י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האבסורד זועק לשמים

שוטר הגיע בשבת. העורך: "אנטישמיות? תהליכים שקרו בגרמניה?"

מתפללי בית כנסת בשכונת שפירא התל אביבית זכו בכניסת השבת לביקור שוטר, זאת בשל השמעת שירים המבשרים על בואה של המלכה. עורך 'מעריב' ששהה במקום לרגל אזכרה לאביו תהה מדוע הכנסייה הרוסית שמפעילה פעמונים מידי שבת בבוקר, אינה מפריעה לאותם "נאורים". מהמשטרה נמסר בתגובה: מחובתנו לבדוק ולטפל בכל מטרד רעש שדווח

שוטר הגיע בשבת. העורך: "אנטישמיות? תהליכים שקרו בגרמניה?"
דוברות המשטרה

סערת צופרי השבת בתל אביב: העיתונאי ועורך ב'מעריב', דורון כהן, פרסם הבוקר (ראשון) ציוץ בטוויטר ובו הוא מתאר ביקור של שוטרים בבית הכנסת בעיצומה של התפילה בשבת האחרונה, בטענה שצופרי השבת שהשמיעו שירי שבת, מפריעים.

"אם לא הייתי רואה במו עיני, לא הייתי מאמין. ליל שבת, בית הכנסת בשכונת שפירא ת"א מגיע שוטר באמצע התפילה, מוציא פנקס ועט ודורש ת.ז. מהמתפללים. למה? בגלל אותו שיר של שתי דקות שמבשר על כניסת השבת ומוציא מדעתם את 'הנאורים'", מתאר כהן את הסיטואציה האבסורדית.

"אנטישמיות? תהליכים שקרו בגרמניה?", הוא שואל בסיום ומציע לציבור להכריע בעצמו בשאלה.

יו"ר ש"ס בתל אביב נתן אלנתן הגיב לדורון כהן וכתב, "זו עוד עליית מדרגה של חולדאי במאבק שלו ביהדות בעיר. לאחר שנאלץ לבטל דוחו"ת על כריזה כאשר הגשתי עתירה לבית המשפט, הוא מצא דרך חדשה והיא למרר למתפללים את החיים. די, נמאסת, הגיע הזמן שתצא לפנסייה".

מירי מיכאלי, כתבת ומגישה ב'קשת' הגיבה גם היא לציוץ וכתבה, "השוואה לא במקומה, אבל הסיפור מרתיח", עיתונאי ופרשן 'מעריב', בן כספית הגיב וצייץ: "חוץ מגרמניה הכל נכון".

"מדובר בשכונה עם קהילה מסורתית שקטה מאוד מאוד שבשנתיים האחרונות מפעילה בכל ערב שבת שתי דקות של שירי שבת", סיפר כהן ל'בחדרי'. "עכשיו הגיעו מתיישבים חדשים שלא מסוגלים לקבל את שתי הדקות שיר האלה, אז הם הגישו צווים וכשהתקבל ההיתר לשירים, הם עברו לדרך אחרת ומזמינים עירייה או משטרה כל פעם בטענה אחרת".

כהן מספר כי האבסורד זועק לשמים והדתיים בשכונה מוכיחים כי למרות שהחילונים נחשבים לנאורים, הם בעצם החשוכים ואילו הדתיים הם אלה שמסוגלים לקבל את האחר: "בשכונה יש כנסייה רוסית יפה מאוד. היא מפעילה את הפעמונים כל שבת ב-10 וחצי בבוקר. מסביב לכנסיה נבנו שיכונים חדשים שמאוכלסים גם בדתיים וחרדים. האם אפשר להעלות על הדעת שמישהו מהם יתקשר כדי לבקש להשתיק את הפעמונים של הכנסייה?".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי מחובתה של המשטרה לבדוק ולטפל בכל דיווח על מטרד רעש המגיע לפתחה וכך היה גם במקרה זה. "בעקבות תלונות רבות שהתקבלו במשטרה ובמוקד העירוני של עיריית ת"א אודות רעש חזק בעוצמתו הבוקע מתוך רמקולים ומפריע לשכנים, הגיעו למקום שוטרים ופקחי עירייה. לאחר מספר ניסיונות לברר מיהו האחראי בבית הכנסת, הופסק מטרד הרעש ולכן גם לא ניתן דו"ח או כל פעולת אכיפה אחרת". במשטרה ציינו כי מטרדי הרעש הן מהעבירות המטרידות ביותר את האזרח הנורמטיבי "אנו נמשיך למנוע ולאכוף אותם, הכל בהתאם לחוק".

שירי שבת מעריב שוטר שכונת שפירא עורך מעריב דורון כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד