י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אם פרוש לא יתמודד"

דיין: "אשקול להציג מועמדות לרה"ע אלעד"

יממה לאחר חשיפת ההסכם בין 'דגל' ל'שלומי אמונים' - הסאגה באלעד ממשיכה • בהודעה ששיגר דיין הוא נימק את החלטתו: "תנועת ש"ס לא מציגה מועמד ספרדי ראוי שיכול לנצח ולהוביל את העיר" • לדבריו - התמודדותו תצא לאור רק "במידה וישראל פרוש לא יתמודד" • כל הפרטים

דיין: "אשקול להציג מועמדות לרה"ע אלעד"
אבי דיין

פרסום ראשון - על רקע ההסכם הסודי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', על פיו, ראש העיר האלעדי ישראל פרוש לא יתמודד בבחירות הקרובות וכי המועמד המוסכם בעיר יהיה של 'דגל התורה', אבי דיין, מחזיק תיק ההנדסה וחבר עיריית אלעד הודיע היום (רביעי) במפתיע כי הוא שוקל לרוץ לראשות העיר, וזאת מכיוון ש"תנועת ש"ס לא מציגה מועמד ראוי שיכול לנצח", כל הפרטים בפרסום ראשון.

בראשית ההודעה ששיגר דיין בשעה האחרונה הוא כותב כי "בימים האחרונים פורסם על מספר שמות המיועדים להתמודד על ראשות העיר, כשהמכנה המשותף שלהם הוא כי הם אינם תושבי אלעד. מצד שני תנועת ש"ס לא מציגה מועמד ספרדי ראוי שיכול לנצח ולהוביל את העיר. במקביל אני מקבל פניות רבות מתושבים וקהילות על כך שאלעד זקוקה, עכשיו יותר מתמיד, למועמד מוביל מקרב תושבי אלעד".

לדבריו של דיין, "אני ער לפניות הרבות ולרחשי הלב של הציבור ושוקל אפשרות להגיש מועמדות לראשות העיר אלעד, במידה וישראל פרוש לא יתמודד. בימים אלה אני מתייעץ עם רבותיי לפני קבלת החלטה".

מחזיק תיק ההנדסה מוסיף בהודעתו כי "בשנים האחרונות פעלתי רבות בעיר כדי לסייע לתושבים, כאשר מידי שבוע הגיעו ללשכתי מאות פניות לסיוע. לקחתי חלק רב בקידום העיר ופיתוחה, ואני בטוח שניסיוני הרב, לצד העובדה כי אני גר באלעד ומכיר יותר מרבים אחרים את הצרכים הייחודיים של אלעד – אוכל לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר".

כאמור, הדברים מגיעים לאחר הרצון להצניח לעיר לאלעד מועמד מבחוץ, מטעם 'דגל התורה', וזאת בעקבות ההסכם המתגבש בימים אלו בין 'שלומי אמונים' ל'דגל התורה', על פיו, ישראל פרוש לא יתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר, והמועמד המוסכם יהיה של 'דגל התורה'.

מועמדתו של דיין לראשות העיר – צפויה לקבל תמיכה רחבה בעיקר בקרב תושבי העיר אלעד המתנגדים להצנחת מועמדים שאינם תושבי העיר – ולהפוך את בחירתו של מועמד 'דגל התורה' למורכבת.

כזכור, מההסכם שמוביל ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן ושנחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה - עולה כי בעוד חמש שנים, תקבל 'שלומי אמונים' את השליטה בבית שמש ובאלעד, ובבחירות הקרובות תקבל המפלגה החסידית את כל התפקידים שדרשה בבית שמש, כאמור בתמורה לכך שפרוש לא יתמודד הפעם לראשות באלעד.

עוד מפרטי ההסכם הסודי שמתגבש בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים' ושנחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה: בתמורה לכך שראש עיריית אלעד פרוש לא יתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר - משה אבוטבול יתמודד הפעם לראשות העיר בית שמש כמועמד 'דגל התורה' וכי 'שלומי אמונים' תקבל בתמורה את תפקיד סגן ראש העיר, שהובטח עד עתה לנציג 'דגל התורה' בעיר שמואל גרינברג.

בנוסף, תתחייב 'דגל התורה' בפני בית דין, על דעת שר התורה הגר"ח קניבסקי, כי בבחירות שיתקיימו בעוד חמש שנים - יתמודד נציג מטעם 'שלומי אמונים' על ראשות העיר בית שמש בתמיכה ובגיבויה של 'דגל התורה' ורבניה. כמו כן, 'דגל התורה' תדאג לכך שש"ס תתחייב אף היא בפני בית דין – על כך שאבוטבול לא יתמודד בבחירות הבאות שיתקיימו בשנת תשפ"ד בבית שמש, וכי המפלגה הספרדית אף היא תתמוך במועמד 'שלומי אמונים' לראשות העיר.

עוד עולה מההסכם שמתגבש, כי לגבי הבחירות הנוכחיות, 'דגל התורה' תדרוש עבור 'שלומי אמונים' מר"ע בית שמש את כל התיקים והתפקידים שהובטחו לסיעה החסידית - לפני בחירות תשע"ד ועדיין לא ניתנו.

בנוסף, בעיר אלעד - 'שלומי אמונים' תקבל את כל התיקים והסמכויות שהיו בידי 'דגל התורה' בקדנציה הנוכחית, ובבחירות הבאות - יהיו חילופי תפקידים באלעד, 'שלומי אמונים' תקבל את ראשות העיר ואת יתר התפקידים שיהיו בידי 'דגל התורה' בקדנציה הקרובה ואילו 'דגל התורה' תחזור לתפקידים אותם החזיקה עד בחירות תשע"ט.

כלקח מהמשא ומתן המייגע במערכת הבחירות הנוכחית, נכתב בהסכם שגיבש גוטרמן בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים' כי התמיכה בנציג 'שלומי אמונים' לראשות העיר בית שמש בשנת תשפ"ד - לא תהיה קשורה לשום עיר או מהלך אחר בפוליטיקה החרדית, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

 

אבי דיין אלעד ש"ס ישראל פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד