י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות חשיפת 'בחדרי'

ההורים קיבלו את הבשורה לה ייחלו, אך חוששים מאיכות הצוות

שעות לאחר החשיפה ב'בחדרי', ההורים קיבלו את הבשורה, כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה לאחר "מאמצים כבירים לאורך שעות הלילה והבוקר המוקדמות", עם זאת הם מטילים ספק באיכות הצוות שגויס בהתראה כה קצרה, וחוששים כי אינו מיומן ואחראי דיו כדי לטפל בילדים הרכים

ההורים קיבלו את הבשורה לה ייחלו, אך חוששים מאיכות הצוות
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

בתחילת השבוע קיבלו כ-80 הורים ביישוב החרדי קרית יערים הודעה כי בשל מחסור בכוח אדם ובצוותים חינוכיים, לא תיפתח השנה בחלק מהכיתות במעונות ביישוב.

לאחר הפרסום כאן ב'בחדרי חרדים', קיבלו היום (שישי) ההורים הודעה משמחת, המבשרת להם כי לאחר מאמצים רבים מצד אגף החינוך של המועצה, תיפתח שנת הלימודים כסדרה ביום ראשון הקרוב.

"ב״ה לאחר מאמצים כבירים לאורך כל שעות הלילה והבוקר המוקדמות אנו שמחים לבשר לכם כי כלל הכיתות במעונות ״האחוזה״ ״קדושי טלז״ ״ומתמידים״ תפתחנה במועד. מעון מתמידים יפתח עם צוות זמני ונמשיך לפעול בכל המישורים האפשריים לאיוש המעון בצוות קבוע", נכתב בהודעה להורים.

יחד עם זאת, חלק מההורים מביעים דאגה וטוענים כי העובדה שתוך לילה אחד הצליחה המועצה לגייס 10 מטפלות עלולה להצביע על איכות המטפלות שנבחרו ומהעובדה שרק ברגע האחרון חל השינוי המיוחל וחבל שהדברים נפתרים רק על ידי הפעלת לחץ.

כזכור, כפי שפורסם הבוקר (שישי) ב'בחדרי חרדים', הורים לילדים במעונות בקריית יערים קיבלו לפני יומיים מכתב המודיע להם שעקב מחסור בכוח אדם, לא תיפתח שנת הלימודים בחלק מהכיתות במעונות המועצה.

"אנחנו צריכים להתחיל מעון ביום ראשון הקרוב", מספר אחד מההורים ל'בחדרי חרדים', "לפני יומיים קיבלו כ-80 הורים ואנחנו ביניהם הודעה שאומרת שכיוון שאין כוח אדם המעון לא יפתח ויעדכנו אותנו כשיהיה".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ההורים הדואגים פנו למשרד הרווחה שאחראי על מעונות היום וקיבלו תשובה לקונית שאומרת שהמשרד פנה אל המסגרת החינוכית ולמד שאין מספיק צוותים חינוכיים לכיתות: "בבירור שערכנו מול הארגון, נמסר לנו על ידי המפקחת החינוכית כי יש כרגע מחסור בכוח אדם במידה ולא יצליחו לגייס כוח אדם, נמסר לנו שיהיו כיתות שלא יוכלו לפתוח", נכתב בתגובת המשרד האחראי על תפקודם היעיל של המעונות, "הנחנו את הארגון לערוך בדיקה באילו כיתות מדובר ולעדכן את ההורים ואת משרדנו בהתאם".

ההורים הפנו אצבע מאשימה אל המועצה, שמנהלת את מעונות היום, וטענו כי במעונות פרטיים הדבר לא היה קורה.

המועצה לעומת זאת הציגה זווית אחרת לסיפור: "מפסח אנחנו מפרסמים מודעות דרושים לאנשי צוות במעונות שלנו ועדיין חסרים לנו 12 נשות צוות", הסבירו במחלקת החינוך. "אנחנו מועצה אז אנחנו מוגבלים בשכר שאנחנו יכולים להציע, אבל אנחנו הצענו לממן מוניות מכל האזורים סביב ירושלים למטפלות שמוכנות להגיע וזה לא עזר".

אנשי מחלקת החינוך הציגו את המצוקה במטפלות כמצוקה ארצית וטענו כי העבודה הקשה שמוטלת על המטפלות ביחס לשכר הזעום שהן מקבלות, הופכת את המשימה למציאת מטפלות לקשה עד בלתי אפשרית כמעט.

"אנחנו מנסים לעבוד על פתרון נקודתי לקראת תחילת השנה הקרובה", הבטיחו במועצה. "נבדוק אפשרית לגייס בנות סמינרים לשבועיים הקרובים, כדי שהילדים יוכלו להתחיל את השנה לפחות אפילו אם בצורה של קייטנה". על מה יקרה בתום השבועיים סירבו במועצה לחשוב ומקווים שיהיה טוב.

12 מטפלות היו חסרות בכדי לפתוח את שנת הלימודים והצוות של המועצה פועל בימים האחרונים עד לשעות הלילה המאוחרות. ביום חמישי בלילה גויסה עוד מטפלת אחת וההורים קיבלו הודעה שכיתה אחת כן תיפתח. "הבוקר סיימה מנהלת המעון ראיונות עם עוד שתי מטפלות ואני מקווה שנסגור עוד איזשהו פעם. שלחנו אתמול הודעה להורים שאנחנו מקווים לבשר בשורות טובות עוד לפני שבת", הבטיחו במחלקת החינוך.

 

קרית יערים מעונות יום פתיחת שנת הלימודים מטפלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד