כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
8 שנים לאחר שאביה התמרמר

חיילים דתיים הפנו את עורפם למדריכת צניחה

חניכים דתיים הפנו את עורפם למדריכת צניחה, בתו של ראש אגף המבצעים בצה"ל • המפקד: "חניך שינהג בחוסר כבוד כלפי מדריכות לא ימשיך בהכשרה"

חיילים דתיים הפנו את עורפם למדריכת צניחה
צנחן צילום: דובר צה''ל

במהלך אימון קורס הצניחה של חטיבת הצנחנים בבסיס חיל האוויר בתל נוף, הדגימה מדריכה תרגיל לחניכים של מחלקה המורכבת מבני ישיבות מהעולם הדתי לאומי.

כשלושים חניכים, שלא רצו לצפות בהדגמה שבוצעה על ידי החיילת, סובבו את ראשם והפנו למדריכה את עורפם. שירה מרגלית, אמה של המדריכה נועה, צייצה בטוויטר: "נאלצתי לשמוע את בתי נועה החיילת, שהיא מדריכת צניחה, מספרת לי שבזמן שהדגימה ל-70 צנחנים תרגיל, 50 מהם הפנו אליה את הגב ונעמדו בשלשות כי היא אישה - וזו לא קבוצה של חרדים, זאת המציאות העגומה".

יצוין, כי מדובר בבתו של האלוף אהרון חליוה, ראש אגף המבצעים בצה"ל. בשנת 2010, עת היה מפקד חטיבת הצנחנים בדרגת אל"מ, אמר בפני משתתפי קורס מ"כים כי הוא שונא את מסלולי ההסדר בצה"ל.

"אני מעדיף לקחת מישהו פחות טוב שיישאר לי לשלושה-ארבעה תפקידים מאשר בני"ש (בן ישיבה), שישתחרר לאחר תפקיד אחד. זה לא משתלם לי", צוטט חליוה על ידי אמיר בוחבוט ב'מעריב'.

בעקבות האירוע, התקיימה שיחה עם החניכים, ובה הבהיר להם מפקדם כי על פי פקודות צה"ל לא תהיה הפרדה בין מדריכים למדריכות בשום שלב בהכשרת הצניחה וכי חניך שינהג בחוסר כבוד כלפי מדריכות - לא ימשיך בהכשרה.

בתגובת צה"ל נמסר כי "צה"ל הינו צבא עם ממלכתי ואחדות שורות הצבא מודגשת בכל סוגי הפעילויות ללא הבדל דת, גזע ומין. צה"ל רואה חשיבות במימוש יעודו של צה"ל תוך שימת דגש על ראייה שיוויונית וממלכתית".

פלוגת חץ צנחנים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד