י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הצלחה חסרת תקדים לאירוע הקיץ הענק למגזר החרדי

כולם היו ירושלמים: הצלחה חסרת תקדים לאירוע הקיץ הענק למגזר החרדי -"עולים לירושלים 3" מאה אלף משתתפים בפעילות האתגרית ובסיורי המורשת של "עולים לירושלים" במחיר סמלי של 15 שקלים בלבד

  • ד' אלול התשע"ח
הצלחה חסרת תקדים לאירוע הקיץ הענק למגזר החרדי
צילום: עולים לירושלים

בירושלים מסכמים בהצלחה רבה את שבוע הפעילות הבלתי נשכח שנערכו עבור כל המשפחה החרדית בשבוע האחרון תחת אירוע הקיץ הגדול של "עולים לירושלים 3" בבניני האומה במתחם אטרקציות ומופעים ענק שטרם נראה כמותו, וכלל גם יציאה לסיורים מודרכים ומאורגנים בעיר העתיקה. ההצלחה חסרת תקדים כבר הייתה מיד עם השקת הפרויקט וההבנה של הציבור הרחב כי הפעם תוכנן אכן בעבור הציבור החרדי משהו גדול ומתקדם שעוד טרם נראה כמוהו.

"זו הייתה ההזדמנות שלנו", אמרו המארגנים "לתת לתושבי העיר ירושלים ולכל המבקרים בה, חוויה תרבותית מעצימה ברוחה ובהשראתה של עיר הקודש. נעשתה כאן עבודה מקצועית ומקיפה שהצליחה להביא את המיטב ביותר שיש עבור המשתתפים ובשפע רב של תכניות, סיורים, מופעים וחוויות. בסייעתא דשמיא הצלחנו באירוע גדול זה, לתת מענה לציבור עצום שנהנה מפעילות חווייתית וערכית", הוסיפו.

אל פרויקט הענק 'עולים לירושלים' שסחף עשרות אלפי חרדים מכל רחבי הארץ, קדמו חודשים רבים של יזע ועמל כאשר נטלו על עצמם את הפרויקט עיריית ירושלים, משרד ירושלים ומורשת, משרד החינוך וקרן 'פיתוח מזרח ירושלים', יצאה הפקת הפרויקט בניצוחה של חברת ההפקות 'אפקט' של 'עולים לירושלים 3" לדרך.

השנה הפכו 17,000 מ"ר של מרכז הקונגרסים לפארק חוויות מדהים וססגוני, הגדול והמרשים ביותר שהופק אי פעם בציבור החרדי. כל התכניות, המופעים, התחרויות ומגוון הפעילויות של 'עולים לירושלים' נבחרו בקפידה רבה, וכולם היו מקצועיים וחדשניים מהשורה הראשונה, שאף נבנו בצורה מוקפדת ומותאמת בערכים וברמה ביצועית לציבור החרדי.

חידוש גדול ומרענן בשנה זו שאף העניק חוויה מושלמת וייחודית גם בעבור המבוגרים שבבני המשפחה, היה ביציאה מבנייני האומה לסיורים מודרכים בנבכי ההיסטוריה של העיר העתיקה ועיר דוד, סיורים שהותאמו במיוחד לציבור החרדי.

לוח התכניות והמופעים של שבוע הפעילות העצים והגדיל את חווית הילדים בהצלחה רבה. באולמות המופעים והמיצגים, התקיימו בסבבים רבים לאורך כל השבוע, מגוון תחרויות שונות, ובמרכזן – תחרות טריוויה ערכית ומעמיקה על העיר ירושלים בראי ההיסטוריה והמקורות שהמשתתפים בה זכו לפרסים רבים יקרי ערך.

בנוסף, סרט תלת מימד עסק בנושאי ירושלים והמקדש, וחשף בצורה מרתקת לילדים את תולדותיה ומהוויה של עיר הנצח. לצד שאר מופעים ומיצגים שנעשו לראשונה השנה ב'עולים לירושלים 3', הופקו גם מיצגי סיפורי חז"ל שהוקרנו בצורה חזותית מדהימה ובטכנולוגיית לייזר חדשנית אשר העצימה את חווית הילדים המשתתפים.

במתחמי האטרקציות, דילגו ונהנו ההורים והילדים משלל מתקני אקסטרים, סימולאטורים, מתחם מתנפחים ענק, מתחם אתנחתא, מתחם מיוחד לקטנטנים, פינות צילום ועוד. כל הילדים אף נהנו בעמדות המתנות שחיכו להם במתחמי האטרקציות, ובהן קיבלו: ארטיק, פחית שתיה, מזכרת אישית בצילום ממוגנט על רקע ירושלים וכן כרטיס למתחם התחרויות בו כל ילד זכה.

במופע המרכזי של האירוע הופיע כסולן ראשי הזמר אליקו כהן שנבחר לתפקיד אודות לכישוריו ולקולו המיוחד. בנוסף הופיעו באירוע 30 זמרים ושחקנים בשלל מופעים מרהיבים ומקצועיים.

מספר שיא של מעל מאה אלף מבקרים ומטיילים שהגיעו מכל אזורי הציבור החרדי בארץ, תושבי ירושלים והסביבה, נהנו והשתתפו במגוון העצום והרחב של אטרקציות. העולם החוויות צומצם במחיר לכרטיס אחד של 'הכל כלול' - מחיר מסובסד בסך 15 שקל בלבד.

שפע התכניות, האטרקציות וההפעלות בשנה זו ב'עולים לירושלים', הפכו את חווית הקיץ המשפחתית לציבור החרדי לדבר המבוקש ביותר. המספרים הגבוהים של המבקרים לא היו רק באירועים לילדים בתוך בנייני האומה – גם הסיורים המודרכים הרבים, בהם יכול היה כל א' להשתתף תחת אותו כרטיס כניסה של 'עולים לירושלים', הגיעו לשיאם במעל 10,000 מטיילים ומבקרים שהשתתפו בטיולים והסיורים שיצאו מבנייני האומה, והפכו את העלייה לירושלים לאירוע מכונן שייזכר עוד זמן רב.

בסיורים המרתקים בנבכי העיר העתיקה בירושלים, נהנו המשתתפים מחוויה אגדית שכללה ידע היסטורי רב. צעידה במשעולי אבותינו, טיול בסמטאותיה הציוריים של העיר העתיקה ומפגש מפעים בתגליות העיר העתיקה. אלו שהשתתפו גם בסיורים במערת צדקיהו, נטלו חלק במנהרת הזמן של העיר ירושלים – מסע חוויתי ואתגרי אל תעלות ונקרות במערה הקדומה.

גם המטיילים בעיר דוד, חוו חוויה היסטורית מדהימה בהליכה במעברים תת - קרקעיים דרכם בהם נכבשה העיר בימי דוד המלך, ביקור במעיין הנסתר והליכה במימי נקבת חזקיהו לאור פנסים.

המארגנים היוזמים והעומדים מאחורי הצלחת 'עולים לירושלים', הגיעו לפקח מקרוב על קיום האירועים עליהם הם שקדו חודשים רבים, ויחד עם שאר הנציגים מעיריית ירושלים, משרד ירושלים ומורשת, משרד החינוך וקרן פיתוח מזרח ירושלים, ציינו בסיפוק ובשמחה רבה את ההתנהלות המופתית של כל התכניות, המופעים, התחרויות ושאר הפעילויות הרבות של מיזם 'עולים לירושלים', תוך שמירה על הסדר הציבורי ומתן הנאה מושלמת לכל המשפחה. כמו כן, גם בזירת הסיורים המודרכים, נרשמה הצלחה יתירה בכמות הגדולה של המשתתפים בה.

רבנים, אישי חינוך ובעלי משפחות ששהו ב'עולים לירושלים' הודו ובירכו לכל העוסקים במלאכה, אשר עבודתם והשקעתם הייתה ניכרת בכל פינה בפארק החוויות הגדול והמרשים, ובמופעים החינוכיים והערכיים שהעניקו למשתתפים חווית תוכן וידע מושלמת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד