י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"חוסר רגישות"

היהודים זועמים: ארוחת ערב ביום כיפור

האיחוד האירופי קבע פגישת פסגה למחרת יום הכיפורים, כאשר ארוחת ערב חגיגית תיערך בערב קודם לכן, שעות לפני סיום הצום. העיתוי הבעייתי מעורר זעם רב מצד יהודים ביבשת

תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

הקהילות היהודיות באירופה זועמות: האיחוד האירופי מתכוון לקיים פגישת פסגה למחרת יום כיפור, כשארוחת ערב חגיגית ובלתי רשמית צפויה להתחיל שעות לפני סיום היום הקדוש - אז גם יהודים שכל השנה אינם שומרים על המצוות במלואן, עדיין יצומו.

הפסגה תתקיים השנה בהשתתפות 28 מדינות האיחוד האירופי, בזלצבורג שבאוסטריה. אוסטריה היא נשיאת האיחוד התורנית ולכן הפגישה הרב-לאומית תתקיים על אדמתה.

מנהיגים יהודיים באירופה טענו כי התאריך המתוכנן משקף חוסר תשומת לב מצער. זאת, מכיוון שלמרות שהפסגה תתקיים למחרת יום כיפור, ההכנות ומסיבות העיתונאים יחלו יום קודם, וליהודים ששומרים על היום הקדוש, לא יתאפשר להשתתף.

אתר 'פוליטיקו' שהביא את הדיווח על כך לראשונה, מציין כי פסגת מנהיגי האיחוד האירופי צפויה להתמקד בהגירה האיסלאמית, שמטרידה מספר מדינות אירופאיות. בנוסף, יתקיימו שם דיונים חשובים על עזיבת בריטניה את האיחוד.

כמה מהמשתתפים הבכירים המתוכננים בפסגה הנם יהודים, שייפגעו מקביעת התאריך הבעייתית. אמנם אף אחד מהם לא ראש מדינה, אך כמה מהם נושאים בתפקידים רשמיים.

נשיאות האיחוד פורסמה תגובה רשמית לעיתוי הבעייתי, בה נמסר: "התאריך נקבע, כי לא נמצא תאריך אחר בו יכולים כל ה-28 ראשי המדינות להגיע".

ראשי האיחוד הודיעו כי תתקיים ארוחת ערב לא פורמלית במוצאי יום כיפור (שכנראה תתחיל לפני צאת הצום) וכי עיתונאים יכולים להגיע יום לפני כדי להתארגן לפסגה - מה שלא יעזור לעיתונאים יהודים ששומרים על היום הקדוש.

אתר 'פוליטיקו' מדווח כי חבר פרלמנט הונגרי יהודי מטעם המפלגה הסוציאליסטית דמוקרטית, טען כי: "האיחוד עשה את זה בכוונה, כדי לאותת על כוונה להיות יותר ימנים קיצוניים, ואולי אירופה רוצה לבדוק מה אפשרי ומה לא אפשרי מבחינתה".

חבר הפרלמנט ההונגרי טען שאירופה רוצה להפוך לנוצרית יותר, ולדחוק את היהודים ואת המוסלמים. הוא מציין את ראש ממשלת איטליה ואת ראש ממשלת הונגריה, וטען שהם ימניים, שרוצים להפוך את אירופה ל"נוצרית מאד"., בעודו מאשים את יו"ר מפלגת העבודה הבריטית באנטישמיות וטוען כי אירופה הולכת לקיצוניות בתחום זה.

אתר 'פוליטיקו' ניסה לקבל תגובות ממספר מנהיגים יהודים באירופה על בחירת התאריך למוצאי יום כיפור, אך רובם לא הסכימו להגיב. אלו שכן, עשו זאת בעילום שם, וטענו כי לא נפגעו, במיוחד לאור המחסור ביהודים בתפקידים בכירים, בממשלות האיחוד האירופי או באירופה בכלל.

"אני מניח שזה נראה חוסר רגישות, אבל אם להיות כנים זה לא מפתיע", כך לדברי אלכס בנג'מין, מנהל האיגוד היהודי-אירופי. "אם נתעצבן בכל הזדמנות, אז יתקיימו מפגשים או אירועים משמעותיים דווקא בחגים היהודיים".

וויליאם אצ'יקסון, בכיר יהודי שמכהן בתפקיד רשמי במוסדות האיחוד, אמר כי "אף אחד לא היה קובע את הפגישה בתאריך 24 בדצמבר, איך ספק שהיה פה חוסר רגישות". (התאריך של ליל החגא הנוצרית).

מרטין ווייס, שגריר אוסטריה בישראל, אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "חשוב לזכור כי כל האירועים הרשמיים הנוגעים לפגישה של ראשי המדינות וממשלות האיחוד האירופי (צילום קבוצתי, מסיבת עיתונאים) יתקיימו ב -20 בספטמבר, למחרת יום כיפור".

לדבריו: "אין שם איתות מסוים שהמפגש הזה מנסה לשלוח, בחירת התאריך מראה עד כמה מסובך באמת לקבוע פגישות ל -28 ראשי מדינות וממשלות שונות - עם כל כך הרבה לוחות זמנים שונים, חגים לאומיים ודתיים, סדרי עדיפויות פוליטיים וכו' שמתנגשים".

"עם זאת, דיווחים לעיתונאים יתאפשר כבר בתאריך ה- 18 יום קודם, וכן מוקדם בבוקר ביום המחרת ב- 20 בספטמבר כבר מהשעה 6:00 בבוקר, הקנצלר סבסטיאן קורץ מחוייב ב- 100% לפעול להבנה טובה יותר בין אירופה וישראל", הוסיף השגריר.

האיחוד האירופי יהודים באירופה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד