י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
במשרד הבריאות מנסים להרגיע

מגפה של ממש? חשד לעוד 242 חולי עכברת

בעקבות התפרצות העכברת בנחלי הגולן, התכנסו בכירי משרד הבריאות ומשרדים נוספים בכדי למצוא שיטות להתמודדות עם המחלה ולהבטיח את הסרת הזיהום מהנחלים בהקדם

מגפה של ממש? חשד לעוד 242 חולי עכברת
בכירי משרד הבריאות בדיון צילום: דוברות משרד הבריאות

בעקבות התפרצות העכברת בנחלי הגולן, כונס היום דיון במשרד הבריאות במטרה להתמודד עם המחלה ולבדוק דרכים להרחיק את הזיהום מהנחלים.

בדיון, בו השתתפו סגן שר הבריאות ליצמן, מנכ"ל משרדו, מנכ"ל משרד התיירות, נציגי מועצות, מגדלי בקר ועוד גורמים הקשורים לשטח ולמחלה, ניתנה סקירה על המחלה והוצגו הנתונים העדכניים ביותר. עד היום חלו 42 אנשים בעכברת ועוד 200 אנשים חשודים כלוקים במחלה.

המשרדים השונים קבעו כי יש לפעול בשיתוף פעולה למיגור המחלה. בין הצעדים שינקטו צפויים הסדרת מקורות השתיה של בעלי החיים באזור, גידור המעיינות וחיסון העדרים הנגועים. בכדי לטפל בנחלים ובמעיינות הנגועים כבר, יש להזרים מים אליהם עד ידי רשות המים למעיינות ויש להמשיך ולעדכן את הציבור על המעיינות בהם אסור לטבול.

סגן שר הבריאות ליצמן ומנכ"ל משרדו ניסו להרגיע את הציבור והבטיחו כי המצב בשליטה. סגן השר ליצמן אמר בפתח הדיון כי "אנו מתמודדים עם תופעת העכברת. כ-42 נפגעים שנדרשים לטיפול ברמות שונות וכ-242 בחשד להיפגעות. משרד הבריאות עוקב ובודק את המקומות הללו בעיקר בצפון וסגרנו חלק ובחלק אפשר להשתמש. המצב תחת שליטה ואנו מבקשים מהציבור להישמע להוראות אנשי המקצוע ולשמור מכניסה למקומות מסוכנים".

גם מנכ"ל המשרד הבטיח: "העניינים בשליטה ואנו עוקבים באופן יומי אחרי מקומות המים ואחרי דפוסי התלאוה. תקשיבו רק להנחיות שלנו כי הרבה מאוד דברים לא מבוססים שקריים ומוטים". עוד הוסיף המנכ"ל כי הוא מקווה שבשיתוף פעולה של כלל הגורמים, יוכל המשרד להכריז: "בקיץ הבא לא יהיו כותרות 'העכברת חוזרת' אלא נעלמה ונכחדה".

זיהום נחלים רמת הגולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד