל וידר ז"ל, מגדולי עסקני חסידות סאטמר בארה"ב  • עסקן בכיר המעורה בפרטים ל'בחדרי חרדים': "הלכו למקום המצבה והפילו אותה בכוונה"

הושחתה מצבתו של עורך העיתון החסידי
מצבתו של וידער ז"ל

אירוע חמור של ונדליזם והשחתת קברים בבית הקברות של חסידות סאטמר בעיר 'קרית יואל' שבמונרו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מצבתו של עורך עיתון 'דער בלאט', רבי שמואל וידר ז"ל, מגדולי עסקני חסידות סאטמר בארה"ב, שהתגורר בוויליאמסבורג והיה בן 58 בפטירתו, הופלה והושחתה אמש בבית הקברות על ידי אלמונים. הרב וידר חלה במחלה קשה לפני יותר משנה, ונפטר בחודש אדר האחרון.

הרב וידר זצ"ל היה עורכו של העיתון 'דער בלאט', העיתון שמזוהה עם פלג המהר"א מסאטמר.

אמש (שלישי) עלו לציונו של בעל ה'דברי יואל' אלפי חסידי סאטמר, לרגל היארצייט שחל אתמול, ושם הם גילו כי המצבה של העורך המיתולוגי - הופלה. לטענת מספר עסקנים בכירים בחסידים, "אנשים שמתנגדים לחסידות הפילו את המצבה, מי שהפיל את המצבה היו בחורים חסידים צעירים".

יצוין כי מצבה נוספת שהופלה בכניסה למתחם בית הקברות הופלה בשוגג בשל הצפיפות של אלפי האנשים בכניסה ובשל העובדה שמלכתחילה היא לא הייתה יציבה מספיק.

אלא שמצבתו של הרב וידר נמצאת במקום אחר בבית הקברות, וגם לא הייתה סיבה שהמצבה תיפול מהצפיפות. "הלכו למקום המצבה והפילו אותה בכוונה", אומר ל'בחדרי חרדים' עסקן בכיר המעורה היטב בפרטים.

אתמול הגיעו כוחות משטרה למקום, וגבו עדות מהאנשים במקום. חשבון טוויטר שמדווח על הנעשה בחסידות של פלג המהר"א, צייץ כי המשטרה חוקרת את המקרה כפשע שנאה לכל דבר, והשוטרים מודעים לעובדה המצערת שהמצבה הושחתה בכוונה על ידי יהודים.

סאטמר קרית יואל ונדליזם מונרו בית קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד