י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למרות השקט בשעות האחרונות

זעם בדרום על הפסקת האש: "החמאס שולט באש וגם בהפסקתה"

השקט שנשמר בדרום בשעות האחרונות, אינו משדר אמינות, לפחות לא כלפי ראשי הרשויות אשר תושביהם ספגו בימים האחרונים מטחים של רקטות. הם זועמים על הפסקת האש עם חמאס, שלטענתם "היא טעות" וכי "המלחמה לסירוגין לא בריאה לנו ולא בריאה למדינת ישראל"

זעם בדרום על הפסקת האש: "החמאס שולט באש וגם בהפסקתה"
חיילים סמוך לרצועת עזה צילום: גילי יערי, פלאש 90

דובר צה"ל מעדכן כי בתום הערכת מצב, הוחלט להורות על חזרה לשיגרה מלאה ביישובי עוטף עזה.

הודעה זו מגיעה לאחר הדיווח אמש (חמישי) ברשת אל ג'זירה על אודות הפסקת אש בין ישראל לחמאס, שהושגה בתיווך מצרי, ולאחר שקט שנשמר מאז שעות הערב.

זאת לאחר עשרות פצועים ונפגעי חרדה שאושפזו בבתי חולים בישראל, כתוצאה משיגור למעלה מ-50 רקטות לעבר יישובי הדרום ולאחר כ-170 יעדי טרור שהותקפו על ידי צה"ל ברצועת עזה.

ראשי הרשויות בדרום אינם מרוצים

ראש מועצת אשכול, גד ירקוני הגיב הבוקר ואמר כי "מציאות מתמשכת של ארבעה חודשים של מתיחות בטחונית הגיעה אתמול לנקודת קיצון. עברנו יממה של מטחי ירי כבדים ליישובינו וביטול פעילויות חינוך ואירועי תרבות וקהילה. בשעות האחרונות יש שקט ואנו מקווים שהמתיחות האחרונה היתה בגדר ׳עליה לצורך ירידה׳ שלאחריה יגיע הסדר שיבטיח שקט ארוך טווח. אירועי החודשים האחרונים והמעברים החדים משגרה לחירום משפיעים משמעותית על תושבי עוטף עזה".

לדבריו, "אנו מצפים מהממשלה שכל הסדר רגיעה מדיני כלכלי שמתגבש עם רצועת עזה יכלול גם הסדר כלכלי והשקעה משמעותית ביישובי העוטף. השקעה שתאפשר לנו את המשך הפיתוח ואת חיזוק ההתיישבות לצד הגבול", דברי ראש המועצה.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שעירו ספגה לא מעט מהרקטות, התייחס גם הוא להפסקת האש ואמר, "אני מבין את הרצון להגיע למשא ומתן, אבל לדעתי הפסקת האש היא טעות. נצטרך להגיע למבצע, למגר את הטרור הזה. המלחמה לסירוגין לא בריאה לנו ולא בריאה למדינת ישראל".

"ראשית צריך להדגיש שאף אחד לא עידכן אותנו כי יש הפסקת אש. אנו שומעים זאת רק מחמאס. שנית, ברור לחלוטין שהפסקת האש הזו לא מביאה איתה תקוות גדולות לשקט ארוך טווח כי אין כאן שום רתיעה של חמאס מהמהלכים האחרונים. עובדה היא שהוא זה שיוזם וקובע מתי תתחיל לחימה ומתי היא תסתיים, החמאס שולט באש וגם בהפסקת האש", כך ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן בביקורת קשה נגד הממשלה.

עידאן מוסיף ותוהה, "האם המשך טרור העפיפונים והבלונים הינו בגדר הפסקת האש ??? האם ירי של רקטה אחת ביום זה בסדר??".

לסיום אמר, "אנו מצפים לאחת משתי האפשרויות, או מבצע צבאי שיכריע את החמאס או הסדר מקיף וארוך טווח שיכלול את כל סוגי הטרור ואת כל הארגונים ויבטיח הפסקת ההתעצמות הצבאית של חמאס".

"אני מבקש להזכיר כי אנו נמצאים בסוג של מלחמה כבר 4 חודשים ולא נסכים להמשיך לחיות במצב בו אנו וחיי תושבינו תלויים בהחלטות של החמאס".

הפסקת אש עזה חמאס הסלמה בדרום ירי רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד