י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לייבל'ה בליל שישי

הנוט 8 שצנח במורד הצוק והיו"ר שקנה פראק

והשבוע במדור האהוב מכולם: עוזר הח"כ שחזר לחבוש את ספסלי הכולל, ענק הזמר החסידי לשעבר שחוזר למיינסטרים, העיתונאי שמכשיר הסמארטפון שלו התדרדר במורד הצוק באמצע צילום סלפי, היו"ר והמנכ"ל הנודע שהתחדש לראשונה בפראק נוצץ - וכל יתר ההתפתחויות המסעירות אצל כל המי ומי

הנוט 8 שצנח במורד הצוק והיו"ר שקנה פראק
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

השבוע התחיל לייבל'ה את זמן אלול ביתר שאת ויתר עוז, בכוחות מחודשים והרבה עבודה של ימי הרחמים והסליחות - מה שנקרא ברגל ימין. לייבל'ה נכנס כדרכו בקודש עם קוויטל לחצרות האדמו"רים, כדי לקבל את ברכתם. לייבל'ה לא חושף כמובן למי הוא נכנס וכמה הוא נותן לזה שרושם את ה'קוויטל' (פתק עם שמות להזכרה). בכל מקרה בוודאי שמדובר בהוצאה גדולה בימים שכאלו, אך מה לא עושים בכדי לזכות ולהיות בטוחים בדין.

ולייבל'ה, כמו לייבל'ה, הוא לא אותו לייבל'ה בחודש אלול. כי מלבד סוגיית הדגים הרועדים, מחמיר לייבל'ה בדביקות על הוראתו של רבן של ישראל, מרן הרב שך זצ"ל, שלא לקיים חתונות בחודש הרחמים והסליחות - והוא משתדל אף שלא להשתתף בחתונות בחודש זה. זאת, כמובן, אלא אם כן מדובר בבנם של קדושיםף או של בנם של ח"כים, או של משב"קים, או של עוסקים בצרכי ציבור באמונה.

ומשום חומרתו זו של לייבל'ה, הופכים אצלו ערבי חודש אלול - לעמוסים בחשבון הנפש וקרבת אלוקים, שבהם הוא יושב, מתבודד ומפשפש במעשיו.

ולא רק לייבל'ה מבקש להיות קרוב לקב"ה בחודש אלול. השבוע ביקשו במחלקת האקטואליה של רדיו 'קול ברמה' לחוש קרבת אלוקים אמיתית, והמחלקה הבכירה - על מנהליה, שדרניה, עורכיה ויועציה - יצאה ל'יום גיבוש ואחדות'. גולת הכותרת הייתה רחיפה בין שמים וארץ, על גבי מצנח, סמוך ונראה למקום משכנם של הצדיקים בגן עדן.

אלא שבעיצומה של רחיפה התרחשה דרמה של ממש. וכך היה המעיישה הנורא, כפי שנודע ללייבל'ה: אחד מן הבכירים עלה על גבי המצנח, ובעת שהיה בגובה של כ-40 מטרים מן הקרקע, הטלפון הנייד שלו - בו עסק באותה עת בצילום 'סלפי' - נפל והתנגש בחוזקה אל הסלעים הנוקשים שמתחת. הבכיר שמכשירו נפל ידוע בביטחונו בה', והוא הבטיח לאלתר מאה ושמונים שקלים לצדקה, עבור זכות ליום הדין ועבור מציאת הטלפון בריא ושלם.

בחכמה רבה, הובא למקום איש סנפלינג המטפס על ההרים, שחילץ את הטלפון שנפל, ומצא אותו באורח נסי ופלאי - ללא שריטה וללא פגע. הכל בזכות מעשה הצדקה וההשגחה.

ומלבד עניין הצדקה, ללייבל'ה נודע כי ה'סלפי' אותו צילם הבכיר בעת הנפילה במכשיר הטלפון, מדגם נוט 8, היה צילום וידאו, מה שגרם לכך שהנפילה כולה תועדה. לייבל'ה מריח שיום אחד עוד תעשה חברת סמסונג שימוש בסרטון, כדי להוכיח את חוזקתו של המכשיר.

לייבל'ה מגיש כמובן תיעוד מהדרמה הפלאית.

לייבל'ה גם הספיק השבוע לקפץ משמחה לשמחה (למרות שאלול הוא ראשי תיבות אסור להתארס ואסור להתחתן), וביום שלישי השבוע באולמי וגשל בבני ברק הופתע בעת שראה את אבי השמחה, מנכ"ל 'החינוך העצמאי' ויו"ר 'לב לאחים', העסקן אליעזר (אזי) סורוצקין, מברך "שהחיינו" על כך שהתחדש בפראק בוהק - לראשונה בחייו. ממש כמו 'משיב' בסדר ג', שאילצו אותו למרות מחאותיו הקולניות להתעטף בחלוקא דרבנן. וזאת, לרגל שמחת נישואי בן זקוניו.

מי שנראה מתרגש יחד עם סורוצקין, היה חבר הכנסת יעקב אשר, אשר בינו ובין הבא אחריו ברשימת 'דגל' לכנסת שוררת חברות ישנה וטובה.

למחרת הגיע לייבל'ה לחתונה של נכדת חבר הכנסת אייכלר, שהתקיימה כמובן באולם בקרית בעלזא בירושלים. לייבל'ה הגיע לשם גם מצדו של אבי החתן, הבנש"ק רבי שלמה שיף. בחתונה ראה לייבל'ה את האיש והליצמן, בבצ'יק, שהשאיר את סגן השר בחתונה בגור בבני ברק, והגיע לתאם עמדות עם אייכלר על חוק הגיוס החדש והביקור אצל הרבי.

ובחתונה נוספת שבה נכח השבוע לייבל'ה, ביקש אבי הכלה להישאר אנונימי, ולהימנע מכל פרסום על המאורע המשמח. לייבל'ה מכבד, אולם הוא רק מציין, שמלבד חסידי בעלזא - שנהרו בהמוניהם לחתונה ב'נאות ירושלים', הגיעו גם אלפי לקוחות המעדנייה שאבע'ס המוצלחת, ברחוב חזון איש בבני ברק, שזכו לטעום מהמעושנים הרבים שנחתו על הבר ונחטפו כלעומת שהגיעו.

לייבל'ה ראה בחתונה את האיש החזק והכל-יכול בחסידות בעלזא ומחוצה לה, הלא הוא ר' אהרל'ה פריד, יושב לשיחה עם איש החסד והמעש ר' שמוליק וייס, שליבו פתוח כאולם לכל מקרה ומקרה, ומקורב לרבי מבעלזא ולגדולי ישראל מכל החוגים. לייבל'ה לגם ויסקי כדת, ואף תרם כמובן לחסידות בעלזא.

מאחורי הקלעים חושף לייבל'ה כי הרב שמואל וייס הביא לאדמו"ר מבעלזא את הספר החדש, 'פרשת גדולת מרדכי' חלק ה', ובו פרקי חיים וציוני דרך מתולדותיו והליכותיו בקודש של הרבי מבילגורייא זי"ע, שיצא על ידי מערכת 'אור הצפון'.

לייבל'ה גם הגיע השבוע לחתונתה של בתו הגדולה של חבר מועצת העיר מודיעין עילית, נחום גיטלר מ'דגל התורה', המנהל את סניף 'טרם' בעיר ועוזר לכל הזקוק. בחתונה, שנערכה באולמי 'נאות ירושלים' בבני ברק, ראה לייבל'ה ריקודים סוערים עם ראש העיר גוטרמן, ועם עוד חברים רבים שהגיעו לאחל מזל טוב לחבר המועצה הצעיר, שעתידו עוד לפניו.

ובחתונה הגדולה באולמי 'כינור דוד', של הבת של ישעיהו ארנרייך, חבר מועצת העיר בית שמש ומחזיק תיק החינוך, הגיעו כל המי ומי. בהם היו גם רבניה הבולטים של 'דגל התורה' בבית שמש: הגר"נ קופשיץ, הרב דינקל, הרב גולדשטיין והרב מאירוביץ.  מה שנראה, כי למרות הדיבורים ורעשי הרקע הפוליטיים, קיימת כלפיו הערכה גדולה בבתי הרבנים בעיר.

בנוסף, ראה לייבל'ה בחתונה את מנכ"ל 'שיח סוד', שמעון לוי, בשיחה עם מהנדס העיר בית שמש הנכנס, מר בן סומך.

ואפרופו בית שמש, השבוע נצפו ראש עיריית בית שמש מוישה אבוטבול ויוסף חיים כלף, הזרוע הביצועית של דרעי ויענקי קנייבסקי. השניים ישבו השבוע לשיחת עסקים ופוליטיקה במסעדה היהודית. מספר עיתונאים שנכנסו למסעדה במקרה, נוכחו לראות את הבהלה שעל פני שניהם, כאשר אבוטבול אף מניף את התפריטים על מנת להסתיר את פניו מהפלאש, שחשש כי יגיע. בקסמו הרב, וכשחקן סרטים בעברו, הצליח אבוטבול לשכנע את צמד העיתונאים שלא לצלם את נוכחותם. למרות חוסר התיעוד המעציב - לייבל'ה, כידוע, יודע לספר לכם הכול.

ורגע אחרי שפורסם סקר 'חברת החדשות', אשר קבע כי דייטש הוא המועמד המנצח, התקבצו כל הצילייגערים שכבר הפכו לפריקים של מסיבות, כאשר כל שני וחמישי הם מוציאים את העיניים עם מסיבות ימי הולדת כאלו ואחרות. אבל הפעם לייבל'ה בדק ומצא שאכן, שמעון ליברטי הגדול מעיתון 'הדרך', חגג יומולדת בשעה טובה. במסגרת אותו תחקיר, נדהם לייבל'ה לגלות כי לאיש, הכישרון והשנינות, מלאו 24 שנים בלבד.

מאחורי הקלעים התחוללה דרמה לא קטנה, מאחר וגם עיתונאי 'מיינט' רפי פרלשטיין וגם עיתונאי 'הדרך' שמעון ליברטי מציינים יומולדת בדיוק באותו יום, מה שהצריך הקמת צוות חשיבה אסטרטגי. לבסוף הוחלט לפצל כוחות, ובעוד פרלשטיין חגג על גג 'הבוררת', עבור ליברטי נבחרה מסעדת 'רודריגז' הירושלמית.

במשתתפים: אבי גרינצייג, שלומי גיל, איתי גדסי, ישראל פריי, ארי קלמן, חיים פרידלנדר, רפי פרלשטיין, אבי רבינא, ישי כהן, יצחק פינדרוס, אליעזר ראוכבברגר, אשר מדינה, פיני עזרא ועינב בר. השר דרעי התקשר לאחל מזל טוב ומוישה אבוטבול שלח ברכה עם חרוזים.

בדרך ליומולדת, תפס לייבל'ה על אם הדרך את איתי גדסי, שפקקי כביש 1 הכריעו אותו והוא נאלץ לעצור בצד הדרך, בכדי להתייחד עם קונו בתפילת מנחה. לייבל'ה בטוח שגדסי זוכר את המאמר: "אילו היית עומד לפני מלך בשר ודם, ובאו ביבי וישראל כץ ברכבת החולפת, ונתנו לך שלום, היית מחזיר?".

ועוד קודם השמחה הגדולה, הגיע העיתונאי חיים פרידלנדר מ'בקהילה', למסיבת העיתונאים של ה"בולדוזר" משה ליאון, שם המחיש לליאון מה היא אהבה אמיתית, שהיא תנצח. כך זה נראה, בתמונה שלפניכם.

 

ואי אפשר בלי הקומזיץ השנתי של בין הזמנים באלעד. לייבל'ה הגיע למקום, ונכנס בליווי משטרתי בכניסת וי. איי. פי., כשהוא מזהה שם מיד את שני התותחים: חיים מאיר רוזנפלד, עוזרו של ראש העיר פרוש, ודובר העירייה חיים לוריא.

בהמשך ראה לייבל'ה את הדובר לוריא מטיס רחפן מעל הפארק העירוני, בכדי לתעד את האלפים שהגיעו לקומזיץ המסורתי. לייבל'ה חושף כי את הרחפן הוא רכוש פרטי של לוריא שאותו קיבל מתנה יומיים קודם לכן.

ולייבל'ה גם ראה את מחזיק תיק ההנדסה, אבי דיין, כשהוא מאזין בהשתוקקות לשירי הקומזיץ החסידי, למרות מוצאו הספרדי.

ועוד לא נגמר הקומזיץ, בשיא ההתעוררות וה'נשמת', ראה לייבל'ה סוד-שיח משותף בין מנכ"ל 'המבשר' מוישי פרוש לאפי רצקר מ'יתד נאמן, כשהם מסתודדים במשך זמן רב.

ואחרי יומיים בלי שינה, איש 'שלומי אמונים' העסקן יענקי ברגר, נצפה סועד את ליבו ב'מפגש האש' בירושלים. 

ומי שחזר מבילוי בחו"ל היישר לתוך הקלחת הפוליטית, הוא עוזרו ואיש סודו של גפני, שלומי פולק, שהחליט לחזור לכולל ונראה עושה שטייגען בכולל פוניבז', למרות שהוא בכלל קשור לכולל של 'בית יהודה'. 

ובנאות דשא בשווייץ ראה לייבל'ה את הרב בנימין וייס, השוהה יחד עם אביו הגאב"ד בדאצ'ה. בעיון מקרוב גילה לייבל'ה שהוא שקוע עמוק במאמרים של המגזין החדש והמוצלח 'במה' (סברי מרנן), המחולק חינם בכל החנויות ובתי הכנסת.

והבולדוזר של אגף החינוך החרדי בעיירית ירושלים, ברוך הלפגוט, מצא לו דרך מקורית להתעורר, ולו במעט, בימים המטורפים והעמוסים של תחילת שנת הלימודים. לייבל'ה תפס אותו בצהרי היום, כשהוא מקרב עוברים ושבים ברוח הימים, בכיכר ספר - סמוך לציר הרכבת, באמצעות הפסנתר המוצב ברחבת העירייה.

ובשמחת החתונה לאחד מוותיקי ישיבת 'מתחברים בעבודת השם', נראה המוביל בני מחלב, שהורם עם החתן על שולחן, ושניות לאחר מכן מעד יחד עמו כלפי מטה. לחתן ברוך השם שלום. מחלב יצא בשבר קל, עם ביקור ב'טרם' וחזר לפעילות שגרתית לקראת הבחירות המקומיות.

וקצת מוזיקה לא תזיק בחודש אלול. מי שחוזר למסלול הסדיר הוא ליפא שלמצר, בעבר מגדולי הזמר החסידי שובשנים האחרונות קצת פקשש, בלשון המעטה. לייבל'ה חושף כי מי שדרבן אותו לעשות את כל השינוי המבורך, ולחזור למיינסטרים של המיינסטרים, הוא זאבי פריד - האיש והאגדה מניו יורק - שגייס לכך גם את מרדכי בן דוד ובנו יידל, בפגישות רבות ומפרכות. לידי לייבל'ה אף הגיע תיעוד שבו נראה פריד אף מוציא מגדול מלחיני הרגש, פינקי ובר, שיר בשביל הדיסק החדש של ליפא, שיהיה על טהרת הקודש ממש. לייבל'ה מחכה בדריכות שיא.

ואפרופו פריד, מי שבא לאסוף בארץ את הזמרים הידועים, מרדכי בן דוד ובנו יידל, היה לא אחר מארי פריד, אח של הישראלי הידוע ב-USA, זאבי פריד.

ובניו יורק ראה לייבל'ה השבוע את המיליונר שלמה יהודה רכניץ, שר בחתונת הבן של הגביר משה מנדלוביץ, שותפו של אותו רכניץ. אך היות שהחתן לומד בישיבת טעלז, לא היתה אפשרות להביא תזמורת שלמה, עקב כך שראש הישיבה לא מרשה,. בפתרון אמריקאי יצירתי הביאו מהארץ את המאסטרו אבי דרור, עם שמונה חברי מקהלת 'שירה' האגדיים, ששימחו עד בלי די.

לאחר שהחתונה הסתיימה, לא פסקו האמריקאים מלהתלהב מאבי דרור, שלימד אותם עוד כמה דברים על הארץ והמוזיקה.

ולייבל'ה, שהשתתף באחד מסדרת המופעים של יוסי גרין עם יהושע פריד ו'נרננה' בימי בין הזמנים, הצליח לתעד את העיתונאי ידידיה מאיר ואת יועץ התקשורת אברמי קרויזר, שפצחו בריקוד ספונטני בסוף המופע המדהים.

וגם שמוליק (גפנר) &שמוליק (ויינריך), שהפיקו השבוע את אחד הקליפים החזקים של השנה, מתוך חתונה עם מקהלת 'נרננה', נצפו בשעה של קורת רוח מהתגובות הנלהבות לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים'.

ובמכון 'אחיה' בבני ברק נראה שבין הזמנים טרם הסתיים, למרות שכל אלו שהוכשרו החלו את שנת הלימודים. לייבל'ה זיהה שם היום את חבר הכנסת הנמרץ בצלאל סמוטריץ', שהגיע לראות את הבריכה הגדולה ולא נכנס בקפיצת ראש.

ולייבל'ה, חובב פיצוחים מושבע אחרי אוכל יהודי, הגיע השבוע לחנוך את חנות פיצוחי 'משיח' המיתולוגי, השני בבירה, שנפתחה ברחוב שמגר בואכה קרית בעלזא. בטקס קביעת המזוזה כובד האדמו"ר מטאלנא, שאבי אטיאס נמנה על חסידיו הרבים בכל רחבי הארץ והעולם. לייבל'ה מאחל בהצלחה ומתחנן לקצת מהקשיו, הטוב ביותר בגלובוס.

ומי שתיעד את האירוע היה הצלם שלומי כהן, שהשבוע בבית הרבנות הראשית התגנב לברכה אצל הראשון לציון הגר"י יוסף. שלומי קיבל את ברכת הראשון לציון לשידוך במהרה. לייבל'ה מקווה שהכלה תגמול אותו קצת מהסטטוסים, שגמרו ללייבל'ה את הבטריה.

וצרור ברכות ליאיר בן שטרית, שנבחר לקדנציה נוספת כמנכ"ל אגודת הסטודנטים של 'הקריה האקדמית אונו'. הסטודנטים הגיעו לפני כחודש לקחת חלק בבחירות אגודת הסטודנטים, ולאחר מכן התבשרו על זהות המנצח, שמעון שמואלי, שיכהן מעתה כיו"ר האגודה. בד בבד, התקיימה אסיפה כללית של חברי המועצה, שם נבחר פה אחד יאיר בן שטרית כמנכ"ל אגודת הסטודנטים.  

ובפילדלפיה הרחוקה, פגש איש הנדל"ן חגי בדר בראש ישיבת פילדלפיה, הגאון הרב שמואל קמנצקי, שבירך אותו בפרנסה ברווח.

ולפינת המזל טובים השבועית:

הרב יוסי שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי של המקומות הקדושים, בירמ"ץ את נכדו, בן לחתנו רבי בן ציון רפאל שפירא, מרבני ישיבת 'שערי שמועות' ובנו של ראש הישיבה. לשמחה, שנערכה בבית חלקיה, הגיעו רבים, ולייבל'ה בתוכם. ההנאה הגדולה היתה לשמוע את ה'חבורה' של החתן דנן, שממשיך את דרך אבותיו הקדושים. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית למפקד זק"א-בית שמש היקר, איש החסד הרב אברהם קאפ - האיש ששולט על בית שמש בכל דבר - לרגל אירוסי בתו למזל טוב, בשעה טובה ומוצלחת. שמחת הווארט נערכה בבית הרבי מלעלוב, ושמחת האירוסין ממש בקרוב. לייבל'ה מבטיח גם סיקור מהאירוסין.

‏מזל טוב ליועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך, לרגל אירוסי בנו משה, מבכירי ישיבת 'בית מדרש עליון', שהתארס עם בת הרב בן ציון בורנשטיין, ראש כולל 'נחלת משה' בחיפה. לאחר הווארט עלה החתן עם בני משפחתו להתברך מפי הגרי"ג אדלשטיין. השבוע אף נערכה שמחת האירוסין בחיפה, שם השתתפו כמובן כל המי ומי.

ושמחות השבוע בחצר הגרי"ג אדלשטיין. מזל טוב לנינו ונאמן ביתו מרדכי פלאי, לרגל הולדת הבת. וגם לנכד אשר על הבית במשמרות שלו, צביקה אדלשטיין, איש הקירוב מכפר סבא, שחגג את הולדת בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית שלוחה לר' שייע דייטש, משלוחי חב"ד במוסקבה, נאמן ביתו של של רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר ואיש חסד צנוע בפני עצמו - והכל בהסתר - לכבוד שמחת קשרי השידוכים לבנו התמים פנחס דייטש, עם הכלה,  בת ר' דוד בק מביתר עילית. ללייבל'ה נודע כי הווארט נערך היום באוהל הרבי, ושמחת האירוסין ביום שני בישראל. 

ברכת מזל טוב לבעל-מנגן יענקי רובין, לרגל אירוסי בנו אהרן צבי, מישיבת 'יחל ישראל'-סערט ויז'ניץ שבחיפה.

לייבלה רכילות חרדית לייזר סורוצקין מצנח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד