י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לייבל'ה בליל שישי

מי שידך מהרחוב את אחיותיו, ואיפה בבצ'יק?

השבוע לרגל מדור סיום בין הזמנים: על השכן החפרן שהחליט לשגע את לייבל'ה וכך חשף את תחילת החופשה המסייטת, על העורך שפגש שני בחורים אקראיים ושידך אותם לשני אחיותיו, וכמובן: היכן נפש בבצ'יק. לייבל'ה עם סיקור מלא על הנופשים, החופשות, הדילים וכל שאר הדברים שבאמת רציתם לדעת

מי שידך מהרחוב את אחיותיו, ואיפה בבצ'יק?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

זהו, זה נגמר: ביום חמישי הנוכחי ראה לייבל'ה אור בקצה המנהרה, לאחר בין הזמנים מפרך. ביום ראשון, א' אלול, הוא ישלח את בניו למוסדות החינוך, בשעה טובה ומוצלחת - ובחזרה לשגרה, מה שיוריד בכמעט 90 אחוז את טרגדיית בין הזמנים והצורך בחיפוש תעסוקה לילדים. לא ב-100%, כי הבנות עדיין בחופש. למי שלא שם לב, ימי החופש והשבועות הארוכים גרמו ללייבל'ה לאיבוד עשתונות ממש.

ואם תשאלו איך ידע לייבל'ה שבין הזמנים נמצא בעיצומו? היה זה במהלך מפגש אקראי עם שכנו לבניין. וכך התנהל הדו-שיח בין השכנים (התמליל המלא - בלעדי ללייבל'ה):

שכן, מתחיל בנימוס: תודה רבה על כל העיתונים, שאני קורא אצלך בתיבה כל בוקר.

לייבל'ה: בשמחה רבה, הכבוד והזכות שלי.

ואז השכן נהפך לחפרן: תגיד, למה אתה מקבל בעצם כל כך הרבה עיתונים?

לייבל'ה: אם אתה רוצה, אתה יכול להפסיק לקרוא - בשמחה.

שכן (מתנצל): לא לא. סתם שאלתי. סליחה.

לייבל'ה: סליחה שנפגשנו, אני ממהר.

ובנימה זו הסתיימה לה השיחה עם השכן החפרן, שמצאו לעצמו בבין הזמנים אטרקציה נחמדה בתיבת הדואר. זאת, לאחר שלייבל'ה הרשה לעצמו בבין הזמנים לקום סמוך ונראה לסוף זמן קריאת שמע של הגר"א, ובכך להשאיר את כתבי העת לשכנים ומחליפי הדירות למיניהם.

בכל מקרה, לייבל'ה ממש לא מתכוון להטריד אתכם בטור השבוע, בקורותיו האישיות, אלא דווקא לסכם לכם את בין הזמנים בכל רחבי הארץ - במיטב התמונות שעליהן יכולתם רק לחלום.

לייבל'ה פותח באירוע הגדול של ילדי ישראל, שהתקיים בהיכל הספורט 'יד אליהו', שם ראה על הבמה שלושה מלכים, שפניהם אומרות הכול. הראשון, כמובן, הוא ממלא מקום ראש העיר בני ברק ומזכיר ה'מועצת', אברהם רובינשטיין. באמצע - בשביל להפריד - ניצב לו ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, ואילו השלישי היה סגן ראש העיר ב"ב, מנחם שפירא. מה שבטוח, כולם טוענים לכתר, ולייבל'ה מחכה לראות מה יהיה בסוף ה'הלוך יילך'.

ועוד קצת על הבחירות: לייבל'ה, שהגיע השבוע לירושלים, ראה שלט בחירות ברחוב אבן שפרוט בעיר. השלט נתלה מטעם הקמפיין המשעמם של זאב אלקין, שלא תפס במיוחד. אך מה שכן צד את עינו של לייבל'ה, היתה העובדה שהשלט נתלה בדיוק בפתח ביתו של משה ליאון, המתגורר בפינת הרחוב.

תמונה טובה שלייבל'ה תפס השבוע היתה זו של סגן השר מאיר פרוש, והמועמד שלו לראשות עיריית ירושלים, כשהם תופסים שיחה על יד בר המשמחים, באחד האולמות בבני ברק. וכך זה נראה בתמונה:

הרל"ש של דייטש, יהודה ארנד, שעשה את כל המתקנים ב'עולים לירושלים', פגש בראש העיר ניר ברקת, שהגיע לסיור. ארנד, שהגיע עם משפחתו, הציג אותם לראש העיר. זה מצדו שיבח את יהודה, באמירה שלפיה בעיריית ירושלים שום דבר לא זז בלעדיו.  

גם יו"ר ש"ס, השר דרעי, שנצפה בשבוע שעבר לומד במהלך הנופש, נצפה השבוע בתפילת מנחה בבית הכנסת ביישוב ספסופה, כשהוא אומר 'פתח אליהו' כאחד הספרדים.

ואי אפשר להרגיש בין הזמנים בלי להיות בטבריה. כמו שאומר הישיבישער אלי ביתאן, וכמו שמחדד לייבל'ה: "לא להיות בטבריה, זה להיות עם ולהרגיש בלי". וכך, בטיילת, רואה לייבל'ה את מוטי בבצי'ק - האיש והליצמן - רגע לפני שבג"ץ מאשר לדחות את אישור החוק, כשהוא מטפל במסירות בילדיו.

ולאחר שתיעד את מסיבת ה"הפתעה" לשר ליצמן נצפה האסטרטג יעקב איזק ממשיך לערבב עם הכפית והפעם הוא נצפה בטרקלין העסקים במרכז אחים בני ברק.

לייבל'ה לא פסח גם על נמל עכו, שם ראה את סגן ראש העיר ירושלים, צביקה כהן, מתפלל בדבקות את תפילת המנחה.

לאחר שסיים, ראה לייבל'ה כי צביקה מתייעץ עם אפי רצקר, עורך הלילה בעיתון 'יתד נאמן', ומי שמושך בחוטים באלעד. צביקה, תושב אלעד בעברו, שאל את רצקר האם להתמודד שוב בעיר. בחושיו החדים, שמע לייבל'ה את רצקר אומר לו שאין סיכוי.

החופשה של לייבל'ה עצמו הייתה כמובן בנירוונה ים המלח, שם התענג כמו שצריך. בלובי המלון פגש לייבל'ה קבוצה בכירה מחסידי סאטמר, ובראשם את הנגיד ברגר מלונדון, שכינס את כל החסידים לישיבת חירום, שעסקה במפות ארץ ישראל, האם ים המלח הנו חלק מהארץ הקדושה.

מי שהצטרפו גם הם בשיחה ערה לדיון ההלכתי המרתק, היו ראש הקהל של בעלזא, ומנכ"ל מוסדות סאטמר בירושלים, הרב מנדל וולרשטיין, שמכין את ביקורו של הרבי מסאטמר בארץ בחורף הקרוב.

לאחר כל אלו ראה לייבל'ה בים המלח גם את הגאון רבי מנחם כהן, יו"ר הוועדה הרוחנית של 'משפחה' ומגדולי הרבנים, שנופש בנאות דאצ'ה ולמרות החום הכבד הגיע למקום.

ר"מ ישיבת 'חדוות התורה', המלחין בעל הרגש הרה"ג רבי עקיבא המניק, נצפה אוגר כוחות לקראת זמן אלול בפסגות הרי פירין, בבולגריה.

הדיין הגאון רבי נחום שיינין והגאון רבי שלמה זלמן אונסדופר מפ"ת, מצידם, תועדו כשהם שוהים במלון אאורליוס בפויאנה ברשוב, רומניה.

מעבר לים, נראה נשיא ישיבת פוניבז' הגר"א כהנמן, בודק השבוע את לוח המודעות, בדרכו לתפילת שחרית בישיבה - גם בימי בין הזמנים.

וכמובן שאי אפשר בלי העיתונאים שנסעו לנופש. עורך חדשות 'משפחה', אליעזר שולמן, ניצל את בין הזמנים תשע"ח ויצא לגרמניה.

מהמדינה האירופית חזר שולמן עם כתבה מיוחדת על המסע שערך בכבשן הלוהט בברלין, שם נתקל באנטישמיות, במוסלמים קטרנים, פלסטינאים מגורשים וכמובן, בחב"דניקים מאירים.

מי שהחליף אותו בשבוע שעבר היה סגנו, שמעון ברייטקופף, שהמריא לאירופה לנופש, שם פגש בבעל כפולת העמודים בסוף העיתון, איש העסקים הבעלזאי דוד דמן, שגם הוא לא עזב את אירופה. ובכך נעדר השבוע טורו של ברייטקופף מהעיתון, מה שגרם לעצב רב אצל הקוראים. אלו התנחמו במקום זאת בטור מוגדל של העורך, יוסי אליטוב, שמגולל את אירועי חתונת בנו וחתונות המשפחה בדורות שעברו.

ואפרופו כפולת עמודים, גם סגן העורך אריה ארליך יצא למסע, בעקבות הנופשים. לא ברור עדיין היכן היה, והיכן שהה, אך מה שבטוח: הקוראים יהנו.

ובעיתון 'בקהילה' יצאו השבוע שניים לחופשה: הפרשן הפוליטי ועורך החדשות יעקב ריבלין, לצד הפרשן השני מהכנסת, יצחק פלדמן. שניהם לא כתבו את הטורים הנחשקים, כאשר מי שנותן את הטון במקומם הוא אלי ביתאן, שחזר לכור מחצבתו. ריבלין עצמו נצפה משחק טניס עם צעירים ממנו, ולמרות הכל לא חס על כבודו. 

מי שדווקא חזר מחופשה היה העורך הראשי, שלמה קוק, שבשבוע שעבר נותר טורו שבסוף העיתון, מיותם. את שליחיו של לייבל'ה, הפרוסים בכל מקום בעולם, זה כמובן לא עניין, והללו שיגרו למדור תמונה של העורך, כשהוא ישן כאחד האדם, עם האיירפודס באוזניים, במטוס בדרכו חזרה מחופשה באנגליה.

ומי שיצאו לסוף שבוע ארוך בצפון היו שניים: העיתונאי ארי קלמן, מיודענו מדף הבית שלכם, והעיתונאי אבי רבינא מ'כיכר השבת'. השניים נצפו שותים קוקטיילים ביחד, מה שככל הנראה גרם להם ללכת בטעות להופעתו של אברהם פריד בעכו. וכך זה נראה:

ומי שלא יצא לדאצ'ה היה העיתונאי עקיבא וייס מ'כאן 11' שיצא לסקר את הפגנות 'הפלג הירושלמי' בבני ברק ובירושלים, בבני ברק ראה לייבל'ה את וייס שוב מוצא מקום גבוה למען גאולה תוכל לראות אותו בקשר עין. 

בירושלים ראה לייבל'ה את זקן העיתונאים, יצחק נחשוני, שבראשו מתנהלים להם תדיר חישובים מחישובים שונים על הנעשה בבחירות בירושלים סביב המתמודדים הרבים, מה שלא מנע ממנו למצוא זמן להעסיק ולפנק את הנכדים, בקניית פיצה טובה.

איש יחסי הציבור אבי יוספי, נלכד גם הוא בעדשה של לייבל'ה, סביב אטרקציה נחמדה בקניון. ככה זה כשבין הזמנים גורר אותך למקומות שלא היית רוצה להיות בהם.

לאחר שסיים את כל השאר, הגיע לייבל'ה לכותל, שם ראה את הגאון רבי אבינועם פוסטבסקי, ראש ישיבת 'אור יהודה', כשהוא שקוע בשיחה עם הזמר ישי לפידות, בה דנו השניים על סוגיות שבכבשונה של השירה היהודית העכשווית.

מי שחגג השבוע יום הולדת הוא העיתונאי שמעון ליברטי, שסחף אחריו את כל גולשי הרשת. אלו יצאו בסרטונים של מזל טובים, בעוד ליברטי עצמו נצפה באקווריום ישראל של התנכ"י, ממש כאחד האדם.

העיתונאי שבינתיים הכניס באמת את מערכת הבחירות לתזזית מושלמת, היה רפי פרלשטיין האגדי, הרשום אצל לייבל'ה בסלולר תחת השם "פרלשטיין מקוסוב ויז'ניץ". הלה חוגג הערב 21 שנים, בחגיגות שהושקו כבר מתחילת השבוע, וקיבל אפילו את ברכתו של השר אלקין, שנכללה בוידאו ששיגר לליברטי - למרות שכעס על איחור פתיחת המטה. 

שמחה אברמס, העוזר של יעקב בצלאל מעיריית ירושלים, נסע לטיימס סקוור בניו יורק לבדוק מה יותר טוב: ספרא או שם. אתם יכולים לנסות לענות על כך בעצמכם, לאחר שתצפו בתמונה:

צוריאל קריספל, סגן ראש העיר אלעד, עליו דיווחנו שיצא בשבוע שעבר לחופש, כשבשבוע שמאז הספיק לחבוק נכד נוסף, נצפה יחד עם איתן דובקין, מנהל השלוחה החרדית של 'הבצפר', בתפילת שחרית בבית חב"ד שבפאפוס.

מי שנראה שמצא עבודה באופטיקה, היה הזמר רולי דיקמן, שנלכד השבוע כשהוא מתקן כאחד האדם את משקפיו, בסניף אופטיקה 280 שבבני ברק.

וליפא שמעלצר שעשה שינוי של 380 מעלות נחת בישראל. המזוודה לא הגיעה. בלית ברירה אחת מחנויות ההלבשה החסידיות פתחה את שעריה במיוחד כדי שיוכל להצטייד בקפוטה לבנה להופעה בים המלח.

ומי שעשה עלייה לישראל כפי שדווח כאן בשבוע שעבר ובעבר, ערך השבוע קביעת מזוזות בבית במתחם כדורי בקומה התשיעית, האדמו"ר מויז'ניץ מבית שמש הגיע לקביעת מזוזה בביתו של העסקן אפרים ליבוביץ, ומי שעוד השתתף במעמד היה סגן שר החינוך מאיר פרוש.

ומי מי שמכונה 'היארמע'ר רב', יענקל מילר, נצפה בבין הזמנים בנאות דשא, דווקא בחנות 'בית הספרים' שבמונסי, לצדם של גדולי האדמו"רים, המשקיפים עליו ממעל לראות איך הוא לומד.

העסקן אברומי לוי מצדו עזב את החום הלוהט בבני ברק, ונצפה רושם את שמו בספר האורחים של המלון ברומניה, למען יידעו כי לוי הספיק להיות בחצי עולם.

ויש גם את העיתונאי שנהפך לשדכן. לייבל'ה יודע לספר כי עורך אתר 'אקטואליק', מנחם קולדצקי, שלא נס ליחו אף פעם, סגר תוך כמה חודשים שני שידוכים במשפחתו, ואירס את שתי אחיותיו עם בחורים שפגש במקרה.

הקריירה הענפה של העורך הבלתי נלאה החלה כאשר החליט מסיבה שטרם נודעה לליבל'ה, להימנע מלבקש נייעס משני הבחורים, ובמקום זאת דווקא לשדך אותם. האם קולדצקי מתכנן ג'וב חדש? מי יודע. מה שבטוח, עוד הכנסה לארנק לא מזיקה אף פעם.

מי שבירך על המוגמר היה איש העסקים אלי פוברסקי, שסיים את בניית הבניין בשכונת ארנונה, שם כובד בקביעת מזוזה הגר"ש רבינוביץ. לייבל'ה משגר צרור ברכות והצלחות לאיש, שבבחרותו הרים את עולם התורה.

ואם חשבתם שאפשר בלי ההכנות לשנת הלימודים, אז זהו שלא. ביום העיון של 'איגוד הסמינרים', בציפורי בכפר בחפץ חיים, נצפה סגן שר החינוך מאיר פרוש כשהוא יוצא בהכרזה לפיה: "זה הכינוס האחרון שאתם מקיימים לפני הבחירות. בשנה הבאה יתקיימו בחירות לרשויות המקומיות, וגם לכנסת. תכינו נייר עמדה עם הדרישות שלכם למו"מ הקואליציוני". מי שנראה שרשם את הדברים, היה המזכ"ל הנמרץ, יצחק אוסטרליץ.

ובפינת המזל-טובים השבועית:

הח"כ הצנוע ביותר בש"ס, יצחק וקנין, חיתן השבוע את בתו במרכז האירועים 'סנדרין' שברגבה, לשם הגיעו כל המי ומי, הרחק מעין התקשורת. ביניהם היו גם נשיא המדינה וגם חבר הכנסת גפני, שבימים כאלה הולך בעיקר עם ראשו למטה משום מה, ומחפש עדיין את זהות מדליף ההקלטה מהישיבה הסגורה.

ברכת מזל טוב לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לרגל מלאת לו שבעים קיצים, ולרגל נישואי נכדו ביום שלישי הקרוב.

וברכת מזל טוב לאיש החסד הרב אלימלך פירר, יו"ר 'עזרה למרפא', לרגל הולדת הנינה הראשונה.

ברכת מזל טוב לשלמה קוסטליץ, חבר מועצת עיריית ב"ב, לרגל שמחת הבר מצוה לנכדו, בן לבנו ברוך, שתיערך ביום ראשון הקרוב באולמי 'שנדליר' בב"ב.

ברכת מזל טוב לחיים רוחמקין, חבר מועצת עיריית בני ברק ויו"ר מפלגת 'בני תורה' בעיר, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע.

והשבוע דממו לזמן מה כל קבוצות הווטסאפ, לרגל הבר מצווה שנערכה לבן העסקן הביתרי ואיש הנדל"ן, חיים קליין - האיש וה'פילפוליטיקה'. במקום נצפו כמה מהעסקנים, בשיחה עם היועץ האסטרטגי יהודה רובינשטיין. לייבל'ה תוהה האם השיחה נסובה במקרה סביב הבחירות המוניציפליות המתקרבות.

צילום: הערשי פרלמוטר

שמחות התקיימו גם אצל המשבקי"ם. ברכת מזל"ט להרה"ח ר' יעקב אורי, משב"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא, לרגל אירוסי בתו הבכורה השבוע.

ברכת מזל טוב לר' אלימלך גרינפלד, משב"ק האדמו"ר מסאסוב, לרגל הולדת הבן.

ברכת מזל טוב לאיש יחסי הציבור עקיבא הס, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום שחור ולבן, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו, שתיערך הערב באולמי 'אחוזת וגשל' בב"ב.

ומזל טוב למוישה פרידמן, שמדברר את רבני 'ועידת רבני אירופה', לרגל נישואי הבן, השבוע בשעה טובה.

ומזל טוב לחיים בנדיקט, האיש שלא מפסיק לערבב בליכוד ובשאר מקומות, ולרעייתו הסופרת דבורה, לרגל הולדת הבן. השמחה נערכה בחמישי בצהריים, באולמי 'היכל הפאר'.

ומזל טוב לעזריאל שטיינר, מנהל המדיה בפרסום 'פידבק', לרגל נישואי בתו.

לייבלה בין הזמנים רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד