ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לאור הפרובוקציות

טראמפ מונע מכירת נשק ומטוסים לטורקים

בטקס בניו יורק חתם היום נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על צו שימנע מכירת נשק אמריקני לטורקיה - כולל מטוסי F-35 • בכירים אמריקנים: "זה לא אחראי למכור מטוסי קרב, לאור הפרובוקציות שהטורקים עושים לאמריקאים"

טראמפ מונע מכירת נשק ומטוסים לטורקים
pixabay

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הופיע היום (שני) בטקס ב'פורט דרום', ניו יורק, כדי לחתום על הצעת חוק שתמנע מכירת נשק אמריקני לטורקיה, כולל מטוסי קרב מסוג F-35 החדשים שהוזמנו על ידי טורקיה.

על פי דיווחים בארה"ב, חוק הביטחון הלאומי יקבע הפסקת מכירות נשק לטורקיה בהיקף של 716 מיליארד דולר, עד שהפנטגון יפרסם דו"ח המפרט את היחסים בין ארצות הברית לטורקיה וכן את השפעת ההחלטה הכלכלית להפסיק לייצר לטורקיה F-35, ולהוציא את טורקיה לגמרי משרשרת הייצור.

יצוין כי בחודש יוני האחרון טורקיה כבר קיבלה את הזוג הראשון של מטוס F-35, אך המטוסים נשארו בארצות הברית - שם הטייסים הטורקים עוברים הכשרה, אולם המטוסים לא אמורים להגיע לטורקיה לפחות עד ספטמבר 2019.

ההחלטה של טראמפ מונעת גם מסירת 28 מטוסים נוספים שהוזמנו על ידי הטורקים, והיא מגיעה לאחר שטורקיה רכשה מערכת הגנה S-400 נגד טילים מרוסיה, ומאסר של אזרחי ארה"ב בטורקיה - כולל אנדרו ברונסון, כומר אוונגלי שעצור בטורקיה מאז אוקטובר 2016 ורק לאחרונה שוחרר למעצר בית.

יצוין כי לפני כחודשיים טענו מספר בכירים אמריקאים שלמכור לטורקיה מטוסי קרב מתקדמים "זה לא אחראי, לאור הפרובוקציות שהטורקים עושים לאמריקאים".

טראמפ נשק טורקיה ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד