י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גם באוכל

לחץ חברתי יוביל ילדים אל הבלתי יאמן

חלומה של כל אם הוא שילדיה יאכלו פירות, ירקות ואוכל בריא. חוקרים מאוניברסיטת קולורדו טוענים שמצאו את השיטה לשכנע את הילדים לעשות זאת

לחץ חברתי יוביל ילדים אל הבלתי יאמן
pixabay

הורים רבים מוצאים עצמם מתווכחים עם הילדים שלהם במטרה לגרום להם לאכול יותר ירקות שהם בריאים, מזינים וחשובים להתפתחות התקינה, אך הילדים לרוב פחות אוהבים ירקות. חוקרים מאוניברסיטת קולורדו שבארצות הברית טוענים כי גילו את השיטה לשכנע ילדים לאכול ירקות והיא פשוטה משחשבנו.

החוקרים בחנו מאות ילדים בגנים בקולורדו וגילו שכשעל הצלחות של הילדים היו ציורי ירקות, הילדים אכלו יותר ירקות ביחס לימים בהם על הצלחות לא היו ציורים. לייתר דיוק, המחקר שפורסם ב-ynet מספר כי בימים של צלחות עם ציורי ירקות הניחה הילדים על הצלחות 44 גרם ירק בארוחה, ומתוכם אכלו 28 גרמים בעוד שבימים של צלחות רגילות הם הניחו רק 30 גרם בצלחת ואכלו מתוכם רק 21.

כשהחוקרים ניסו להבין מה הביא לתוצאה הזו הם גילו שלחץ חברתי משפיע גם פה. "איורים על הצלחת גורמים לילדים לחשוב ששאר הילדים גם אוכלים ירקות ופירות ולכן הם עליהם לעשות זאת גם כן", צוטטה דוקטור אמילי מלניק מאוניברסיטת קולורדו באתר ynet.

על פי נתוני המחקר ניתן לראות כי הלחץ החברתי או הנורמה החברתית שנוצרת במחשבה של ילדים כאשר הם חושבים שחברם אוכל פירות וירקות, היא זו שגורמת להם לאכול יותר.

חשיבות אכילת ירקות ופירות מוכרת וידועה כבר שנים ארוכות ובמאה האחרונה עם כניסת מוצרי הג'אנק פוד והמוצרים המתועשים, מתקשים ההורים לשכנע את הילדים לאכול את האוכל המזין והבריא כיוון שהוא מצטייר כפחות טעים.

פירות ירקות אוכל בריא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד