י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"בזיון שאין לי מילים" | צפו

אבי החייל שנרצח: בושה שהמחבל לא ימות

אביו של לוחם דובדבן שנרצח בפיגוע תקף את מערכת המשפט על כך שאיננה מאפשרת עונש מוות למחבלים - עם פתיחת משפטו של רוצח בנו הי"ד. צפו

בני משפחה מחוץ לבית הדין
בני משפחה מחוץ לבית הדין צילום: בוחרים בחיים

משפטו של המחבל אסלאם נאג׳י, שרצח את לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד, החל היום (רביעי) בבית הדין הצבאי בכלא עופר. המחבל מואשם בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח.

אחיו של אסלאם הם פעילים בחמאס, אשר ביצעו בעבר פיגועים רבים בהם נרצחו ישראלים. האח, עבדל מונאם אבו חמיד, ביצע פיגוע טרור בו רצח את רכז השב״כ נועם כהן בשנת 1994 בראמאללה. הוא חוסל חודשים לאחר מכן. האח נאסר מרצה מאסר עולם בכלא הישראלי ואח נוסף שוחרר מהכלא בשנת 2009.

ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן הי"ד, התייחס לאחר הדיון להרכב השופטים במשפט, שלא יוכל לגזור עונש מוות על המחבל, ואמר: "זה בזיון שאין לי מילים. אנחנו נלחמים על הרכב השופטים. מערכת המשפט שמה את עצמה מעל למערכת הפוליטית ומחליטה מה יהיה עוד לפני תחילת המשפט. הרכב השופטים לא מאפשר עונש מוות. זו בושה. אנחנו רוצים למנוע את הרצח הבא ושלא יהיו יותר משפחות שכולות".

עוד בטרם הדיון אמרו במשפחת לוברסקי כי: "מדינת ישראל מאפשרת למחבלים להמשיך ולחגוג על חשבון כולנו. הם יושבים פה על סיר הבשר ומקבלים מענק כספי מהרשות הפלסטינית, אספקה מהצלב האדום שלא הייתה מביישת מסעדת יוקרה במרכז תל אביב ותנאי מחיה שרבים מהמשפחות הנזקקות בארץ רק היו חולמות עליהן. צריך לשים סוף לחגיגה. ארבעת אחיו של המחבל יושבים בכלא הישראלי. עונש מוות למחבל השפל ימנע את הפיגוע הבא חלילה".

מתן פלג, יו"ר תנועת 'אם תרצו' שמלווה את המשפחה, יחד עם פורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות, אמר: "אנחנו מתמודדים עם משפחה שלמה של מחבלים, המקבלים כספים מן הרשות הפלסטינית בגלל מעשיהם הנפשעים. הם הפכו את הטרור לענף כלכלי ומשפחתי. על מדינת ישראל לייצר חבילת הרתעה שלמה נגד הטרור. חבילה שיש בה צמצום מוחלט של זכויות המחבלים בבתי הכלא, גירוש בני משפחה לעזה וגזר דין מוות למחבלים, ויפה שעה אחת קודם".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד