י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הולך על חבל דק

בנט מתגרה בנתניהו ותוקף: "תפיסת ההבלגה נכשלה"

בנט מותח הבוקר ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנושא ההסלמה בדרום, מבלי להזכיר את שמו • לעת עתה בליכוד לא שיגרו חיצים כהרגלם • על משבר הגיוס אומר בנט: "אם יש רצון טוב. כולם יודעים מה הפתרון"

בנט מתגרה בנתניהו ותוקף: "תפיסת ההבלגה נכשלה"
יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הקבינט המדיני - בטחוני, השר נפתלי בנט, ביקר הבוקר (שני) את התנהלות ראש הממשלה בכל הקשור להסלמה בגבול הדרומי, מבלי להזכיר את שמו.

"תפיסת ההבלגה נכשלה", אמר בנט בריאיון לישי שנרב בגלי צה"ל והוסיף, "אנחנו במשך 140 ימים נוקטים בתפיסה שאומרת, בואו נכיל, בואו נבליג, בואו לא נירה למשגרי העפיפונים ובלוני הנפץ".

לדברי בנט, "אמרתי שצריך לירות באותן חוליות, כי הן חוליות מחבלים. צריך לחסל אותם. לו היינו עושים זאת כשהיה מדובר בבלון הראשון והשלישי, לא היינו מגיעים לאלפים רבים של עפיפונים ובלוני נפץ, ולא לצלפים ולרקטות, היה צריך להרוג את האירוע הזה כשזה קטן".

בהתייחסות לדיווחים על רגיעה ארוכת טווח שיוזמים בימי אלו אמר חבר הקבינט נפתלי בנט כי "אסור להגיע למצב של שקט תמורת שקט, כי בחסות השקט חמאס הולכים והופכים את עצמם לחיזבאללה 2. זה שקט מדומה, ניתקל בחמאס הרבה יותר חזק". לדבריו, "לנו יש שני אינטרסים מרכזיים, שהבעיה של חמאס לא תלך ותתנפח לממדים שלא נוכל להשתלט עליהם ולהביא הביתה את חללי צה"ל ואת האזרחים, ואני חושב שאנחנו צריכים לעמוד על זה. חמאס על הקרשים, והוא רוצה שקט זמני כדי עוד פעם להתארגן".

השר בנט התייחס גם למשבר הגיוס המחודש ועל האפשרות כי הדבר יוביל לפיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות, "אנחנו צריכים להחליט בממשלה אם אנחנו הולכים לבחירות. הגיוס הוא לא בעיה הגיוס - הנוסחה כבר על השולחן". בנט הודה כי "פורמלית אין הסכמות, וצריך עוד לחץ מפה ומפה, אבל נדמה לי שכל מדינת ישראל מסכימה כבר שצריך לגייס את החרדים בצורה מאוד הדרגתית, עם יעדים מתונים. זה דברים פתירים, אם יש רצון טוב. כולם יודעים מה הפתרון".

אתמול (ראשון), קודם ישיבת הקבינט התייחס ראש הממשלה למצב הביטחוני בגבול רצועת עזה ואמר: "אנחנו בעיצומה של מערכה נגד הטרור בעזה. יש בה חילופי מהלומות, זה גם לא ייגמר במכה אחת. הדרישה שלנו ברורה - הפסקת אש מוחלטת. לא נסתפק בפחות מזה. עד עתה השמדנו מאות מטרות צבאיות של החמאס, ובכל סבב תקיפות גובה צה"ל מהחמאס מחיר כבד נוסף. אני לא אחשוף כאן את התוכניות המבצעיות שלנו, הן מוכנות. המטרה שלנו היא להשיב את השקט לתושבי הדרום ולעוטף, המטרה הזאת תושג במלואה".

נפתלי בנט בנימין נתניהו עזה הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד