י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בעלי העסקים בגולן: "לאחר רעידות האדמה - חטפנו את העכברת"

בעלי העסקים בגולן סבלו השנה ממכת רעידות אדמה בתחילת הקיץ, מהסלמה ביטחונית בגבול הסורי ועכשיו ממכה שאותה לא צפו מראש - העכברת - שמבריחה את המטיילים מהמסלולים ומבתי העסק

בעלי העסקים בגולן: "לאחר רעידות האדמה - חטפנו את העכברת"
מאור קינסבורסקי פלאש 90

למחלת העכברת שהחלה להתפשט בשבועות האחרונים התגלו תופעות לוואי רבות. מעבר לצניחה של עשרות אחוזים במספר המבקרים בנחלי הגולן ולאחר שעשרות רבות של חולים הגיעו לבתי החולים כשהם סובלים מהמחלה או מתסמיניה, הבוקר פורסם בעיתון 'ידיעות אחרונות' כי משרד הבריאות יבדוק נחלים נוספים ברמת הגולן, ביניהם הירדן, הדן והבניאס ויתכן כי יוחלט לסגור גם אותם לרחצה.

בעיה נוספת שהביא איתו הזיהום בנחלים קשורה להפסדים הגדולים שסופגים בעלי העסקים בגולן. אתרי קייאקים מספרים על ירידה של עשרה אחוזים בביקוש ואילו בשמורות הטבע בהן התגלתה העכברת נרשמה ירידה של עד 90 אחוזים במספר המבקרים.

גורמים העוסקים בתיירות באזור מספרים ל'ידיעות אחרונות' על שפל שלא נראה כמוהו מאז ימי טפטוף הטילים לפני שנים רבות ומספרים על קיץ קשה, שהחל ברעידות אדמה רבות שפקדו את האזור, המשיך בהסלמה ביטחונית ועכשיו בהתפרצות העכברת.

"אוגוסט זה חודש שאנחנו בונים עליו", סיפרה בעלת גלריה בגולן. "בשנים עברו עבדתי מהשעה 10 בבוקר ועד 9 בערב ללא הפסקה. היום? כלום. ריק". היא הוסיפה

בתוך כך, זיהום במעיין סלוקיה שברמת הגולן גרם למחסור חלקי בבקבוקי 'מי עדן', שכן זהו המעיין ממנו נשאבים המים המינרלים. החברה הוציאה הודעה במטרה להרגיע את הציבור ולהבהיר כי לא מדובר בעכברת ואין חשש למים בבקבוקים שעל המדפים: "מי עדן מבצעת דגימות במי מעיין הסלוקיה פעמיים ביום באופן שוטף. בנוסף מבצעת החברה דגימות בתהליך הייצור על בסיס שעתי.

בבדיקה האחרונה שבוצעה נתגלתה חריגה מהתקן. כניסת המים למפעל הופסקה במיידית והנושא דווח למשרד הבריאות כמתבקש במקרים אלו. המפעל ממשיך בעבודה שגרתית וממלא את הבקבוקים וכדי המים ממיכלי אגירת המים הנמצאים במפעל מי עדן בקצרין. המים שבמלאי המפעל נבדקו ונמצאו תקינים. מי עדן פועלת בהתאם לתקני איכות מהגבוהים ומהמחמירים בעולם. החברה מבהירה שכל מוצריה יוצאים לשיווק רק לאחר שנבדקו כנדרש והתוצאות נמצאו תקינות".

אמש אושפז גם בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק נער חרדי שלקה בעכברת. מבית החולים כי בשל מצבו החמור הוא הועבר לטיפול נמרץ בבית חולים אחר, אך חזר למעייני הישועה לאחר שמצבו התייצב.

רמת הגולן זיהום נחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד