י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו

הרדיפות נגד החסידים לא נפסקות: מכתב נשלח לרשויות החוק

חרדים לשעבר שיגרו מכתב לרשויות החוק בניו יורק, בטענה כי פקידי משרד החינוך לא הצליחו להכנס לכמה בתי ספר חרדיים, כשבאו לבדוק את רמת לימודי הליב"ה בהם. זאת כחלק ממאבק מתמשך שהם מנהלים נגד המוסדות החרדיים • "ביקורת, לא נמנעה בעבר, ולא תימנע בעתיד"

הרדיפות נגד החסידים לא נפסקות: מכתב נשלח לרשויות החוק

ולא עם הארץ חסיד: במכתב שנשלח לרשויות החוק בניו יורק שאחראים על מחלקת החינוך, נטען, כי פקידי משרד החינוך של ניו יורק לא הצליחו להיכנס ל-15 מתוך 30 בתי הספר החרדים, כשבאו לבדוק האם הם מלמדים את הילדים לימודי ליב"ה. כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

לאחר שמספר צעירים בוגרי מערכת החינוך החרדית בניו יורק פנו לפני 3 שנים לבית המשפט, בבקשה שיורה למוסדות החינוך החרדיים ללמד לימודי ליב"ה, נשלחו פקחים, כדי לבדוק את הרמה של התלמידים, מסתבר שלחלק מהמוסדות הם לא הצליחו להיכנס, מה שהביא בימים האחרונים את העותרים לבקש מבית המשפט שיורה על בדיקה חוזרת ומדוקדקת.

על פי הדיווח, 39 מוסדות חינוך שנכללו בתביעה הם "ישיבות".

לפני כשלוש שנים, 52 תלמידים שחלקם כבר לא נמנים על הציבור החרדי, טענו כי הישיבות התעלמו מחוקי המדינה, ועברו על החוק שמחייב את בתי הספר הפרטיים לספק חינוך וידע כמו בבתי הספר הממשלתיים, הם טענו שהם קיבלו השכלה בסיסית מאוד באנגלית ובנושאים כמו מדע והיסטוריה.

במכתב שנשלח למערכת החינוך בניו יורק נאמר, כי "אנחנו מוטרדים ש-15 מוסדות לא נתנו לפקחים להכנס ולבדוק".

עוד נאמר במכתב "כי מספר ישיבות החלו ללמד אנגלית, והם דיווחו על כך למחלקת החינוך, אך לא התאפשר לפקחים לבדוק, האם הרמה מספיק טובה".

הוושינגטון פוסט מציין, כי במדינת ניו יורק ישנן 275 ישיבות, ו-80 מתוכן אינן מלמדות לימודי ליב"ה.

עוד דווח, כי עו"ד אבי שיק שמייצג את הישיבות ואת ההורים שתומכים בישיבות, אמר בתגובה כי יש ברוב הישיבות המדוברות שינוי של תוכנית הלימודים, ו-10,000 תלמידים מקבלים שיעורים בנושאים כמו מתמטיקה והיסטוריה.

עוד אמר שיק, "הדיווח כי נמנעה גישה לפקחים לביקורת, היא לא נכונה, לא נמנעה בעבר, ולא תימנע בעתיד".

מהלך זה הינו חלק ממאבק מתמשך שמנהלים כמה חרדים לשעבר שהתחנכו במוסדות חסידיים. 

מוסדות חינוך משרד חינוך פקחים ביקורת יוצאים בשאלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד