ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הטרנד שתופס תאוצה

המדריך להצנחת מועמדים לרשויות המקומיות

חוות הדעת המשפטית שביקש השר דרעי - כך תתמודדו לרשות אותה אתם לא מכירים • המדריך למועמד המוצנח בגיבוי חוות דעת משפטית

המדריך להצנחת מועמדים לרשויות המקומיות

בימים אלו בהם עסוקים בכירי 'דגל התורה' בחיפוש אחר מועמדים שיוצנחו לקראת הבחירות ב'אלעד' ו'טלזסטון', כאשר באלעד עולים שמם של יצחק פינדרוס ויוסי שיטרית, ואילו בטלזסטון עולה שמו של סגר"ע ביתר יצחק רביץ - 'בחדרי חרדים' מביא את המדריך המלא למוצנחים - כך תתמודדו לרשות אותה אתם לא מכירים.

על פי חוות דעת משפטית שפרסם היועץ המשפטי של משרד הפנים, לבקשת שר הפנים אריה דרעי: "סעיף 4 (ב) לחוק הרשויות המקומיות קובעים את התנאים לזכאות להיבחר כראש רשות מקומית וכחבר מועצה, ושניים מהתנאים נוגעים למגורי המועמד", כך היועמ"ש, תוך שהוא מציין כי אין הבדל בין רשות מקומית ולמועצה מקומית.

"התנאי הראשון", כותב היועמ"ש, "הוא ששמו של המועמד רשום בפנקס הבוחרים למועצת הרשות. בפנקס הבוחרים ייכלל מי שמעונו הרשום במרשם האוכלוסין הוא באותה רשות מקומית, ביום שליפת פנקס הבוחרים, דהיינו ביום ה-40 שלפני יום הבחירות. המבחן הרלוונטי לעניין תנאי זה הוא עצם הרישום במרשם האוכלוסין".

היועמ"ש מוסיף כי "התנאי השני הוא שמקום מגוריו הקבוע, ביום הגשת רשימת המועמדים, הוא בתחום אותה רשות מקומית. המועד להגשת רשימות מועמדים בבחירות הקרובות צפוי להיות ב-27.9.18 - לעניין תנאי זה המבחן הרלוונטי הוא לא רק הרישום במרשם, אלא מגורים בפועל - כדרך קבע -בתחום אותה רשות, באופן בו 'מרכז חייו' של המועמד הוא ברשות הרלוונטית".

נציין כי מושג הצנחת מועמדים מנוגד לרוב לעמדת התושבים, כאשר בימים אלו גם באלעד וגם בטלזסטון יוצאים למאבק נגד המהלך. במהלך הלילה אף הופצו פאשקווילים בעיר אלעד הקוראים לבכירי 'דגל' להציב מועמד מקומי לראשות העיר וקראו באיסור החדש "לא תצנח", כאשר גם בטלזסטון שיגרו אמש תושבי המקום מכתב ליו"ר 'דגל' בו הם מבקשים להציב מועמד המכיר את המקום.

אלעד אריה דרעי יועץ משפטי דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד