י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
א-ל-ו-ל

הפרובוקציה החודשית: נשות הכותל תקעו בשופרות

כמידי חודש, גם הבוקר הגיעו נשות הכותל לעורר פרובוקציות ברחבת שריד בית מקדשנו, הן אף הביאו עמן שופרות ותקעו בהן בסיום הטקס החודשי תוך הפרעה למתפללות, על פי עדויות המוחים, פעיל התנועה הרפורמית שהכה אותם - נעצר

הפרובוקציה החודשית: נשות הכותל תקעו בשופרות
הכותל המערבי צילום: באדיבות המצלם

מאות רבות של מתפללים ומתפללות, בהם גם חניכי תנועת אריאל, פקדו הבוקר (ראשון) ב' דראש חודש אלול, את רחבת הכותל המערבי, לתפילת ראש חודש חגיגית, לשמירה על קדושת המקום מול ניסיונם של הרפורמים לחללו מידי ראש חודש.

בחודשים האחרונים קבוצת הנשים המגיעה מדי חודש לכותל, עושה מאמץ על מנת להיטמע בתוך עזרת הנשים, בסמוך לכותל, להשתמש בספרי התורה ועוד כהנה וכהנה פרובוקציות.

לטענת המתפללות, הנשים באות במטרה ליצור חיכוך ולעורר מהומה, "הן נעמדות לידנו, מנסות לדחוף קצת, לדרוך עלינו, הכל בניסיון לגרות אותנו להתעמת איתן, כדי להראות כאילו שהן הקורבן, בעוד באמת הפרובוקציות שהן עושות מפריעות מאוד למאות הבנות שמשכימות מדי חודש לחזק את קדושת המקום".

החודש, הנשים גם הביאו שופרות במטרה לתקוע בשופר בעזרת הנשים בסיום הטקס שלהן, תוך פגיעה ברגשות המתפללות במקום.

בשבוע שעבר שלחה עו"ד צפנת נורדמן ממשרד עו"ד הראל ארנון מכתב ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט, בדרישה למנוע את הכנסת השופרות והשימוש בהן ע"י הנשים.

"מאות המתפללים והמתפללות שהגיעו הבוקר לחזק את קדושת הכותל, מול קומץ קטן וקיצוני שמנסה לקרוע את העם, הם הקריאה הכי ברורה לראש הממשלה ולשרים, להוציא את הקומץ מהכותל ולהפסיק את הפרובוקציות", אומרות הנשים המגנות על קדושת הכותל.

"בראש חודש אלול זה הזמן לעשות תשובה, לתקן את המצב בכותל ולשמור על אחדות העם", הוסיף בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על המקומות הקדושים.

בתוך כך, שוטרי מג"ב עצרו פעיל של התנועה הרפורמית, שהתפרע והפעיל אלימות קשה כנגד מתפללים שמחו כנגד נשות הכותל, כך על פי עדויות של מתפללים.

בתיעוד שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', נראה אדם המשתייך לתנועה מוקף בחמישה שוטרים - מובל לעבר תחנת המשטרה הסמוכה לכותל.

נשות הכותל רפורמים הכותל המערבי תפילת ראש חודש פרובוקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד