י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לא יכולתי לישון"

הילדים המיוחדים סירבו לפינוי, המים נותקו

ההורים והתלמידים בבית הספר אוהל שרה בבני ברק מגיבים בכעס ועצב להחלטת העירייה לפנות אותם מהמבנה המוכר והאהוב. העירייה בתגובה: "סוכם עם ההנהלה שתפנה את המבנה"

בית ספר, אילוסטרציה.
בית ספר, אילוסטרציה.

בבית הספר אוהל שרה שבבני ברק לומדים כמאה תלמידים מיוחדים, במסגרת שמאפשרת להם לצמוח ולהתפתח. בשבועות האחרונים עומדים ההנהלה, ההורים והתלמידים מול בעיה גדולה, שלושה שבועות לפני תחילת השנה ואין להם מושג אם לבית הספר יהיה מבנה בשנה הבאה.

עיריית בני ברק והעומד בראשותה הודיעו לבית הספר כי המבנה, המותאם לצרכי התלמידים והמוכר להם, יועבר לטובת חיידר חסידי. כדי ללחוץ על ההורים וההנהלה לוותר על המבנה, ניתקה העירייה את המים והחשמל לבית הספר ורק לאחר מלחמה ארוכה הם הוחזרו.

ההורים והתלמידים הכואבים סיפרו אמש ל'כאן חדשות' על התחושות הקשות שמלוות אותם בימים האחרונים. אחד התלמידים מספר כי שמע על הפינוי מהמבנה רק בשבוע שעבר: "זה היכה בי הלם. הלם אמיתי. לא יכולתי לישון באותו לילה".

"איך אפשר יומיים לפני שמתחילה הקייטנה לנתק חשמל ככה?", תהתה אחת האמהות.

המים והחשמל אומנם חזרו, אך ביום בו התחילה הקייטנה הגיעו התלמידים וגילו שהעבירו אותם לקומה העליונה כיוון שבקומה התחתונה לומדים הילדים בעבורם הוקצה המבנה. הקומה העליונה אינה נגישה לחלק מהתלמידים וההורים חוששים מהצקות ובעיות שעלולות להיווצר מהחיכוך בין שני בתי הספר השונים כל כך.

העירייה טוענת כי הקצתה לבית הספר מבנה אחר ודובר העירייה טען ב'חדשות כאן' כי ההורים חסרי הכרת הטוב ושהאשמה על כך שהמבנה לא תקין ומוכן, מוטלת על המנהלת. ההורים מצידם טוענים כי המבנה אינו מותאם כיוון שהכיתות לא מספיק גדולות, אין בו חצר והוא מותאם רק למחצית מכמות התלמידים.

דובר העירייה בתגובה טען כי מחצית מהתלמידים אינם מבני ברק ועל כן אין לעירייה אחריות. למספר התלמידים מבני ברק המבנה מותאם, כך לטענתו.

"מבחינתנו שלושה שבועות לפני תחילת שנת הלימודים אנחנו חסרי אונים", אמרה אמא לנער שלומד בבית הספר וגר מחוץ לבני ברק, "אין לנו לאן להעביר, בכל בתי הספר התקנים כבר מלאים. גם אין מבחר של בתי ספר דתיים באזור וגם אין מקום וזו תשובה שקיבלתי מהמפקחת".

תגובתה הרשמית של העירייה לטענות הייתה כי "סוכם חד משמעית עם הנהלת בית הספר שהיא תפנה את המבנה הקודם והוא יועמד לרשות בית ספר אחר לילדי השכונה, שאין להם כל קשר לראש העיר והוריהם אינם קשורים אליו פוליטית אליו. 50 אחוז מהילדים הלומדים ברשת, אינם תושבי בני ברק ואם יש טענה שאין די מקום במבנה החדש, הרי שאם ישאירו רק את ילדי בני ברק, לא תהיה כלל בעיה של מקום".

אוהל שרה בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד