י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

התפרצות העכברת: מים נקיים הוזרמו לנחלי הגולן • צפו

הרשויות החלו הבוקר בהזרמת מים נקיים לתוואי הנחלים משושים וזויתן שברמת הגולן, במטרה להפחית את ריכוז המזהמים בנחל, על רקע התפרצות מחלת העכברת

התפרצות העכברת: מים נקיים הוזרמו לנחלי הגולן • צפו
הזרמת מים לתוואי נחל משושים צילום: אורי וזנה רשות הטבע והגנים

על רקע הלפטוספירוזיס (עכברת) וזיהום חלק ממי הנחלים בגולן ביניהם משושים וזויתן, רשות הטבע והגנים, רשות המים ומקורות החלו הבוקר (שני) בהזרמת מים נקיים לתוואי נחל משושים, במטרה להגביר את הספיקות והזרימה ולנסות להפחית את ריכוז המזהמים בנחל. זאת, למרות מצבם הקשה של מקורות המים הטבעיים בשל רצף השנים השחונות.

בשלב זה יוזרמו כ-70 קוב מים לשעה ובמקביל תיבדקנה ההשפעות הסביבתיות ועל איכות המים. בנוסף, בשעה זו מתחילים להזרים מים נקיים גם לנחל הזויתן בנפח של 70 קוב מים לשעה.

"הזרמת המים הנוספת היא בעצם החזרת מה שמגיע לנחל ולטבע" אומר שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים. "אנחנו מודים לרשות המים, למקורות ולאגודת מי גולן על הסיוע ומבקשים בשם הטבע שיחד נמשיך להעלות את כמות הזרימה בנחלים הטבעיים. לגבי הזיהום שהיה בנחלים- זהו ניסיון בכיוון נכון ונקווה שהתוצאות יאפשרו פתיחתו מחדש של נחל הזוויתן המצוקי והמדהים ואת בריכת המשושים היפהפיה".

צילום: אורי וזנה, רשות הטבע והגנים

הזרמות מסוג זה, שהחלו כבר ביום חמישי האחרון בשפך דליות - המג'רסה, נועדו להגדיל את הספיקות בנחלים שנאסרו לרחצה על פי הנחיית משרד הבריאות עקב דגימות המים הלא תקינות, בשאיפה שבכך יופחת ריכוז המזהמים בנחל וניתן יהיה לאפשר מחדש את הרחצה בנחלים.

צילום: אורי וזנה, רשות הטבע והגנים

נכון להיום, הנחלים והמעיינות שנאסרו לרחצה באופן זמני על ידי משרד הבריאות בעקבות זיהום הם: זויתן, משושים, זאכי, יהודיה, ג'ילבון, מג'רסה ופארק הירדן. כל שאר נחלי הצפון והגולן מותרים לרחצה.

נחל זוויתן רשות הטבע והגנים רשות המים עכברת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד