י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מה זה קמפיין לייצור לידים ולמה זה חשוב

כולם תמיד מדברים על העובדה שתוכן הוא המלך, והם לא טועים! יצירת תוכן מהווה אחת מאבני היסוד להצלחתו של כל עסק, אבל משווקים מנוסים יגידו לכם שייצור לידים הוא לא פחות חשוב

מה זה קמפיין לייצור לידים ולמה זה חשוב
צילום: ShutterStock

במהות שלו, קמפיין ייצור לידים מייצר עניין סביב מוצר או שירות במטרה לבנות מערכת יחסים ביניכם לבין קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. ישנם אנשים שעושים טעות וחושבים שקמפיין ייצור לידים מביא תוצאות מידיות – כמה הקלקות ויש לקוחות חדשים לעסק! זה ממש לא המקרה. אסטרטגיות לייצור לידים חייבות לבוא לידי ביטוי בכל דרך אפשרית במהלכים השיווקיים של העסק על מנת לנחול הצלחה, כולל בקמפיין תשלום עבור הקלקות, באופטימיזציה למנועי חיפוש, בעיצוב של האתר שלכם ובאסטרטגיה שלכם ברשתות החברתיות.

משפך ייצור לידים

משווקים רבים מתייחסים למשפך ייצור הלידים כאל הסנדק של אסטרטגיות המכירה. בדיוק כמו שמשתמשים במשפך בחיים האמתיים, האסטרטגיה הזו עובדת על ידי לקיחת כמות גדולה של לקוחות פוטנציאליים ודילול של אלה עד שמגיעים לכמות מצומצמת יותר של לקוחות משלמים.

תמונה: Shutterstock

הצעדים ההכרחיים ליצירת משפך ייצור לידים מוצלח:

צעד 1: מודעות

הצעד הראשון הוא די פשוט – אתם צריכים להתמקד בהעברת המסר שלכם לקהל! אתם יכולים לספר לאנשים על המוצר או השירות שאתם מציעים דרך שיווק במיילים, פרסום בקמפיין ממומן בפייסבוק, העלאת סרטונים לפלטפורמות שונות או כתיבת מאמרים לבלוג שלכם. המטרה בשלב הזה הינה לזרוק קשת ענקית בתקווה "לגעת" ולהשפיע כל כמה שיותר אנשים, יחד עם זאת, זה חיוני שתוכלו לעקוב ולנהל את החשיפה שהתוכן שלכם מקבל דרך טפסים בעמודי נחיתה או קודים למעקב המותקנים באתר שלכם.

צעד 2: איסוף וניתוח מידע

אחרי שאתם אוספים מידע (בדרך כלל כתובות מייל ושמות), יהיה לכם בסיס נתונים של לקוחות פוטנציאליים שיכולים להפוך ללקוחות חדשים. לאחר מכן תצטרכו להחליט אחרי אילו מהלקוחות הכי שווה לכם "לרדוף".

צעד 3: הגיע הזמן לאינטראקציות

אחרי שהסתכלתם על כל המידע שיש לכם, הגיע הזמן לפנות ללקוחות. אתם חייבים להכות בברזל כל עוד הוא חם. אין שום טעם להתקשר לאחד הלידים שלכם 3 שבועות אחרי שהם השאירו פרטים.

חשוב גם שתכינו את עצמכם/ את צוות המכירות שלכם לפני שאתם פונים ללידים. לדוגמה: אם ליד חדש קיבל מכם ספר אלקטרוני ששמו: "איך ליצור גינה מרחפת", בתמורה לפרטים שהוא השאיר, אין שום טעם ליצור קשר עם הבן אדם עם מידע נוסף לגבי עיצוב חלקת אדמה. זה די ברור ששני השירותים קשורים לגינון – אבל אתם חייבים לזכור מה כל לקוח פוטנציאלי מחפש ואיזו בעיה הוא רוצה לפתור לפני שאתם יוצרים איתו קשר, אם לא, הליד יתקרר מהר מאוד.

צעד 4: טיפוח לידים

אם אחרי שפניתם ללקוחות הפוטנציאליים, הם עדיין מעוניינים בתוכן שאתם מייצרים, זה הרגע שבו מתחילה מערכת היחסים ביניכם. תכניסו מעט מהאופי של העסק שלכם. תראו להם למה אתם הכי טובים ולמה כדאי להם להתעניין המוצרים והשירותים שאתם מציעים. תציגו את עצמכם כבעלי ערך, אמינים ומלאים במשאבים חיוניים.

יחד עם זאת, תהיו זהירים לא להפחיד אותם ולכפות את עצמכם. תמיד תזכרו שזה לא ייראה טוב בעיניי הלקוחות אם תדחפו יותר מדי. אם הלקוח הפוטנציאלי שלכם מהסס (או לא מעוניין בזה הרגע), תעזבו אותם בשקט. עסקים שממשיכים להתקשר ללקוחות רק מרחיקים אותם.

אין שום דבר רע בשליחת תוכן איכותי ללידים שלכם במייל למשל, בגלל שיכול להיות שבנקודה מסוימת בהמשך הלקוח יזקק לעזרה והוא יגיע לעסק שלכם בגלל שלא דחפתם יותר מדי כשדיברתם איתו בפעם הראשונה.

הצעדים הנ"ל של משפך ייצור הלידים אמורים לעבוד עבור כולם, אבל כל צעד צריך להיות מותאם על פי המטרה שאותה העסק מנסה להשיג. זה חשוב ביותר שכל המדדים החיוניים של ביצועי הקמפיין ישמרו (כמו מספר הלידים שהתקבלו וכמה הומרו בצורה מוצלחת) ככה שתוכלו למדוד ולראות האם האסטרטגיה שלכם עובדת.

לסיכום

אל תפחדו מקמפיינים לייצור לידים בגלל שהם לא מסובכים ליישום או להבנה כמו שאתם חושבים. הדברים החשובים הם הגדרת המסר של החברה שלכם, לאחר מכן ליצור תוכן המראה את הידע שלכם בתעשייה על מנת לעודד לקוחות ליצור עמכם קשר כשיגיע הזמן הנכון עבורם.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד