י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שיחת היום בחסידות

דאג להביא את הפרנצע'ס והרבי התגלה אליו בחלום

הסיפור שמפעים את חסידי ויז'ניץ בלונדון: חסיד מישראל עזר בפרנצע'ס וזכה כי הרבי הישיש התגלה לו בחלום וקרבו בטיש • הסיפור המלא

פרנצע'ס. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
פרנצע'ס. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

פרנצע'ס חדשים (טריבונות) עליהם עומדים חסידים בטישים ובעתות שמחה, נחתו ביום שישי האחרון בשכונת סטמפורד היל בלונדון והובאו לבית המדרש של חסידי ויז'ניץ, שם בשלהי החורף האחרון הוכתר הרבי מויז'ניץ לונדון, לשמש כאדמו"ר לאחר הסתלקות אביו הרבי מויז'ניץ ממונסי זצ"ל.

וכמו בכל הסיפורים עד כאן הכל טוב ויפה, אלא שחלום מפעים הפך לנושא שיחת היום בחסידות בלונדון ובשאר הריכוזים בעקבות הבאתם של הפרנצע'ס והשימוש בהם בשבת האחרונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאז הוכתר הרבי הוחלט בחסידות לאחר חג הפסח, על קניית הפרנצע'ס לבית המדרש בכדי להתגבר על הצפיפות הגדולה בלילות שבת בטישים, אליהם נוהרים מאות חסידים.

(הפרנצע'ס בבית המדרש ויז'ניץ בלונדון) 

בהנהלת החסידות הזמינו בישראל את הפרנצע'ס וסגרו עם יהודי חסיד מישראל שאינו שייך לבני החסידות (השם המלא והחסידות שמורים במערכת מ.ו.) המתעסק עם הובלות מהסוג הזה אל מעבר לים שהוא יבצע את השליחה באמצעות קונטיינרים וכל מה שצריך. בהנהלת החסידות סיכמו מחיר מסוים והחסיד מצדו אמר שלעילוי נשמת הרבי זצ"ל הוא יוריד במחיר לכל קונטיינר. בחסידות קיבלו בשמחה את הצעתו הנדיבה.

לפני חודש כשהנהלת החסידות הייתה צריכה להעביר את הכסף לחברה שבנתה את הפרנצע'ס בישראל, הם ביקשו מהאברך שמוביל אם הוא יכול לעזור גם בהעברת הכסף והוא נענה בשמחה, למרות שהוא מתעסק רק בהובלה, הוא טרח ועשה את הכול כשהוא אומר שזה לעילוי נשמת הרבי.

(הרבי מויז'ניץ ממונסי זצ"ל)

אחד החסידים מספר ל'בחדרי חרדים', ביום ראשון האחרון הוא מתקשר אלינו לפה ללונדון ומספר כי בליל שבת האחרון הוא חולם כי הוא משתתף בטיש של הרבי זצ"ל במונסי והרבי אמר לגבאים שיעמידו אותו לידו ואף נתן לו שיריים וקרבו במהלך כל השבת, החסיד התעורר מהחלום וחשב מה אני קשור לרבי? איך זה מגיע כזה דבר.

"האברך שאל אם אכן השתמשו השבת בפרנצע'ס ואנחנו השבנו שכן", מספר החסיד ל'בחדרי חרדים' ומסכם בהתרגשות, "אכן התברר שהחלום היה בשעה עריכת הטיש בליל שבת", החסיד שהיה נרגש אמר "אתה רואה עשיתי לעילוי נשמתו ואף הורדתי את המחיר והרבי הגיע אלי בחלום כהכרת הטוב".

האברך היה מבולבל ואמר כי למרות שזה נשמע דמיון, זה לא סתם חלום, "אני לא יכול לתאר את הרגעים האלו שהרבי הגיע אלי".

(הפרנצע'ס מגיעים ביום שישי לבית המדרש של ויז'ניץ)

ויזניץ ממונסי פרנצעס לונדון חלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד