ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נוער הגבעות חצה גבול: פצע מפקד חטיבה

'נוער הגבעות' לא מרפה: לאחר הקמת מאחז על גבול ירדן, פרצו 50 צעירים לחטיבת אפריים וזרעו הרס רב • בסמוך לרמת גלעד פצעו צעירים את המח"ט וסגנו

חייל בגבעות השנויות במחלוקת. צילום: ישראל ברדוגו
חייל בגבעות השנויות במחלוקת. צילום: ישראל ברדוגו צילום: ישראל ברדוגו



כוחות משטרה פינו אמש (ב') כ-17 פעילי הימין שהתבצרו החל משעות הערב, במבנה עתיק באתר הטבילה קאסר אל-יהוד, כמה מאות מטרים מערבית לגבול ירדן.

בין העצורים 3 קטינים. הצעירים, פעילי נוער הגבעות, ערכו בשנתיים האחרונות שורת פרובוקציות בגדה בקריאה לחזור לערים פלסטיניות. הם הסתננו ליריחו, שכם וחברון, ופונו פעם אחר פעם. כעת הצעירים עורכים פרובקציה שמוכוונת כלפי ירדן.

עוד בנושא:
פעילי ימין הקימו מאחז על גבול ירדן

מוקדם יותר תגבר צה"ל את כוחותיו באזור, יחד עם כוחות משטרה ומג"ב, כדי למנוע מהפעילים מלחצות את הגבול הבין-לאומי. מח"ט הבקעה יצר קשר עם הפעילים והבהיר להם כי צה"ל לא יאפשר כל חצייה של הגבול הבין-לאומי בין ישראל לירדן. לא נרשמו חיכוכים במקום, בין הפעילים לבין כוחות הביטחון.


בלילה: חדירה לחטיבה

בתוך כך, כ-50 פעילי ימין חדרו לבסיס מפקדת החטיבה המרחבית אפרים, הבעירו צמיגים בקרבת הבסיס וגרמו נזק לרכבים באמצעות יידוי אבנים, השלכת בקבוקי צבע ופיזור מסמרים על הכביש.

כוחות צה"ל בשיתוף כוחות משטרת ישראל הדפו את הפעילים מן הבסיס. צעיר תושב ההתנחלות בית אל נעצר.

ההסלמה: פציעת המח"ט וסגנו

ואם לא די בכל אלו, כ-300 מתנחלים, חלקם רעולי פנים, התפרעו הלילה סמוך למאחז רמת גלעד, בעקבות חשש שיפונה. יודו אבנים לעבר כלי רכב, ואף לעבר רכבו של מפקד החטיבה המרחבית אפרים, הפעילים פתחו את דלת הג'יפ שבו נסע הקצין, השליכו אבנים לתוכו ופצעו באורח קל מאוד את המח"ט וסגנו.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, הגדיר את האירוע כ"חמור מאוד" ואמר כי "בשום מציאות מתוקנת לא תעלה על הדעת התנהגות כזו של חלק מהחברה הישראלית". תא"ל מרדכי ציין כי במהלך האירועים נפצע קלות מפקד החטיבה מאבן שהושלכה לעבר רכבו, אך הדגיש כי "הפגיעה המשמעותית יותר היא ההסתה של צה"ל ממשימות חשובות של הגנת המדינה, להתגוששות עם חלק מעמנו ובשרנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד