ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בית המשפט לצלמת 'מקור ראשון': לתת למשטרה תמונות

המשטרה דרשה מצלמת 'מקור ראשון' להעביר לידה תמונות שצילמה ב'תג מחיר' • העיתון סירב בשל פגיעה בחופש העיתונות • בית המשפט קבע: 'מקור ראשון' יעביר התמונות

צילום של מרים צחי
צילום של מרים צחי

התפתחות בחקירת אירועי תג מחיר: משטרת ישראל פנתה לצלמת העיתון 'מקור ראשון', מירי צחי, בדרישה להעביר לידה את כל הצילומים שצילמה באירועי 'תג מחיר'.

צחי, שהייתה הצלמת היחידה בשטח, סירבה להענות לבקשה, בשל הפגיעה בחיסיון העיתונאי ובחופש העיתונות, ולאור תקדימים רבים מהעבר, בהם סרבו צלמי עיתונות להעביר חומרים מפלילים למשטרה.

העיתון 'מקור ראשון' גיבה את עמדת הצלמת, ולפיכך - לפי בקשת המשטרה - נקבע דיון להיום (ה') בצהריים, בבית משפט השלום בירושלים, בסופו הכריע בית המשפט כי על העיתון להעביר את התמונות.

נציגי העיתון ביקשו לעכב את ביצוע החלטת בית המשפט, לשם בחינת אפשרות להגיש ערעור. בתגובה החליטה השופטת, כי התמונות יועברו על-ידי העיתון - ויופקדו בכספת בית המשפט למשך שבוע, עד שתינתן החלטה אחרת.

יצויין, כי העיתון 'מקור ראשון' ניהל קמפיין בחודשים האחרונים נגד תופעת 'תג מחיר' ונגד פגיעה בחיילי צה"ל, ובשל כך אף נתלו מודעות נגד העיתון ברחבי יהודה ושומרון, כולל על דלת ביתו הפרטי של מו"ל העיתון, שלמה בן צבי, ביישוב אפרת.

בכל הנוגע לתופעת 'תג מחיר', יש ל'מקור ראשון' מדיניות של הסתייגות נמרצת עקבית מהתופעה. בעיתון מתמידים בהבעת המדיניות הזאת, ומאמינים ללא ספק כי רוב הקוראים והמנויים תומכים בעמדה המגנה את תופעת התג מחיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד