י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משרד העבודה והרווחה: 81% מהפונים ל'מרכז כיוון' נקלטים בשוק התעסוקה

הנתונים נמסרו במהלך ביקורו של מוטי אלישע, הממונה על זרוע העבודה שערך סיור לימודי ראשון במרכז כיוון יחד עם בכירים נוספים במשרד העבודה והרווחה

משרד העבודה והרווחה: 81% מהפונים ל'מרכז כיוון' נקלטים בשוק התעסוקה
צילום: מרכז כיוון

בכירים ממשרד העבודה והרווחה בראשות מוטי אלישע הממונה על זרוע העבודה במשק, סיירו אתמול (ב) במרכז התעסוקה החרדי בירושלים – מרכז כיוון. הצוות הבכיר הגיע למרכז כיוון במטרה להכיר לעומק את מצב התעסוקה ואת פעילות כיוון לקידום התעסוקה בציבור החרדי. עבור אלישע, שנכנס לתפקידו בחודשים האחרונים היה זה סיור לימודים והיכרות ראשוני.

את הסיור הוביל מנכ"ל מרכז כיוון יחיאל אמויאל ביחד עם מרדכי פלדשטיין מנכ"ל קרן ק.מ.ח, עו"ד אברהם יוסטמן סמנכ"ל קרן ק.מ.ח., שירה ברלינר מנהלת תחום חרדים במשרד הכלכלה, גיל ריבוש מנהל אגף קהילה וחיים עמאר מנהל רשות התעסוקה בעיריית ירושלים.

הצוות הבכיר שכלל גם את יוליה איתן ראש מינהל תעסוקה של אוכלוסיות מיוחדות, שוחח עם צוותי הקליטה, המיון וההשמה ושמע מהם על הפתרונות לאתגרי התעסוקה במגזר החרדי. במהלך סיור ההכרות, נערך דיון מקיף בהשתתפות על מגמות התעסוקה במגזר החרדי, ופעילות מרכז כיוון וקרן ק.מ.ח הפועלות ברמה המקומית והארצית לעידוד חרדים להשתלבות בשוק התעסוקה, בדגש על משרות עם אופק תעסוקתי ורמת הכנסה מכובדת. במהלך הדיון נמסרו לנוכחים נתוני מחקר שערך משרד הכלכלה, ולפיו 81% מהעוברים במרכז כיוון, נקלטים בהצלחה בשוק התעסוקה.

לדברי יחיאל אמויאל: "הפעילות פורצת הדרך של מרכז כיוון תמשיך להיות מודל והשראה למרכזי תעסוקה אחרים, במתן ריבוי פתרונות תעסוקה יצירתיים לציבור החרדי עם מגוון הכשרות מקצועיות, שיעניקו את המענה המושלם לכל חלקי האוכלוסיה החרדית".

במהלך הסיור חשף אלישע את עמדתו בכל הנוגע ליחסי עובד ומעביד ואמר כי "עובד חכם הוא זה שמבין את תפיסת הפריון של המעסיק שלו. ככל שהעובד מגדיל את התפוקה הוא מייצר למעסיק כדאות לשלם לו יותר". בהתייחסו למצב התעסוקה בציבור החרדי אמר שקיים פוטנציאל גדול בציבור החרדי להשתלבות מכובדת בשוק העבודה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד