ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

לפיד מתחצף: נתניהו, אל תתבזה בפני האדמו"ר

יו"ר 'יש עתיד' מתערב במשבר הקואליציוני המתפתח בין ראש הממשלה לחרדים ומכריז בהודעה מחוצפת במיוחד כי הוא מוכן להעביר את חוק הגיוס בקולות סיעתו

לפיד מתחצף: נתניהו, אל תתבזה בפני האדמו"ר

בתגובה למשבר חוק הגיוס המתחדש, יו"ר 'יש עתיד' חה"כ יאיר לפיד משגר תגובה חצופה כנגד מרן האדמו"ר מגור, וקורא לראש הממשלה להעביר את החוק גם בלא תמיכת חברי הכנסת מ'אגודת ישראל'.

לדברי לפיד, "יש לך רוב להעביר את חוק הגיוס בקולות 'יש עתיד'. אין שום צורך להתבזות שוב בפני ליצמן והאדמו״ר מגור".

"כל פשרה היא כניעה!", הוסיף לפיד שציין כי, "לא ייתכן שאנשים שמשתמטים מצה״ל יחליטו על עתיד הגיוס לצה״ל. ליברמן התחייב לא לשנות מילה בחוק הזה שיביא לכך שיותר חרדים יתגייסו ויצאו לשוק העבודה".

יו"ר סיעת 'המחנה הציוני', ח"כ יואל חסון, הגיב אף הוא לדיווח על האולטימטום שהציג נתניהו בפני חברי הסיעות החרדיות ואמר: "‏למה לחכות שבועיים? בחירות עכשיו! האופוזיציה מוכנה בכל עת להצביע בעד פיזור הכנסת והליכה לבחירות.די לתרגילים ולספינים".

כזכור, ראש הממשלה הכריז מוקדם יותר היום כי הוא מבקש להגיע בתוך שבועיים להסכמות בעניין קידום החוק וכי אם אלו לא תושגנה - יגיעו ראשי הסיעות למועד מוסכם על הליכה לבחירות מוקדמות. לדבריו: "צריך לדעת איפה ליצמן בעניין הגיוס. אם יש רצון של החרדים להגיע לפשרה ניתן לצלוח את זה. צריך לראות אם יש רצון כזה". 

בכך הציב ראש הממשלה אולטימטום לסיעות החרדיות, שנמצאות גם בינן לבין עצמן בעיצומה של דילמה ומאבק מר, האם להסכים לחוק המוצע או שמא לבקש שינויים. הוויכוח מתנהל בעיקר בין חברי הסיעה החסידית 'אגודת ישראל' לבין יתר הסיעות, לאחר שהראשונים הודיעו כי יפרשו מהקואליציה באם יאושר החוק המוצע כפי שהורו להם חברי מועצת גדולי התורה.

ליצמן מצדו הגיב בתקיפות על האיום. "אישור חוק גיוס מתוקן הוא אחד הדברים המרכזיים שהיוו בסיס לקואליציה ולממשלה הנוכחית", אמר סגן שר הבריאות בהודעה שפרסם, זמן קצר לאחר דברי ראה"מ.

"אין לנו כל עניין בבחירות אך לא נוכל להתפשר בדבר המהותי והעקרוני של שמירת מעמד בני הישיבות שתורתם אומנותם. ההצעות השונות יובאו לדיון בפני מועצת גדולי התורה שתכריע בענין וכפי שיורו לנו כך נעשה", הוסיף סגן השר.

חוק הגיוס יאיר לפיד בנימין נתניהו יואל חסון יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד