י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת הבחירות המוניציפליות

חבר המועצה החרדי: מחפש מפלגה מאחדת

חבר עירייה חרדי בעיר בצפון הארץ מכריז בטורו השבוע ב'בחדרי חרדים' כי הוא מחפש בימים אלו מפלגה "המאחדת והמחברת ביותר את כולנו, והיא לא סקטוריאלית ולא מגזרית אלא כלל ישראלית", כשהוא מצהיר: "נשמח להתחבר, להיות שותפים ליצירה ולעשייה"

הרב נורדמן בעבר עם מרן הגראי"ל
הרב נורדמן בעבר עם מרן הגראי"ל

ימים אלו של סוף השנה, חודש אלול, ימי הרחמים והסליחות, הם ימים של חשבון הנפש. איש איש ועבודתו, איש איש ומשאו. כמו שלהבדיל בכל סוף שנה קלנדרית יש סיכום שנת המס, כמו כן, יש לנו כיהודים את הסיכום שלנו, לשנה החולפת, וגם קבלה לעתיד, כיצד לנהוג וכיצד ניתן לשפר את הדרכים והקשר שלנו עם המשפחה ילדינו/תלמידינו החברים והידידים.

כשאנחנו מביטים אחורה על שנת תשע"ח, היא בהחלט הייתה שנה מאתגרת, בכל התחומים, בחינוך ובתרבות ובכל עשייה אחרת. פעלנו בשנה האחרונה להרחבת המענה החינוכי לתלמידים בחדרה, הרחבנו והגדלנו את מקומות התיור והנופש בעיר ובאזור, כדי להעניק חוויה לכל תושב ולכל מבקר. ובעיקר, היינו קשובים לרחשי הלב של הציבור, השתתפנו בשמחותיהם ולא עלינו גם בצרותיהם. היינו שם לצידכם בכל עת.

זו באמת לא חכמה לבוא בערב בחירות ולחזר אחרי קולות מתנדנדים וקולות צפים. החוכמה היא להיות באמת שותפים בכל ימות השנה. המוטו שלנו שהיא גם השם שמלווה אותנו בשנים האחרונות הוא אחד: "יחד שבטי ישראל". מכריי הרבים, מוקירי, ידידיי ורעיי מהעיר ומחוצה לה כבר יודעים, כי אותי אי אפשר לקנות בכסף או בשווה כסף. רק בדבר אחד אפשר 'לקנות' אותי: באחדות, בערבות הדדית ובשותפות אמת.

הבסיס שלנו כיהודים, ואת זה למדתי מהגאון הגדול רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של מגדל העמק, זו השותפות שלנו. זה מה שהחזיק ומחזיק אותנו כבר אלפיים שנים בגלות. לא התפזרנו, לא נפרדנו ככל הלשונות, נשארנו אחד, כי בכל מקום בו יילך יהודי ויפגוש עוד יהודי, ישמח עמו וירגיש עמו שותף למסע הגלות.
איזו סיבה יכולה להיות לנו יהודים בארץ ישראל לפרק את החבילה הטובה הזו שקיבלנו מהבורא?! למי יש בכלל זכות להפריד בין איש לרעהו?! יהודים אנחנו, שותפים, אחים. ברגעיו האחרונים ביקש יעקב אבינו מבניו שיבטיחו לו את האחדות, שהיא מה שתחזיק אותם לאורך כל ימיהם בגלויות השונות בהם יהיו. הם הקיפו את מיטתו וזעקו יחדיו בקול גדול: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד".

כי זה היסוד של כל יהודי ולכן הצטווינו לקרוא זאת פעמיים ביום, בוקר וערב: "שמע ישראל, ה' אחד", וכפי שגילו לנו חכמינו בעלי המדרש את כוונת השבטים: "כשם שאין בלבך אלא אחד – כך אין בליבנו אלא אחד".

האדמו"ר רבי שניאור זלמן מלאדי בעל ה'תניא' ממשיל את ההתגלות האלוקית בחודש אלול למלך היוצא לשדה. שכשהוא נמצא בהיכל מלכותו אין המוני העם יכולים להיכנס אליו ולדבר עמו, רק יחידי סגולה ומובחרים זוכים להיכנס אל המלך. אבל כשהמלך יוצא מעיר הבירה אל השדה, אל העם, יכול ורשאי כל אדם לגשת אליו ולשוחח עמו. והמלך, מצידו, מקבל את כל הבאים בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם.

בחודש אלול, הקדוש ברוך הוא הוא כמו מלך היוצא אל השדה. כל השנה כולה אין זה פשוט כלל ועיקר להגיע אל הקב"ה שנמצא בארמונו, אבל בימים אלו של חודש אלול, אלוקים כביכול יוצא להמון העם, הוא נמצא בשדה, קל יותר להגיע אליו ולהתחבר.

ברוח משל זה, ניתן לשאוב השראה לדרך חיים. להבדיל אלף אלפי הבדלות, נציג הציבור אינו מלך או שליט, ובכל אופן ישנם אנשים שקשה להגיע אליהם ורק לעיתים נדירות הם יוצאים ברוב טובם אל הקהל המחכה להם, ויש את אלו שכל השנה הם בגובה העיניים, סחבקים, ניתן לדבר איתם ולהסתדר איתם. הם לא מרגישים את עצמם על הגובה ולא מתנכרים לציבור. הם חלק מהם.

כשאתה בא לבחור ולממש את זכות ההצבעה שלך, אתה קודם בודק מי זמין עבורך, מי שם לצידך. אתה מחפש להתחבר למי שמגיע אל השדה הפרטי שלך, כי זה הממשק האמיתי בין הבוחרים לנבחרים: זמינות ומבט בגובה העיניים.

אין אני מדבר על עצמי, בוודאי שלא כאן המקום, אבל מחובתי להודיע ולבשר לאחיי ורעיי, ידידיי שמלווים אותי כבר שנים רבות בשדה החינוך והעשייה, כי בימים אלו אנו שוקלים ובודקים, תרים ומחפשים, אחר המפלגה שתרבה באהבת רעים, תאחד את השורות, ותגבש את ההמונים, כי כולנו איש אחד, ויחד שבטי ישראל.

אסור לעשות דברים בפזיזות, ולכן אני נמנע עד כה מלפרסם ולצאת החוצה בהצהרות כאלו ואחרות. אני מעדיף לסיים את הבדיקה המעמיקה, לראות מקרוב מי מוכן לקבל אותנו כשותפי אמת ולא כסרח עודף, מי מוכן להיות חלק מאיתנו ולצידנו, ולא רק גוש פוליטי, כי גם בפוליטיקה, צריך אחדות ויושר, והם הבסיס והיסודות לכל פעילות חברתית.

ישנם החושבים כי פוליטיקה משמעה שקרים, תחמנויות, ספינים, מניפולציות. צר לי לבשר להם, זה ממש ממש לא נכון. אני בוודאי לא מרגיש כך, נכנסתי לפעילות הפוליטית כהמשך ישיר ובמקביל לעשייתי החינוכית, ואני מנסה לשלב בין השניים, כי גם פוליטיקה צריכה חינוך מחדש.

כשנמצא את המפלגה המאחדת והמחברת ביותר את כולנו, והיא לא סקטוריאלית ולא מגזרית אלא כלל ישראלית – שם נשמח להתחבר, להיות שותפים ליצירה ולעשייה, כי בסופו של יום, רק האחדות תנצח.

יחד שבטי ישראל, והפעם לא רק כסיסמה!

הרב בן ציון נורדמן עיריית חדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד