ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"לינץ' תקשורתי"

פרשת המאגר המשטרתי הסודי: להקים וועדה

התנועה לאיכות השלטון לשר ארדן: "למנות ועדה לבדיקת הליך סיכול מינויו של גל הירש לתפקיד המפכ"ל ולבדיקת מאגרי המידע על בכירים"

פרשת המאגר המשטרתי הסודי: להקים וועדה
תא"ל גל הירש צילום: יח"צ

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) לשר לביטחון פנים גלעד ארדן בדרישה שיורה על הקמת ועדה לבדיקת פרשת סיכול מינויו של תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד המפכ"ל, ולבדיקת קיומו של מאגר מידע מודיעיני במשטרה הכולל מידע על אישי ציבור שמשמש כמאגר חומרים ליום פקודה. "עולים חששות כבדים להתנהלות בעייתית ביותר היורדת עד שורשיו של ארגון אכיפת החוק בישראל, התנהלות שעוברת כדרך עבודה נורמטיבית החל מראשי הארגון ועד לרמות הזוטרות", נכתב בפנייה.

כזכור, בימים האחרונים התפרסמו בתקשורת מספר כתבות החושפות הקלטות ותמלילי שיחות בין ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין דאז, לבין ראש חטיבת המודיעין במשטרה דאז. ההקלטות חושפות שיחות שיש בהן כדי להצביע לכאורה על ניסיונות חמורים ביותר ל"תפירת תיק" למועמד לתפקיד המפכ"ל, תא"ל במיל' גל הירש.

הפרסומים אף הרחיבו ותיארו מאגר מידע הקיים לכאורה במשטרה ובו מידע על אישי ציבור, שרים וח"כים השמור לכאורה "לצרכי בקרה" ושהקמתו נעשתה שלא בידיעת המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך והיועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט. מאגר מידע זה, אם אכן קיים, מעלה חששות כבדים לפיהם מטרתו היא לשמור מידע "ליום פקודה" שניתן לשלוף בקלות ובמהירות על מנת לפגוע במינויים, קידומם ובשמם הטוב של האנשים עליהם המידע נאסף.

במכתב לארדן צויין כי הדבר חמור ביותר. "אם קיים במשטרה מידע המעלה חשש לפלילים - יש לפתוח בחקירה כנגד הגורמים המעורבים. אם המידע הקיים אינו מעלה חשש לפלילים, יש לגנוז אותו". כך או כך - בוודאי שאין לשמור מידע אך ורק לשם שימוש בררני בו לצרכים אישיים או פוליטיים של גורמים כאלה ואחרים, או על מנת לבצע "לינץ' תקשורתי" בגורם כזה או אחר בתזמון הנוח למפרסמי המידע. "הדבר אינו ראוי, אינו חוקי ובוודאי שאינו תואם התנהלות של רשות ציבורית שהיא שליחה של הציבור ועליה להתנהל על פי נורמות ועקרונות של מנהל ציבורי תקין. התנהלות שכזו פוגעת אנושות באמון הציבור במערכת אכיפת החוק ומזכירה התנהלות של משטרים אפלים מימים רחוקים".

עוד נכתב בפנייה לארדן: "מהפרשה עולים חששות כבדים להתנהלות בעייתית ביותר היורדת עד לשורשיו של ארגון אכיפת החוק בישראל, התנהלות שעוברת כדרך עבודה נורמטיבית החל מראשי הארגון ועד לרמות הזוטרות. לפיכך אנו קוראים לשר לביטחון פנים לפעול להקמת ועדת בדיקה על פי החוק שתבדוק את החששות ותסיק את המסקנות הנדרשות מהעניין".

גל הירש התנועה לאיכות השלטון גלעד ארדן מאגר מידע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד