י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רק בכרמיאל

עצומה חילונית מפתיעה: לא לסגירת הישיבה

ביוזמה שצברה תאוצה, שכמוה נדיר לראות באזורים במרכז הארץ, יזם תושב חילוני עצומה ברשת, המתנגדת לסגירת ישיבה ליטאית שקמה בשנים האחרונות בכרמיאל

היכל הישיבה בכרמיאל
היכל הישיבה בכרמיאל

עצומה מפתיעה למדי צברה בימים האחרונים תאוצה ברשת, כשהיא זוכה לחתימות של מאות מתושבי כרמיאל - חילונים וחרדים - תחת הכותרת "מתנגדים לסגירת ישיבה ברחוב הזית".

מדובר בישיבה הגדולה 'רינה של תורה' שקיימת בעיר מספר שנים, וחוסה תחת רשת הישיבות של 'ארחות תורה', כאשר כעת בכוונת ועדת הקצאות בעירייה לפנותה מהמתחם בו היא שוכנת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הישיבה צריכה להגיע להסדר עם העירייה על הקצאה מסודרת, שלא טופלה בכל השנים. כעת הכריזה ועדת הקצאות על הקצאה חדשה למקום שבו נמצאת הישיבה, עם כל מיני סעיפים שנועדו להצר את צעדי הלומדים.

בעצומה, שהחלה לרוץ לאחר ההכרזה, נכתב: "בכוונת העירייה לסגור את הישיבה 'רינה של תורה' של הגרא"יל שטיינמן זצ"ל, שהוקמה במבנה של בית ספר פלמ"ח לפני מספר שנים. הישיבה הורידה את רמת האלימות בשכונה והפכה אותה משכונת עוני ופשע לשכונה שאפשר להתהלך בה בביטחון".

חבר מועצת העיר, פנחס סירוקה, טוען בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי ראש העיר עושה ככל שביכולתו לעזור לישיבה, ואילו מי ששם רגליים הוא גורם אחר בעירייה, שמחפש כבר שנים איך להצר את צעדיה של הישיבה - בכל מיני סעיפים משונים.

לגבי העצומה אומר סירוקה כי הגיעה דווקא מתושב השכונה, חילוני מסורתי, שראה את הדברים והחליט לעזור לישיבה. זאת, לאחר שמאז בואה של הישיבה למקום - התושבים יכולים לשלוח את ילדיהם לשחק בחופשיות וללא חשש.

כרמיאל רינה של תורה עצומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד