ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יצאו להפגין?

אסיר 'הפלג הירושלמי' נידון לארבעים יום בכלא הצבאי

הבחור ניסן ראדה, שהפלג הירושלמי הפגין למענו לפני כשבוע וחצי, נידון לחמישים ימי מאסר מהם ירצה בפועל 40 | האם 'הפלג' ייצא שוב לרחובות? | מהוועדה להצלת עולם התורה הגיבו: "התעלמות מתעמרת"

אסיר 'הפלג הירושלמי' נידון לארבעים יום בכלא הצבאי
pexels

חמישים ימי מאסר נגזרו על ניסן ראדה מ'הפלג הירושלמי' שהוגדר כמשתמט פרקליטותי מצה"ל מזה למעלה משנתיים. מתוכם ירצה 40 ימים בלבד.

למרות דרישת התביעה הצבאית להשית על אסיר עולם התורה 120 יום בכלא, בית המשפט הצבאי ביפו קיבל את בקשתו של עו"ד מנחם שטאובר בניגוד לדרישת הפרקליטות, וגזר על ניסן ראדה חמישים ימי מאסר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר ניכוי שליש ולאחר חנינת ראש השנה, ראדה ירצה בפועל 40 ימים בלבד וישוחרר לביתו בערב ראש השנה.



'הוועדה להצלת עולם התורה' הגיבה להחלטת בית המשפט, "שלטונות הצבא שיודעים כי אסיר עולם התורה הינו תלמיד ישיבה לכל דבר וענין, נקטו בהתעלמות מתעמרת ודרשו להתייחס לראדה כעריק לכל דבר וענין, וכל זאת בשל עניינים פורמליים של הגשת טפסים בלבד".

אנשי הוועדה הוסיפו ואמרו עוד כי "הגישה המתעמרת הנ"ל מוכיחה יותר מכל עד כמה שיתוף הפעולה של הציבור החרדי עם חוק הגיוס קריטי עבורם, כי ללא שיתוף הפעולה - חוק הגיוס הופך לאות מתה בספר החוקים של מדינת ישראל. נמשיך בדרכו של מרן ראש הישיבה זצוק״ל ואלפי תלמידי הישיבות ימשיכו לא לשתף פעולה עם חוק השמד של גיוס בני הישיבות".

הפלג הירושלמי איתן ראדה מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד