י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מחזירים את עטרת הספה ליושנה

אתם שבים מיום שגרתי נוסף ואת פניכם מקבלת הספה שבסלון, מוכנה ומזומנה לחבוק אתכם בקרבתה ולאפשר לכם להירגע ולנוח בין ריפודיה

מחזירים את עטרת הספה ליושנה
צילום: פיקסביי

אין ספק שמערכות הישיבה בסלון הן מהרהיטים החשובים יותר בבית. הן הראשונות הפוגשות את האורחים בכניסה לבית ובכך מעצבות את חוות הדעת על האסתטיקה הביתית והן אלו המאפשרות לנו לארח את האורחים השונים. בדומה לכל דבר בחיים שמתבלה ככל שהזמן נותן בו אותותיו, כך גם הספה נשחקת, מתבלה, מוכתמת ומתלכלכת. שוקלים לומר קדיש על הספה? רגע, שנייה, חכו!

מדוע חשוב לנקות את הספה?

עבור הקטנטנים הבית (כמו העולם) נחווה כמגרש משחקים שבו כל המשטחים כשרים ומוכנים למשחק – על הקירות אפשר לקשקש ולצבוע, על המיטה והספה אפשר לקפוץ בעוצמה ועל הספה אפשר לאכול, לצייר ולשתות ללא עירבון מוגבל. זו אחת הסיבות שתורמת להצטברויות של כתמים עיקשים על הספה שמסרבים להיפרד ומעטרים את הספה "לצמיתות". יתרה על כך, הספה מהווה כר פורה להצטברויות ותרבויות של חיידקים, בקטריות, לכלוכים ואבק. אלו מזיקים מאוד לכולם בכלל ולרגישים לאבק ולאלרגנים בפרט.

ובכלל, מי מעוניין שהריהוט הביתי יראה מיושן, פגום ומלוכלך? זה לא נעים לא לאורחים ובעיקר לא לנו. מערכות ישיבה איכותיות הן יקרות ובדרך כלל בעלות תוחלת חיים ארוכה, לכן אין צורך להיפרד מהספה, בייחוד לא אם היא מהווה עבורכם קפסולת זיכרונות מאירועי חיים משמעותיים (על הספה הזו, למשל, הודעת להוריך בגאווה שמצאת את אהבת חייך. אנחנו ממש לא בוכים, סתם נכנס לנו גרגיר אבק מהספה לעין) לכן, זה הזמן להפשיל שרוולים ולהחזיר את הספה למצבה הקודם.

קוראים למקצוענים

ניקוי ספות הוא לא עבודה לחובבנים. כמובן שישנם צעדי תחזוקה ומניעה שאתם יכולים לבצע בעצמכם (אל דאגה, נגיע גם לזה), אך הסרת כתמים וניקיון יסודי היא עבודה הדורשת מכשור טכנולוגי מתאים, הבנה בבדים ובטיפול בכתמים ואיך לא?- ניסיון ומומחיות.

ספות נחלקות לשתי קטגוריות עיקריות – ספות בד וספות עור וכל אחת מהן דורשת טיפול מותאם וצמוד. ניקיון מקצועי בדרך כלל אורך בין שעה לשעה וחצי ומומלץ לעשותו מדי שנה-שנתיים. בתהליך הניקיון, יזוהה סוג הבד או העור, יאותרו מקורות הכתמים וסוגם (כתם על בסיס מים, כתם זיעה, כתם דם, כתם שומני וכן הלאה) ותתוכנן שיטת הטיפול. בדרך כלל, נעשה שימוש בחומרי ניקיון מותאמים לסוג הבד והספה וכן בחומרים אנטי-בקטריאליים כדי להשמיד את החיידקים ולהפחית את התפתחותם.

תמונות ה-לפני ו-האחרי שהופיעו באתרה של חברת "רחץ בניקיון" הפתיעו אפילו אותנו, אנחנו שחשבנו שראינו הכול. בתמונה אחת ממוקמת ספה בלויה ודהויה כל כך שכבר נראה שזהו צבעה המקורי (והוא לא חינני למקרה שתהיתם) ובתמונה שממול מתגלה צבעה המקורי של הספה – חומה, מבריקה ונקייה.

לכן, כדי להגיע לתוצאות זהות, חשוב לבחור במקצוענים שיפיחו חיים מחודשים ברהיטים האהובים שלכם.

מה כן אפשר לבצע בעצמכם?

ביקשנו מספר טיפים מחברת רחץ בניקיון כדי לדעת מה כן ניתן לעשות עבור מי שמעוניין להגדיל ראש ולצמצם את שחיקתה של הספה. החברה מתמחה בשירותי ניקיון שונים – ניקוי ספות, וילונות, שטיחים וכן הלאה לכל אזורי הצפון אך גם מספקת מענה במרכז הארץ. מומחיותם של עובדי החברה ואיכות השירות הגבוהה מראה שהם בהחלט יודעים על מה הם מדברים (התמונות והסרטונים מדברים בעד עצמם), כך ששווה ליישם את הטיפים.

מדי שבוע (או חודש, תלוי בכם) זוהי תדירות הניקיון הקבועה המומלצת. הניקוי הבסיסי כולל שאיבת לכלוכים והעברת מטלית לחה על הספה. חשוב להקפיד על חומר ניקיון ייעודי עבור ספת העור או הבד שלכם וכן להקפיד על הוראות היצרן. הם יצרו את הספה, אז מי יודע טוב מהם?

ואם אתם זקוקים לשירות ניקיון מקצועי, חברת רחץ בניקיון מזמינה אתכם ליצור עמה קשר כדי ליהנות מעבודה איכותית, קפדנית ומקצועית.

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד